Støj ved High gain

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Støj ved High gain

Indlæg af Vinta »

Støj er åbenbart et populært emne for øjeblikket. Jeg har MEGET støj i mit grej, fordi jeg nok har for meget gain på min lyd. :o
Jeg bruger:
- 2 strats som begge er aluskærmet.
- fender de hvide curly patchkabler
- 1 stk fender gold 3m kabel
- 1 stk fender platinum 3m kabel.
- strøm forsyningen er en supacharger.
- ocd - dizzy drive - pitchblack ( reeza - mudhoney - twiin boost - replica - tremster - hermedia reverb) de sidste sat i et true by pass loop for at undgå signal tab.
- Marshall superbass 1976 kørende med 2 rør.

jeg bruger typisk ocd hele tiden vol kl.3 drive kl. 7. twiin boost kommer oven i ved temaer og diverse figurer
ved soloer stadig ocd som beskrevet men med dizzy drive: level og drive kl 4 eller reeza gain kl. 3 vol kl 11

For at kunne køre disse high gain ting uden en masse støj, kunne løsningen så være en isp decimator og hvad er isåfald jeres erfaringer med den.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Telemaster »

Jeg har ladet mig fortælle, at spiralkabler gerne vil støje mere end de almindelige, men jeg har ikke skygge af belæg for den påstand :-) Anyway, du kunne da lige prøve i det mindste at udelukke den mulighed.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]Jeg har ladet mig fortælle, at spiralkabler gerne vil støje mere end de almindelige, men jeg har ikke skygge af belæg for den påstand :-) Anyway, du kunne da lige prøve i det mindste at udelukke den mulighed.[/quote]

Og det er vist også en eviggyldig sandhed ... pånær med Fenders Koil Kords.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Vinta »

jeg har læst mig til at de havde fået styr på de problemer ved siralkabler, og jeg har heller ikke nogen tonetab igennem dem.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Sasha »

Narh, jeg tror nu også nærmere, at den egentlige synder skal findes blandt de støjsendere, som du helt bevidst vælger at sætte ind mellem guitar og forstærker. Og det er ikke kablerne, jeg mener... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Vinta »

er det ikke bare sådan at overdrive - distortion pedaller der bliver max´ed altid vil lave en masse støj. Hvis jeg kun bruger dizzy drive og sætter den på level og drive kl 4 så er der stadig meget støj. være bliver det når jeg stacker

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Stevi »

Nu er det ikke de mest støjsvage pedaler du har valgt. Mudhoney støjer som jeg ved ikke hvad ved højere gainindstillinger, men er fin med gain under kl. 12. Jeg synes heller ikke at Dizzy-drive imponerede ved lavt støjniveau da jeg havde én.
Hvorfor har du brug for at maxe gainen på dine pedaler? Mister du ikke al karakteren fra din guitar? Prøv en TS (Mudhoney f.eks.) på lav gain ind i OCD med alle knapper kl. 12 og på High Peak. Det er en fed hi-gain-lyd!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af KrænDyt »

Jeg har en decimator til at ligge i kabelkassen med et batteri i, hvis det skulle vise sig at være helt tosset med støj på et spillejob. Og den fungerer fint. Jeg har min på max kl 11 eller derunder, alt efter behov. Ret meget over 11, begynder den altså at æde lidt for meget af det der lyder godt, synes jeg.

Det skal dog siges, at siden jeg er begyndt at bruge Line6 G30 trådløse, har mine støj problemer været minimale. Lidt støj er der, men lidt nok til at jeg ikke gider bruge tid på at sætte decimatoren i kæden.
"I've got blisters on my fingers...!"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj ved High gain

Indlæg af Vinta »

[quote="Stevi"]
Hvorfor har du brug for at maxe gainen på dine pedaler? Mister du ikke al karakteren fra din guitar? Prøv en TS (Mudhoney f.eks.) på lav gain ind i OCD med alle knapper kl. 12 og på High Peak. Det er en fed hi-gain-lyd![/quote]

Mister selvfølgelig noget, men jeg er lidt vild med den tykke overdrive distortion lyd og mister faktisk ikke så meget guitar lyd, som man skulle tro. Prøver lige dit råd, harnæsten altid haft ocd først i kæden. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen