Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Smittefar »

Når man vælger at bruge denne type kapacitorer i sin guitar

https://www.instagram.com/p/Bv6Z8lDj_jO ... i9o8zd2ttp

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Sasha »

Især når det kun er dén del af signalet, som man “smider væk”, der går gennem kondensatoren. Har aldrig fattet denne udbredte kondensator-fetish, når det gælder tonekontroller i guitarer. Der er masser af andre steder, hvor det (i mine øjne) ville give langt mere mening.
FWIW brugte Leo Fender i sine begærede vintage-instrumenter de usleste, billige keramik-kondensatorer, som man normalt prøver at undgå i lyd-kredsløb. Naturligvis er prisen for NOS-eksemplarer af den helt rigtige type usle, billige lorte-kondensatorer så steget til fuldstændigt vanvittige højder: Jeg mener, at jeg sidst så en original keramik-kondensator til en pre-CBS Strat til 200-300 kr. på Ebay. Kunne man nøjes med samme kondensatortype produceret i dag, kunne man til gengæld købe 200 stk. for én Euro...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Smittefar »

Ja og HuffSchmidt guitars er vel egentlig ellers et rimeligt velrenommeret brand. Det er meget, at de falder i sådan en gryde.

Men så kan man da i hvert fald sige ting som: "Det signal som når min forstærker er fuldstændig uberørt af en virkelig dyr kondensator :D ".

Jeg ved ikke, om man kunne argumentere for, at hvis den del af signalet, der smides væk er af virkelig pæn og høj kvalitet, så er den resterende del af signalet det vel også. Jeg kommer nok i det hele taget aldrig til at lave lyttetest på kondensatorer i guitarer.

Det er faktisk en af fornøjelserne ved at arbejde med Rahbek - Han giver ikke en fløjtende fis for vintage hysteriet. Bevares, hvis nogen betaler ham for at lakere med nitrocellulose, så gør han det, men de undgår nok ikke en lille bemærkning om at moderne lak kan være det der giftige brandfarlige stads langt overlegent :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev:

Det er faktisk en af fornøjelserne ved at arbejde med Rahbek - Han giver ikke en fløjtende fis for vintage hysteriet.
Det er jo - igen i mine øjne - et cirka lige så nuanceret synspunkt som at påstå, at "ting, som er lavet før 1970, er det eneste, der på nogen måde dur til noget"...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Smittefar »

Hvis noget er godt, er det godt. Hvis noget er vintage, er det primært bare gammelt, men derfor kan det jo også godt være godt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nogen gange går det bare lidt for vidt ...

Indlæg af Sasha »

Mjoh...

Og så er der jo nogle ting, som unægteligt bliver bedre med alderen - eksempelvis: Ost, whisky, træ, Søren Alwan, sammenkogte retter (inden for visse grænser) osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen