Stød gennem G-System

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Stød gennem G-System

Indlæg af They »

Hej folkens. Jeg har lavet et lille hjemmestudie i min kælder, hvilket er super fedt! Setuppet ift. guitardelem er lavet sådan, at jeg kører fra guitar ind i mit G-System, og videre derfra over i mit Focusrite Scarlett lydkort. Det fungerer som jeg vil det, men...

Der haf været lidt vand i kælderen i forbindelse med skybrud for nylig. Jeg har været forudseende nok til at have alt hævet nogle cm fra gulvet, men kan ikke udelukke at nogle kabler har været lidt våde. Nu er jeg begyndt at opleve, at jeg får stød, når jeg rører guitarkablet. Altså når den anden ende er koblet til G-System. G-System behøver ikke at være tændt for at det sker. Der skal bare være tændt på stikkontakten.

Om det relaterer sig til vand, aner jeg ikke. Men er der nogen, der har et bud på problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stød gennem G-System

Indlæg af Lysgaard »

They skrev: Hej folkens. Jeg har lavet et lille hjemmestudie i min kælder, hvilket er super fedt! Setuppet ift. guitardelem er lavet sådan, at jeg kører fra guitar ind i mit G-System, og videre derfra over i mit Focusrite Scarlett lydkort. Det fungerer som jeg vil det, men...

Der haf været lidt vand i kælderen i forbindelse med skybrud for nylig. Jeg har været forudseende nok til at have alt hævet nogle cm fra gulvet, men kan ikke udelukke at nogle kabler har været lidt våde. Nu er jeg begyndt at opleve, at jeg får stød, når jeg rører guitarkablet. Altså når den anden ende er koblet til G-System. G-System behøver ikke at være tændt for at det sker. Der skal bare være tændt på stikkontakten.

Om det relaterer sig til vand, aner jeg ikke. Men er der nogen, der har et bud på problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lyder lidt som om at det kunne være et problem med jordforbindelsen. Er dit udstyr jordet?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stød gennem G-System

Indlæg af Sasha »

Ryger sådan et G-system direkte i stikkontakten, eller er der én eller anden form for ekstern strømforsyning imellem?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Stød gennem G-System

Indlæg af They »

Tak for svar. Jeg har kørt den gennem sådan en fætter her: https://thomann.de/dk/adam_hall_ahpcs10 ... =1.1&r=app

Og nej, der er vist ikke styr på jord. Er det bare det mon?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Stød gennem G-System

Indlæg af Stevi »

They skrev: Tak for svar. Jeg har kørt den gennem sådan en fætter her: https://thomann.de/dk/adam_hall_ahpcs10 ... =1.1&r=app

Og nej, der er vist ikke styr på jord. Er det bare det mon?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg oplever det samme i min kælder med min Helix - selvom der ikke er vand på gulvet og helt tørt, snurrer det i fingrene når den ikke er jordet, og man står med bare fødder på betongulvet. Jord på, så skulle det forsvinde...

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Stød gennem G-System

Indlæg af They »

Stevi skrev:
They skrev: Tak for svar. Jeg har kørt den gennem sådan en fætter her: https://thomann.de/dk/adam_hall_ahpcs10 ... =1.1&r=app

Og nej, der er vist ikke styr på jord. Er det bare det mon?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg oplever det samme i min kælder med min Helix - selvom der ikke er vand på gulvet og helt tørt, snurrer det i fingrene når den ikke er jordet, og man står med bare fødder på betongulvet. Jord på, så skulle det forsvinde...

Jeg har fundet ud af at det er al strøm fra en bestemt stikkontakt, der giver stød (mere end bare en summen). F.eks sker det også gennem et USB stik. Går og venter på en elektriker :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen