Søndagsflash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Jeg smed lige tre guitarer i sofaen i dag

Det bliver de her tre, der skal med til alle julefrokosterne i år

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Odgaard »

Det bliver spændende at høre, om Smittefar-modellen kan finde plads mellem perlemors-fuglene.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Det er jeg faktisk også spændt på. PRSerne har tjent mig vanvittigt godt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Odgaard »

Ja selv om du har fået bygget en guitar til dine specifikationer, kræver det vel stadig en masse (små)ændringer i din måde at gøre tingene på, før du reelt finder ud af, om det hele nu også spiller (tøhø-far-joke intended).

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Det er jo det. De to PRSer kender jeg ud og ind, og jeg er vant til hvordan de lyder og reagerer.

Jeg vil rigtig gerne spille mere strat, men det kræver lidt (gen) tilvænning.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Sasha »

NTK: Sådan en PRS står nu altså også. ualmindeligt godt til “Last Christmas”... ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Der havde jeg nu tænkt mig at bruge min Gibson J45

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Sasha »

Ok. Jeg synes så, at den var lidt utydelig på billedet af de involverede våben..?

Men ellers har orgasmesimulatoren vel ét eller andet preset, der hedder noget med “Sidste højtid”, “Vintage lysfest”, “SO last year” eller noget i den stil, som kan få alt til at lyde som Wham, uanset hvad du propper ind ad fordøren?

;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Jeg lovede jo ikke, det var de eneste guitarer, jeg ville have med ;)

Orgasmesimulatoren har et preset, der hedder "Machine Gun", det lyder sådan lidt gammeldags, var det det, du tænkte på med "So last year"?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Sasha »

Nu skal jeg ikke prale af at have meget forstand på det. Men prøv det da. Det lyder garanteret fint... ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Hmmm - Nu har jeg prøvet det - jeg ved sgutte rigtig

[video=youtube]https://youtu.be/mp7Y7m9JGEo[/video]

Jeg glemte at tænde videolampen - det vil jeg gerne lige undskylde for, så det er helt min egen skyld, at billedet er lidt mørkt og grumset

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Michael Vajhøj »

Blot et spørgsmål:

Hvorfor vil du have tre guitarer med? Ikke "de tre" men tre.

Nu har jeg igennem årene spillet (alt for) mange ballejobs, og jeg har aldrig savnet at have "en anden lyd". Bevares, jeg har aldrig gået særligt meget op i at "lyde som originalen", men alligevel synes jeg, at netop det at være låst til én guitar, har givet mig noget andet; nemlig tvungen mig til at arbejde med den pågældende guitar, og fokusere mere på hvordan jeg spiller, fremfor om jeg nu lige har den og den guitar til at fuldende mig.

Jeg har altid haft en backup guitar med, men aldrig haft behovet for at have "den rigtige guitar med".

Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, så blot et spørgsmål ind til dine præferencer og bevæggrunde. :-)

I øvrigt er det alt for lang tid siden, at vi har brugt øl og gris som en god undskyldning for at "sparke" til hinandens grej.

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Søndagsflash

Indlæg af Smittefar »

Du har helt ret med hensyn til øl, gris og grej

Jeg har altid godt kunnet lide at have flere guitarer med. Jeg synes, hver guitar giver mig noget forskelligt. Jeg har altid som minimum to med, og så har jeg altid tænkt, at når man alligevel slæbte to, kunne man jo lige så godt bruge dem - Erfaringsmæssigt er det også sådan lidt fifty-fifty om et sæt strenge holder en hel balleaften, hvis jeg kun spller på een guitar. Jeg gør det ind i mellem, hvis der virkelig bare slet ikke er plads til at have det ekstra stativ stående på en fornuftig måde. Jeg kan uden problemer spille en hel aften på alle de tre guitarer. Men der er bare nogen ting, der lyder helt rigtigt med en 'Les Paul' (Eks. Volbeat For Evigt). Andre ting kræver en strat (Den bedste tid eller og det meste andet danske 80er). Endnu andre ting bliver bare lidt mere lækkert af at få revet hovedet af med en P90er (Det kunne være Nutbush City, hvor den virkelig rykker). Selv om jeg spiller modelling holder jeg mig ret meget til de samme grundlæggende forstærkerlyde (alt er bygget op om, JTM45, JCM800 eller AC30 modeller). De forskellige guitarer giver mig bare forskellige palletter at spille på i mit lydbillede.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen