Thomann/Harley Bentons Fusion II serie

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Thomann/Harley Bentons Fusion II serie

Indlæg af Smittefar »

Det er ikke nogen hemmelighed, jeg har været gode venner med Lasse Thernøe siden han var butikschef i Aage Jensen Kbh.

I dag bestyrer han Thomanns guitarlinie i form af Harley Benton guitarerne.

Han synes jeg skulle prøve to guitarer fra deres nye Fusion II serie. Der er tale om guitarer til henholdsvis 2200 kroner og 3000 kroner.
Billede

Så dem kom han forbi med her til aften. Jeg skal nok give en rigtig bedømmelse om nogen dage, men mit første indtryk her er, at man får vanvittigt meget for pengene.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Thomann/Harley Bentons Fusion II serie

Indlæg af Odgaard »

Jeg glæder mig til en video-demo :)

Det er jo på papiret voldsom meget guitar, man får for pengene - men alt kan jo samlet og bygges forkert.

Fortæl fortæl.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Thomann/Harley Bentons Fusion II serie

Indlæg af Smittefar »

Den skal nok komme, men der går i hvert fald en uges tid.

Til at starte med, synes jeg de begge er sat perfekt op, og jeg har ikke fundet nogen decideret dårlige konstruktioner. Den ene af dem kunne måske nok godt have glæde af at blive filet lidt i sadlen, men det er der sgu mange nye guitarer der har glæde af.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Thomann/Harley Bentons Fusion II serie

Indlæg af Smittefar »

Her kommer en video demo. Og nu er det jo et grej Forum så I får også lige en beskrivelse af hvordan videoen er blevet til.

Det er skudt over flere uger, til dels fordi der kom både mellemørebetændelse og en rejse i vejen.

Lyd er optaget i Reaper men derefter overført til DaVinci Resolve og mixet i Fairlight (indbygget i Resolve). Videoen er også klippet og gradet i Resolve.

Jeg har brugt Izotope RX meget på speak. Dels støjer min computer vildt meget, det har RX fjernet, og så går det åbenbart ret meget i mikrofonen (SM7B) når jeg bevæger mig. Alle de mislyde er fjernet med spektral repair. Jeg har brugt TDR Nova GE som eneste EQ.

Speak kører gennem WA12-500 mkII preamp, en Lindell 1176 klon kompressor og en RNC-500 kompressor. Desuden er der en CLA2A plugin på i Fairlight.

Alle niveauer bortset fra mix mellem backing track og lead er lavet med Learn threshold funktionen i Izotope Ozone Maximizer. LUFS target er -17 på speak, -14 på lydeksempler hvor guitaren spiller alene og -12 på de to jams.

Guitaren kører igennem min Fractal Audio AX8 med et 65 bassman preset.

[video=youtube]https://youtu.be/JAfxu1sFiCg[/video]
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen