Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Indlæg af Smittefar »

Den første guitar, jeg nogensinde havde i hånden var en Ibanez Rocket Roll. Nu har jeg fået lov at låne en magen til.

Først et par billeder fra en koncert i 1989
IbanezRocketRoll2_Kristian89-2small.jpg
IbanezRocketRoll2_Kristian89-1small.jpg
Og så lige et klip, hvor jeg går all-in på firserne


Hold nu kæft, hvor den guitar bare gør præcis det den skal.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Indlæg af Sasha »

Superfed guitar! Og intet som at få fingre i en gammel ven :-) Men et - i mine ører - noget ærgerligt lydvalg at demonstrere det ellers så fine instrument med, som ifølge min ydmyge opfattelse ikke giver nogen ret god fornemmelse af, hvordan guitaren i sig selv lyder. Kan den ikke andet end de noget forudsigelige firser-ting med "heavily processed" lyd på? Det ville da være skønt at høre en mere "direkte" gengivelse af dens egenlyd..?

Og hvordan er det lige, du sidder med din venstre fod (til højre på billedet) ? :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Indlæg af Smittefar »

Firserlyd til firserguitar - sådan er det 😁

Foden handler egentlig bare om lige at hæve låret en anelse, så guitar halsen kommer lidt højere op. Det er i stedet for en fodskammel. Jeg tænkte slet ikke over det. Sådan sidder jeg tit 🤓

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Indlæg af Odgaard »

Det er en smuk omgang nostalgi og firserlir :D Tillykke med oplevelsen, selv om guitaren kun er til låns.

Du begyndte lige et par trin længere oppe ad kvalitetsstigen end mig, når det kommer til "første elguitar"... som hos mig var en Maison SL 430, hvis jeg husker korrekt. En Ibanez Satriani-inspireret kopi med rimelig ustabil Floyd Rose.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guitarfræs med min første guitar (næsten)

Indlæg af Smittefar »

Nu var det jo så heller ikke min egen - Min egen første guitar var en Vester strat-kopi, som var OK, men som jeg også er meget tilfreds med ikke længere findes på matriklen.

Jeg kommer nok til at købe den i aften :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen