Flying V med push-push fase diagram?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Flying V med push-push fase diagram?

Indlæg af DarkoPage »

Halløj!

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er ved at gå ud af mig selv, fordi jeg ikke kan få elektronikken i min guitar til at fungere.

Jeg har en Flying V med 2 humbuckere (2-leder), 2 volumen, 1 tone med push-push, 1 3-vejs omskifter og en udgang (selvfølglig).

Jeg har fundet et par diagrammer på nettet. 1 til en stinkende almindelig Flying V og 1 til en push-push fase omskifter. Så har jeg prøvet selv at stykke noget sammen ud fra det, men det fungerer bare slet ikke!

Er der en der har tid, lyst og evner til at stykke en hurtig skitse sammen til sådan et?

Jeg kunne godt tænke mig at push-push kontrollen skifter fasen på pickupperne.

Al hjælp modtages med kyshånd og der kvitteres med god karma! På forhånd, tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flying V med push-push fase diagram?

Indlæg af Sasha »

Det er efter min ydmyge opfattelse ikke så nemt, hvis du har pickupper med to ledere, hvor den ene leder (skærmen) typisk samtidig er forbundet til pickuppernes stel.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Flying V med push-push fase diagram?

Indlæg af DarkoPage »

Tak for det!

Jeg fik det til at "virke", omend resultatet var en MEGET tyndere kop tis, end jeg havde drømt om, så ideen er droppet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flying V med push-push fase diagram?

Indlæg af Sasha »

Selv tak.

Og ja, du har ret: Jeg har heller aldrig forstået denne "bevidste stræben efter fasefejl", som i hvert fald aldrig har ført noget "federe" med sig. Men prøvede du at lege lidt med volumeknapperne, før du endelig droppede idéen? Lyden bliver endog meget tynd, hvis der er skruet helt op for begge pickupper. Skruer man lidt ned for den éne, sådan at udfasningen ikke bliver helt så udtalt, er resultatet trods alt mere spiseligt - nogle ville måske endda ligefrem kalde det brugbart? Men kæmpefan bliver jeg aldrig.

Er dte humbuckere uden covers, der sidder på den omtalte guitar? Ellers vil jeg som tidligere antydet også tro, at du løb i problemer, hvis du blot vender fasen fra den éne pickup ved at bytte om på henholdsvis plus og minus/stel fra den éne pickup. Dette ville jo resultere i, at pickuppens cover pludselig var forbundet til "den varme leder" og dermed meget brumfølsomt (á la spidsen på guitarkablets jackstik, når du trækker det ud af guitaren). Og skulle de stelforbundne strenge på noget tidspunkt komme i kontakt med coveret på den pågældende pickup, ville der blive slukket helt for lyden fra denne pickup, idet det ville svare til at skrue helt ned for volumen.

På en humbucker uden cover kan man måske til nødt få det til at virke uden de helt store bivirkninger...

OT: Kan du i øvrigt ikke lige sende mig din mail på en PM ?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen