Lige en hurtig én ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

Gibson Les Paul m. burstbuckers -> EMMA Ræsermave -> Marshall JCM 800 2204

Hvor dør dynamikken?

Der er flere pedaler på boardet, men for det meste er det kun EMMA'en, der er tændt. Og dynamikken er helt væk; om jeg hamrer igennem eller spiller helt forsigtigt, så er der nærmest ingen forskel.

Mit eget bud er, at det nok er "mange bække små", og at alle 3 dele hver især bidrager til det lidt uheldige resultat.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"]Gibson Les Paul m. burstbuckers -> EMMA Ræsermave -> Marshall JCM 800 2204

Hvor dør dynamikken?

Der er flere pedaler på boardet, men for det meste er det kun EMMA'en, der er tændt. Og dynamikken er helt væk; om jeg hamrer igennem eller spiller helt forsigtigt, så er der nærmest ingen forskel.

Mit eget bud er, at det nok er "mange bække små", og at alle 3 dele hver især bidrager til det lidt uheldige resultat.[/quote]

Mit bud er at det er Reezafratzitz der er problemet. Din beskrivelse passer meget godt på min oplevelse med den pedal (og nej, der var ikke noget galt med min; jeg har haft 4 forskellige som lød ens). Jeg synes den er tung at danse med hvis gainen kommer meget over crunch-niveau. Har du prøvet en anden forvrænger?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Pluto »

Jeg tror ikke det er reezaen der er problemet.jeg spiller godt nok ikke meget les paul mere ,men med strat og reeza + slp har jeg en rigtig fed dynamik.
Men jeg må sige at reezaen ikke lyder ligeså fedt i min Marshall vintage/modern.Så den reagerer helt tydeligt forskelligt i forskellige amps.Den lyder så allerfedest i en ac 30er syntes jeg.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af MacG »

Prøv at fortælle hvordan du stiller din pedal og din forstærker..?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="MacG"]Prøv at fortælle hvordan du stiller din pedal og din forstærker..?[/quote]

Mja ... hvis det skal være helt præcist, så kræver det en tur i øvelokalet, for det kan jeg ikke huske. Men jeg mener at jeg, på pedalen, har gain på ca. kl.12, og "bias" (som jeg ikke rigtig har fundet ud af hvad gør) helt mod øst, fordi det umiddelbart lyder bedst. Marshall'en er indstillet ret "forsigtigt", med pre og master på omkring 2.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Anonym »

Ja jeg spillede et gig med Pluto's Vintage modern og der var min reeza absolut no go, derimod var min OCD helt superb til den. Vil du prøve OCD så henter du bare...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Ja jeg spillede et gig med Pluto's Vintage modern og der var min reeza absolut no go, derimod var min OCD helt superb til den. Vil du prøve OCD så henter du bare...[/quote]

Jamen, kommer du ikke til Vintage Show i morgen? Hvis jeg må låne den, for at prøve den, så tag den endelig med :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af MacG »

[quote="GodSpeedDK"][quote="MacG"]Prøv at fortælle hvordan du stiller din pedal og din forstærker..?[/quote]

Mja ... hvis det skal være helt præcist, så kræver det en tur i øvelokalet, for det kan jeg ikke huske. Men jeg mener at jeg, på pedalen, har gain på ca. kl.12, og "bias" (som jeg ikke rigtig har fundet ud af hvad gør) helt mod øst, fordi det umiddelbart lyder bedst. Marshall'en er indstillet ret "forsigtigt", med pre og master på omkring 2.[/quote]

Klokken 2 eller klokken 14 ? Der er alt for meget gain i dit setup, for meget sovs, og for meget output fra pickupperne, og du har tidligere snakket om at du ikke bruger volumenknapperne på guitaren. Så derfor er der ingen dynamik

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Pluto »

Ja den lyder fedest IMO lidt under 12 på alle drejefiduserne-Og det er med strat.Prøv med lidt mindre gain med en Pølle som Mac jo skriver har et højere output(Især burstbuckers)
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Hapsall"]Ja jeg spillede et gig med Pluto's Vintage modern og der var min reeza absolut no go, derimod var min OCD helt superb til den. Vil du prøve OCD så henter du bare...[/quote]

Jamen, kommer du ikke til Vintage Show i morgen? Hvis jeg må låne den, for at prøve den, så tag den endelig med :) [/quote]

Jeg håber at nå frem, men først senere end først antaget,,skulle det glippe så kan du bare komme forbi en dags tid..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="MacG"][quote="GodSpeedDK"][quote="MacG"]Prøv at fortælle hvordan du stiller din pedal og din forstærker..?[/quote]

Mja ... hvis det skal være helt præcist, så kræver det en tur i øvelokalet, for det kan jeg ikke huske. Men jeg mener at jeg, på pedalen, har gain på ca. kl.12, og "bias" (som jeg ikke rigtig har fundet ud af hvad gør) helt mod øst, fordi det umiddelbart lyder bedst. Marshall'en er indstillet ret "forsigtigt", med pre og master på omkring 2.[/quote]

Klokken 2 eller klokken 14 ? Der er alt for meget gain i dit setup, for meget sovs, og for meget output fra pickupperne, og du har tidligere snakket om at du ikke bruger volumenknapperne på guitaren. Så derfor er der ingen dynamik[/quote]

Min fejl, jeg fik rodet lidt rundt i det ... på forstærkeren står pre og master på tallet 2; altså ca. kl. 19:30.

Jeg er opmærksom på, at for meget gain tit er årsag til alverdens mudder-problemer, men jeg synes bare ikke rigtig jeg kan skrue længere ned på pedalen, hvis jeg stadig vil have GRRRR, WROOOOOOOMMM og chugga chugga, når jeg skal bruge det. Og nej, jeg er ikke vild med idéen om, at skulle stå og fifle med volume-knappen mens jeg spiller, og foretrækker at have dynamikken i anslaget. Lissom jeg heller ikke mener det bør være nødvendigt, med den slags musik jeg spiller, at have 117 gain-trin repræsenteret i form af pedaler - én forvrænger og én boost til lead/solo burde kunne gøre det.

Jeg mistænker lidt forstærkeren. Jeg ved godt at flere her på GF vil argumentere for, at en Marshall kan levere al den clean-lyd og dynamik man kan ønske sig, men der er sideløbende en bred opfattelse, ude i resten af virkeligheden, af, at Marshalls egner sig bedst til r'n'r og frem, og helst skruet op på 11, og det dutter sgu ikke rigtig til mig og mit lille band.

Og så ved jeg ingenting om pickup'ers output. Er burstbuckers det helt forkerte valg? Har de mere output end de mere konventionelle Gibson PU's? Jeg kunne jo starte med at skrue dem lidt ned i kroppen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Sasha »

Hvad sker der, hvis du plugger pedalen i "Low" inputtet på forstærkeren?

Hvis du stadig har problemet dér, er det vist pedalen i sig selv, som må betegnes som hovedmistænkt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

Tja, nu kan jeg ikke lige huske, om jeg har den i 'low' eller 'high' normalt. Men om ikke andet kan jeg da prøve at skifte lidt rundt, på mandag i øveren, for at se hvad det giver af muligheder.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Sasha »

Som Michael Doyle helt korrekt skriver om disse forstærkere i bogen "The History of Marshall":

"Did anybody ever use the Low-input?"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GodSpeedDK"]Tja, nu kan jeg ikke lige huske, om jeg har den i 'low' eller 'high' normalt. Men om ikke andet kan jeg da prøve at skifte lidt rundt, på mandag i øveren, for at se hvad det giver af muligheder.[/quote]

Hvad har du ellers af drive pedaler? Emma er da ret higain? Sammen med en jcm800 og et sæt humbuckers er det da ikke så mærkeligt at den smadrer dynamikken. Som Tim er inde på, så tror jeg ikke OCD er noget dårligt bud som afløser.

Men hvordan er din forstærkerlyd uden Emmaen?

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af made »

Nu stiller jeg lige et rigtig dumt spørgsmål, som du selvfølgelig har udelukket.. hvad med dine kabler?

Mit næste bud ville være at skrue mere op på din master level. Det næste ville være at købe en telecaster :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Dannyboy"]
Hvad har du ellers af drive pedaler? Emma er da ret higain? Sammen med en jcm800 og et sæt humbuckers er det da ikke så mærkeligt at den smadrer dynamikken. Som Tim er inde på, så tror jeg ikke OCD er noget dårligt bud som afløser.[/quote]

Nej, det er også det jeg tænker. At kombinationen af de tre elementer er årsagen. Og er det "bare" pedalen, der skal skiftes til noget andet, så er det jo "best case scenario" ... eller også er det symptombehandling; det er jo som man ser på det :)

[quote="Dannyboy"][quote="GodSpeedDK"]
Men hvordan er din forstærkerlyd uden Emmaen?[/quote][/quote]

Egentlig ikke voldsomt imponerende. Jo, til pikrock og heltesoli er den the shit, men jeg spiller jo hverken ACDC eller Bon Jovi. Til mit brug, hvor jeg bygger "min lyd" på clean, og ellers spiller lige dele clean og drive, så er det klart drive-delen den brillierer på. Måske skulle jeg starte fra en ende af, og skifte forstærkeren ud til én, der spiller rigtig fedt clean, og så arbejde videre derfra?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="made"]Nu stiller jeg lige et rigtig dumt spørgsmål, som du selvfølgelig har udelukket.. hvad med dine kabler?[/quote]

Mine kabler burde ikke fejle noget, hverken instrument- eller patch-kablerne. Men bevares, jeg har ikke været ude og købe nye, for at tjekke det.

[quote="made"]
Mit næste bud ville være at skrue mere op på din master level. Det næste ville være at købe en telecaster :) [/quote]

Master level kan næsten ikke skrues mere op, da jeg så ville skulle skrue mere ned for preamp level, for ikke at overdøve alle andre i bygningen (ned fra kl. 19:30 er næsten umuligt, og under kl. 19:30 bliver noget rod).

Skal jeg nogensinde overveje at anskaffe mig en hesteviolin, skal det være en hot rod'et no-bull deluxe med HB i begge positioner, og så tror jeg vi er lige vidt :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Rasser »

[quote="GodSpeedDK"]Og så ved jeg ingenting om pickup'ers output. Er burstbuckers det helt forkerte valg? Har de mere output end de mere konventionelle Gibson PU's? Jeg kunne jo starte med at skrue dem lidt ned i kroppen.[/quote]

Det kommer lidt an på hvilken model burstbuckers vi snakker om. 1 og 2 er relativt vintage/lavt output. Min oplevelse er, at hvis man skruer PU'erne ned, mister man også noget klarhed i lyden.

Mvh.
Rasmus.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lige en hurtig én ...

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Dannyboy"]
Hvad har du ellers af drive pedaler? Emma er da ret higain? Sammen med en jcm800 og et sæt humbuckers er det da ikke så mærkeligt at den smadrer dynamikken. Som Tim er inde på, så tror jeg ikke OCD er noget dårligt bud som afløser.[/quote]

Nej, det er også det jeg tænker. At kombinationen af de tre elementer er årsagen. Og er det "bare" pedalen, der skal skiftes til noget andet, så er det jo "best case scenario" ... eller også er det symptombehandling; det er jo som man ser på det :)

[quote="Dannyboy"][quote="GodSpeedDK"]
Men hvordan er din forstærkerlyd uden Emmaen?[/quote][/quote]

Egentlig ikke voldsomt imponerende. Jo, til pikrock og heltesoli er den the shit, men jeg spiller jo hverken ACDC eller Bon Jovi. Til mit brug, hvor jeg bygger "min lyd" på clean, og ellers spiller lige dele clean og drive, så er det klart drive-delen den brillierer på. Måske skulle jeg starte fra en ende af, og skifte forstærkeren ud til én, der spiller rigtig fedt clean, og så arbejde videre derfra?[/quote]

Det kommer jo an på om du spiller meget clean? Jeg spiller aldrig helt clean, så min Super Lead er skruet et godt stykke op så den lige knækker og så klarer jeg resten med et par milde drives hver for sig og sammen når det virkelig skal larme

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen