Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Smittefar »

Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Odgaard »

Hvad kostede seneste udgave af AxeFX ved lanceringen?
Og jeg glæder mig til at se, hvordan tre footswitches kan være nok i kampens hede*



*selvfølgelig et skridt i den rigtige retning, hvis man er til den der Bonamassa-agtige "alle pedaler skal væk" tilgang :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Smittefar »

Hvis vi snakker den store AxeFX III, så mener jeg den stod til $2400. pt står den til €2799 hos G66. De siger, at FM3 kommer til at koste €1200-1300. (Jep, Fractal gear er noget dyrere i Europa)

Jeg hører også til dem, der er lidt bekymret for, om tre footswitches er nok. Det er helt klart for lidt for dem, der gerne vil have et virtuelt pedalbræt foran sig. Der har man dog mulighed for at udvide med Fractals foot controllers FC6 og FC12 - De koster dog også temmelig meget - man kan også tilslutte en almindelig midi-pedal, men så er det lidt mere omstændeligt at sætte op. Det hører med til historien, at Fractals foot controllers er ekstremt avancerede, så de accepterer man kan programmere funktioner ved press, press and hold, press two buttons at the same time, og man kan skifte footswitch layouts automatisk. Det er virkelig gennemtænkt og giver nogen fede muligheder. Derfor tror jeg nu også nok, at tre pedaler vil være OK i forhold til måden jeg bruger AX8 på, men det vil helt klart være et problem for nogen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Odgaard »

€649 for FC6.

Men har du så sat dig i kø til FM3'eren?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Smittefar »

Ja, men jeg har ikke stillet mig i kø til FC6. Der er et større Fractal arrangement i Boston i den her weekend, og der vil offentligheden kunne kaste sig over prototyperne af FM3. Jeg er spændt på at høre, hvad folk siger.
Jeg tror godt jeg kan få det til at fungere sådan som jeg bruger min AX8, endda endnu smartere end i dag, men at spille med instant access til effekter sådan som mange gør, og som jeg også gør en sjælden gang i mellem. Det bliver virkelig besværligt og upraktisk.

Der er mange der spekulerer i, der kommer en FM5 eller FM7. Den ville helt klart passe bedre til mine behov. Tre switches er bare begrænsende og kræver rigtig meget planlægning.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Smittefar »

https://youtu.be/4W3ctjQUZvE

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Ny modellingmaskine fra Fractal Audio

Indlæg af Jacko »

Tak for link..............og med det der bliver spillet, kommer jeg med det samme til at tænke på good old Scorpions  :-)


Vis indlægget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen