Axe III in da House

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Nu er der ingen begrænsninger for den digitalt simulerede orgasme

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Jamen, tillykke med det!

Jeg har så lige været ved at lodde lidt på noget, der gør, at den ikke-simulerede orgasme ingen begrænsning har ;)
Last edited by Sasha 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Jamen, det er jo lige det med de ikke-simulerede orgasmer, de skal forkæles med lodninger, ledninger, rør, sokler og blomster i tide og utide. Det slipper man helt for med simuleringen :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Ja, så er det jo det evige spørgsmål, om man er mest til orgasmer, som man har arbejdet lidt for, eller til cyber-sex, man har "dialed up" på computeren... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Men hvad ka´ seneste nye vidunder, som de(n) gamle ikke kunne?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Altså dels er den jo 'endnu' mere realistisk [emoji16]

Det primære for mig er dog at brugerinterface er langt langt bedre.

Den her har også langt mere regnekraft, så man kan køre to amps parallelt og mange mange flere effekter. Ikke noget jeg egentlig skal bruge, jeg er mest til en amp og få effekter, men jeg håber, det kommer til at gøre mit workflow nemmere, når jeg arbejder med mange presets (og det gør jeg)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af JSThomsen »

Ja, det kunne være interessant at prøve at lege med.
Jeg var for et par år siden til koncert med Brit Floyd og hvis man kan lide Pink Floyd, så kan de anbefales.
Den ene, måske begge guitarister, spillede gennem sådan en Axe FX, det har nok været version II og jeg savnede ikke noget ;-)
Men nu er der vel også flere hundrede forstærkere at vælge imellem og var det et par tusind kabinetter.
Men den er jo heller ikke gratis ;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Altså dels er den jo 'endnu' mere realistisk [emoji16]

Det primære for mig er dog at brugerinterface er langt langt bedre.

Den her har også langt mere regnekraft, så man kan køre to amps parallelt og mange mange flere effekter. Ikke noget jeg egentlig skal bruge, jeg er mest til en amp og få effekter, men jeg håber, det kommer til at gøre mit workflow nemmere, når jeg arbejder med mange presets (og det gør jeg)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
 
Det lyder præcis som beskrivelsen af, hvad jeg p.t. går og roder med hjemme i kælderen... :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Uhh - Er du ved at bygge Rack - Det er det nye sort (igen) - Søren Andersen gør det også :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Nå-nååå... der er jo ingen grund til ligefrem at blive grov, vel? ;)  

Hvad Sør´n Anne´sen gør, er helt og aldeles hans sag. Sidst han (for cirka 30 år siden) formåede at overbevise mig om, at jeg skulle have noget rack-halløj, kom der ikke noget godt ud af det - udelukkende tænders gnidsel og (voldsomt) spild af penge. Jeg har faktisk de fleste af komponenterne endnu. Men de har ikke været brugt siden engang i starten af 90´erne. Og der er vist heller ikke megen udsigt til, at det kommer til at ske igen.

Nej, vi er nærmere ude i den let perverse fornøjelse ved at ommøblere i noget med plexiglas på fronten. Det skulle lyde så godt, hævdes det. Indtil videre lader det til at passe...
Last edited by Sasha 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Det lyder da ikke så ringe endda [emoji3]

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Nøøh, det gør det i al beskedenhed faktisk ikke... ;)  

Men jeg gad faktisk godt høre - måske endda ligefrem prøve (jeg skal nok lade være med at inhalere!)  sådan én af de dersens seneste simulatorer. Ikke mindst hvis de var "dialed in" af en eller anden, som vidste lidt om sagen - underforstået, at det i hvert fald ikke er mig ;)   Rørforstærker-freaken her kommer aldrig til at spille på sådan noget. Men det kunne da være meget sjovt at se, hvordan skidtet fungerer. Sidst jeg prøvede, var det ikke ligefrem nogen succes. Så det dér med "mere realistisk" håber jeg da, at de har arbejdet noget med...
Last edited by Sasha 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Du er altid velkommen til at kigge forbi, når du er i byen.

Jeg kunne faktisk også synes det var sjovt at prøve at dreje på nogen af de avancerede parametre med en der ved, hvad de betyder

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Her er først lidt lydeksempler

[video=youtube]https://youtu.be/mwBGmeZUW6U[/video]

Og hvis man slet ikke kan få nok er her mere lyd og alt for meget snak

[video=youtube]https://youtu.be/yNh16v5bZxs[/video]

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Odgaard »

Det lyder dejligt, selv om det med "clean forstærker" i nogle tilfælde forsvinder lidt i chorus, phaser og kompressor. Men hey, jeg forstår, der er tusind ting at vise, og hvis du ikke vil lave en times video, skal der fart på.

Nu har du spillet på Fractal et stykke tid. Savner du noget som helst ved dit gamle setup med forstærker og pedalboard, eller er alt bare til det bedre?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

[quote="Odgaard" pid='71925' dateline='1580745177']
Det lyder dejligt, selv om det med "clean forstærker" i nogle tilfælde forsvinder lidt i chorus, phaser og kompressor. Men hey, jeg forstår, der er tusind ting at vise, og hvis du ikke vil lave en times video, skal der fart på.

Nu har du spillet på Fractal et stykke tid. Savner du noget som helst ved dit gamle setup med forstærker og pedalboard, eller er alt bare til det bedre?
[/quote]

Jeg tror altså kun det er Twinen, der er nogen som helst effekter på ude over rumklang.

I forhold til mine behov er et modelleringssetup perfekt. Det er lynhurtigt at sætte op og pille ned, og det lyder helt ens fra gang til gang ved alle lydniveauer. Jeg er ikke i tvivl om, at Fractal pt er toppen inden for modeling. Selv om mange andre buldrer frem for tiden.



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Stevi »

Det største problem hvis man vil sammenligne 'de digitale' med rigtige amps, er at der er et ekstra lag i processeringen i form af kabinet og mikrofon. Det vil aldrig lyde som en rørforstærker i rummet (lol), men istedet som en rørforstærker der er mic'et op og optaget. Hvis man så optager en rørforstærker, synes jeg det er en anden sag, for så mener jeg at modelleringerne godt kan være med.

Jeg spiller selv Helix, og det er fedt, men det lyder som en optagelse og ikke som en guitarforstærker, heller ikke selvom jeg smider den gennem en monitor beregnet til modelleringer, for der er mikronfonen stadig i spil. Line 6 har deres egne kabinetter som spiller godt sammen med Helix, og hér overtager kabinettet både mic- og cab-simulering. Mikrofonen smider den først på, når man går direct ud af kabinettets XLR, og ikke gennem højttalerne, så det begynder at nærme sig et miljø hvor man kan sammenligne med en rigtig amp i rummet. Det jeg har hørt lyder i hvert fald godt. Jeg sværger til Helix, jeg synes Line 6 har de bedste effekter og det allerbedste HMI.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Hvis man gerne vil opleve det som amp in the room skal man bare køre det ud gennem en god Solid State power amp og dit yndlings guitar kabinet.

Det er ikke rigtig mit mål. Det er mange år siden jeg begyndte at gøre mit yderste for at reducere scene volumen og fokusere på, hvad der kommer ud af PA højttalerne.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Sasha »

Det er vel kun et spørgsmål om tid, før man helt dropper PA´et, og publikum istedet får udeleveret et sæt små earbuds ved indgangen til en koncert. Det bli´r fedt..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Axe III in da House

Indlæg af Smittefar »

Det ser man jo faktisk allerede nogen steder :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen