Dizzy drive og buffer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Dizzy drive og buffer

Indlæg af Vinta »

Jeg har fået mast en del pedaller sammen og en 7 - 10 meter kabel . Så kommer buffer snakken jo ind i billedet. Har sat en buffer i, men synes lyden blev ændret til en tyndere og mere diskant lyd. Så ud med den.
Men nu sidder dizzy driven som nr. 3 og carl martin laver vist nok en udemærket buffer, går ud fra de så også bruger den i dizzy drive, da den ikke er true b..... Gør det så ikke en decideret buffer pedal overflødig :?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Sasha »

Nu er en buffer vel kun u-overflødig ("underflødig"..? Lyder lidt som et kritik-ord fra Brd. Prices univers...), hvis den udretter noget, som man har nytte af? Så hvis dine ører, der vel i første omgang skal henrykkes ved den resulterende lyd af dit setup, er glade, er alle vel glade? (OK, jeg kunne måske komme i tanker om en enkelt sønderjyde, som ikke er. Men sådan i det store hele...)

Hvordan ser kæden ud?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Funkis »

:-) du siger det så smukt søren at jeg lige måtte kommentere det

+1 som man så moderne skriver.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Vinta »

[quote="Sasha"]

Hvordan ser kæden ud?[/quote]


Billede

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Funkis »

Jeg ville aldrig have Drive pedaler i loopet.
Men have dem for an forstærkeren.
Dvs hvis jeg skulle sætte det op hed det:
Guitar - Pitch black- OCD - Dizzy drive - Mudhoney - Rezza - Tremster -> Marshall indput.
Loop Send - Twinboost - Replica - F?! (hvad denne så er. Går ud fra det er en boost?) - Loop return.


OCD kan have problemer med En buffer. Det kan være at Dizzy drive skal flyttes i kæden for at opnå bedste resultat.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Vinta »

tror du misforstår funkis. Det hele er foran forstærkeren, loopet er bare en loop pedal, der kobler en række pedaller ud for at undgå lang kæde, når jeg bare skal bruge drive på min lyd. Der er nemlig ingen loop indbygget i min marshall. F - det er en rumklang, men det kunne du ikke vide.
Kan ocd også have problemer ved at have en buffer pedal efter sig..?? har kun hørt den har problemet med at sidde som nr 2 efter en buffer pedal.. hmm men så kunne jeg flytte pitchblack op som nr. 2 og dizzy drive som 3

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Stevi »

[quote="Vinta"]
Kan ocd også have problemer ved at have en buffer pedal efter sig..?? har kun hørt den har problemet med at sidde som nr 2 efter en buffer pedal.. hmm men så kunne jeg flytte pitchblack op som nr. 2 og dizzy drive som 3[/quote]

Ja, den kan også have problemer med en buffer efter. Jeg har oplevet mange problemer med OCD og Mudhoney (og T-Rex-pedaler generelt).
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Sasha »

En buffer EFTER? Det lyder umiddelbart underligt...

Ganske vist har en OCD, så vidt som jeg lige husker, en højimpedant udgang (skrammel-design). Men om den efterfølgende, højimpedante indgang udgøres af en forstærker eller en T-Rex pedal burde nu være det samme.

Nuvel, jeg skal ikke prale af at have prøvet kombinationen af OCD og en efterfølgende T Rex pedal i praksis. Så jeg skal ikke kunne sige det helt sikkert.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dizzy drive og buffer

Indlæg af Anonym »

[quote="Sasha"]En buffer EFTER? Det lyder umiddelbart underligt...

Ganske vist har en OCD, så vidt som jeg lige husker, en højimpedant udgang (skrammel-design). Men om den efterfølgende, højimpedante indgang udgøres af en forstærker eller en T-Rex pedal burde nu være det samme.

Nuvel, jeg skal ikke prale af at have prøvet kombinationen af OCD og en efterfølgende T Rex pedal i praksis. Så jeg skal ikke kunne sige det helt sikkert.[/quote]


Jojo det skam rigtigt nok en OCD ind i feks T-Rex replica så sker der sjove ting og sager.
jeg plejer at bygge en buffer ind i udgangen af OCD så de kan snakke sammen igen ;)

mvh: lars vad

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen