Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Smittefar »

Jeg har fået bygget mig endnu en guitar.

Jeg mødte Daniel og Colin Dahlberg på guitarshow, og jeg synes, de var enormt sympatiske, meget engagerede, og jeg prøvede et par af deres guitarer, der spillede for vildt.

Jeg henvendte mig til dem og hørte, om vi kunne lave en stærkt modificeret udgave af deres Vega model - Det var de helt friske på. Her er de normale Vegaer https://www.dahlberg-instruments.dk/vega/

Så jeg bestilte en Vega med Swamp Ash body, Mastery tele bridge og tele elektronik bortset far, det skulle være en P90er pickup. Jeg ville gerne have et tyndt tyndt transparent finish, og så skulle hele looket holdes sort og krom - Så gribebrættet blev ibenholt med en ahornhals. Jeg ville gerne prøve en asketræskrop, fordi jeg aldrig har haft sådan en, og jeg synes, jeg har hørt og prøvet et par stykker, hvor man virkelig får en fornemmelse af en meget balanceret frekvensfordeling. Jeg oplever faktisk lidt af det samme med min svinebillige Harley Benton 5-strengede bas i ask.

Dahlberg arbejder meget sammen med Lücking pickups, og jeg er stadig glad for de Lückinger, jeg har i min PRS, så det blev det.

Resultatet er her
DahlbergCustom-1.jpg
DahlbergCustom-2.jpg
DahlbergCustom-4.jpg
DahlbergCustom-5.jpg
Og så her i selskab med et par af de andre
DahlbergCustom-3.jpg
Jeg ved ikke, om det her er den mest repræsentative lyd for denne guitar, men den er i hvert fald rigtig meget på den. Egentlig vender guitaren sig nok mere mod de lidt mere klassiske lyde.


Jeg er en meget glad mand. De har ramt halsen lige i røven (de fik også min PRS singlecut at modellere efter, men de har ramt den noget bedre end Rahbekken - Det er ikke Rahbeks skyld, i begge tilfælde fik jeg halsen til tjek/godkendelse, og jeg tror bare, jeg selv var lidt mere skarp og forberedt med Dahlberg - men de fortjener ros for at have lavet en hals, der i mine hænder er fuldstændig outstanding). Den resonerer virkelig godt - meget egal klang, og den meget hurtig/snappy i sit respons. Det kan jeg rigtig godt lide.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Odgaard »

Tillykke med den. Jeg kan godt lide den finish. Kommer vi til at høre nogle lydeksempler med mindre sovs på, pretty please? Jeg gad godt høre, hvordan Lückinger-pickupperne lyder lidt mere "i sig selv" (hvilket så dækker over "i sammenhæng med resten af guitaren og dit setup").

25,5" mensur - er din Rahbek også det?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Smittefar »

Ja, der kommer nok nogen lidt renere lydeksempler også - Både Rahbek og denne er 25" mensur ligesom min PRS.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Sasha »

Jeg kan meget godt li’ guitarens finish. Og jeg synes egentlig også, at baslyden i klippet er meget fed.

:-)


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Smittefar »

Her er en lille prøve på den akustiske lyd


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Sasha »

Fedt nok! :-)

(Er jeg den eneste, der tænker “endog meget snappy” ?)

Men skulle vi ikke næsten høre den med fed, elektrisk lyd på? Jeg tænker: Det setup i klippet må da være en anelse upraktisk live?

:-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Smittefar »

Jo, men der går nok lige et par uger, før jeg laver hele pakken

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Dahlberg Vega Custom guitar

Indlæg af Smittefar »

et par uger blev så lige til 3 måneder, men så lykkedes det også endelig


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen