Blast from the past

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Blast from the past

Indlæg af Gotter »

Eller noget i den stil. Jeg har i hvert fald fået en pakke fra Japan indeholdende en Casio DG-20. DG for Digital Guitar. Mange af jer har sikkert haft et Casio keyboard på et tidspunkt, og DG-20'eren er fuld af de velkendte "skodlyde" derfra (- jeg synes nu de er dårlige på en god måde :) ). Og som om det ikke var nok så er der også trommemaskine i - og fire pads med trommelyde. :)
Den fungerer ved, at trykfølsomme censorer sidder under gribebrættet (som er lavet af gummi) og opfanger hvilke bånd fingrene sidder i, og censorer ved "stolen" opfanger hvilke strenge der slås an. Derfor er al forsinkelse illimineret.
Strengene der sidder på er (og SKAL åbenbart) alle være nylon h-strenge, og de slasker bare lidt rundt, da det jo er ligemeget om de stemmer eller ej.

Jeg syntes lige jeg ville dele min fascination ved denne pseudofremtidsguitar med jer. :)

Billede
Billede

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Dannyboy »

"Blast From The Past"... Jeg tænkte sgu Hendrix - Stone Free live og så poster du sådan en Starwars tingest ;)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Runem »

[quote="Gotter"]Eller noget i den stil. Jeg har i hvert fald fået en pakke fra Japan indeholdende en Casio DG-20. DG for Digital Guitar. Mange af jer har sikkert haft et Casio keyboard på et tidspunkt, og DG-20'eren er fuld af de velkendte "skodlyde" derfra (- jeg synes nu de er dårlige på en god måde :) ). Og som om det ikke var nok så er der også trommemaskine i - og fire pads med trommelyde. :)
Den fungerer ved, at trykfølsomme censorer sidder under gribebrættet (som er lavet af gummi) og opfanger hvilke bånd fingrene sidder i, og censorer ved "stolen" opfanger hvilke strenge der slås an. Derfor er al forsinkelse illimineret.
Strengene der sidder på er (og SKAL åbenbart) alle være nylon h-strenge, og de slasker bare lidt rundt, da det jo er ligemeget om de stemmer eller ej.

Jeg syntes lige jeg ville dele min fascination ved denne pseudofremtidsguitar med jer. :)

Billede
Billede[/quote]


Haha - hvem gider også at spille Wii...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af IkkeMig »

Den er da sej - sådan en kunne jeg godt tænke mig at lege med :)

Tillykke med den!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af VilhelmNielsen »

[youtube]a-sawvtJxDI[/youtube]

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Telemaster »

Den er fandeme godkendt :-)
So many assholes, so few bullets

fenr1swolf
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af fenr1swolf »

Jeg tænkte præcis det samme, Vilhelm. Fantastisk, fjollet instrument

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Smittefar »

Den er sgu sej :)

Hvis bare de havde fundet på at gøre den til et playstationspil, så var den blevet et kæmpestort og altoverskyggende hit...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Odgaard »

Sådan en prøvede jeg sidste år til en eller anden grej-messe i Århus. Den var meget fjollet på en god måde. Tillykke med den. Hvad kostede den?

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Gotter »

Jeg købte den på eBay til lige under 1700 bobs, men den blev taget i tolden, så den endte med at koste mig lidt over 2200 - hvilket efter min mening er helt okay i forhold til underholdningsværdien. :) Den kan i øvrigt også bruges som MIDI controller.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Blast from the past

Indlæg af Førslev »

Sådan en tror jeg bare jeg MÅ eje...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen