Skift af saddel på Les Paul

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Lysgaard »

Hej

Jeg skal have skiftet sadlen på min ene Les Paul.

Er der måske en af jer der kender i en guitarbygger i området omkring Horsens der kan lave sådan en reparation?

Har overvejet at gøre det selv - men er bange for at mine evner indenfor dette område er utilstrækkelige.


Vis indlægget.

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Lysgaard »

Ok - har lavet en aftale med Flatbush Stringed Instruments nede i Bråskov......tænk at man har haft en guitarbygger nærmest ved siden af øvelokalet i årevis uden at vide det...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Sasha »

Og tilmed måske Danmarks bedste..?

Personlig ville jeg aldrig begynde selv at rode med sadlen. Denne alt for oversete detalje kan virkelig “make or break” spilbarheden på din guitar, alt afhængig af “tilpasningsgraden”.
Last edited by Sasha 4 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Lysgaard »

Sasha skrev: Og tilmed måske Danmarks bedste..?

Personlig ville jeg aldrig begynde selv at rode med sadlen. Denne alt for oversete detalje kan virkelig “make or break” spilbarheden på din guitar, alt afhængig af “tilpasningsgraden”.
Ja - også min erkendelse. Det er der tingene virkelig kan gå galt.
Men du ved - i denne youtube-do-it-yourself tidsalder kan man godt blive fristet i og med det jo ser så nemt ud. Man glemmer ofte at disse online eksperter sjældent reklamerer med det, når de efterfølgende har måttet frekventere en fagmand for at få rettet op på katastroferne :-)

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Frost »

+1 på Flatbush !

Min guitar rundede 50 år i 2018, og jeg tænkte, at damen fortjente et nænsomt eftersyn, og vel at mærke i kyndige hænder.
En båndpolering + "neck pocket" tilpasning senere => har aldrig været bedre i de 40 år jeg har haft den!


Vis indlægget.

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Skift af saddel på Les Paul

Indlæg af Lysgaard »

Afleverede guitaren til Victor i går aftes. Vi blev enige om en ny håndlavet saddel af ben samt båndafretning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen