At styre sin distortion

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

At styre sin distortion

Indlæg af CobraPizza »

Kender i det med at man har en dist pedal, der ligesom også skruer op for volumen, når man skruer op for gain?
For mig er det ikke noget problem at den gør det, men det er mere at når jeg endelig skal spille en clean passage, så styrtdykker mit lydniveau, som aktierne i Roskilde bank, når jeg slukker for min pedal, og det er altså at bryde dynamikken i bandsammenhæng at skulle rende hen og skrue op og ned for forstærkeren.. Jeg har overvejet en volume pedal, men jeg kan ikke rigtig lide det jeg har hørt om EB6166 (tror jeg den hedder).. Så er der selvfølgelig clean boost, men.. hvordan løser I problemet?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af Odgaard »

Hvilken pedal er der tale om, og har den ikke en volumeknap?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Odgaard"]Hvilken pedal er der tale om, og har den ikke en volumeknap?[/quote]

Jo, det er en Reeza og ZW overdrive (bruger den ene til mild gain og den anden til hi gain, og de har begge to level knapper så vidt jeg husker.. Men det kræver jo stadig jeg skal ned og skrue op og ned, og det var det, jeg ville undgå
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af Odgaard »

aaah så du vil bruge pedalerne i samme nummer til to niveauer (nu forstår jeg måske). Hvad med at bruge volumeknappen på guitaren? Det kræver selvfølgelig lidt træning lige som alt andet.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Odgaard"]aaah så du vil bruge pedalerne i samme nummer til to niveauer (nu forstår jeg måske). Hvad med at bruge volumeknappen på guitaren? Det kræver selvfølgelig lidt træning lige som alt andet.[/quote]

Hehe.. ja den havde jeg så ikke lige tænkt på, for den er altid fuldt oppe.. men det er en ret god og nem løsning.. føler mig lidt dum, over ikke at have tænkt på det noget før :oops:
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af Odgaard »

Det er selvfølgelig en kedelig løsning, der slet ikke indeholder nyt gear, men det er da værd at prøve alligevel ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af Smittefar »

Men det giver jo ikke mere eller mindre volumen - kun mere eller mindre gain.

Jeg tror ikke, jeg forstår problemet? Der er to dist pedaler med hver sin volumenknap - hvorfor står volumenknapperne ikke bare til unity gain (samme volumen tændt og slukket)?
Modded guitars were crap right out of the factory

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At styre sin distortion

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg har en Gammel Ibanez Sonic Distortion med volume knappen helt i bund, igennem en volumepedal. Når jeg har SD-9'eren tænd skruer jeg ned for guitarens volume til mellem 5 og 8 eller 10 til smader solo. Volume pedalen tager for det meste lige toppen af volumen så jeg har mulighed for lige at give lidt mere hvis det bliver for svagt eller tage lidt hvis det bliver for kraftigt.
Dette er når jeg bruger clean kanalen på min forstærker, på overdrive kanalerne bruger jeg volumepedal og guitarens volumeknap til at blande mellem forstærkerens drive og den mere lofi fuzzede distortion pedal drive.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen