Hvornår er det gennemhærdet?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af made »

Hey.

Jeg tænkte bare lige på, er der nogen der ved hvor længe der går fra lakeringsdatoen, til Nitrocelluloselak er gennemhærdet? Jeg overvejer bare at være ekstra ihærdig med at gå tur med min guitar nu hvor der bliver lidt koldere, men det giver ikke noget hvis den ikke er hærdet. :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af Odgaard »

Står der ikke noget på lakdåsen? Der til afhænger det sikkert også af antal lag og deres tykkelse.

...så det var jo til megen hjælp :)

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af made »

det er jo ikke en jeg selv har lakeret :)

Jeg tænker på min Jazzmaster.. jeg har hørt nogle skrøner om at der går mange år før den er gennemhærdet, og begynder at tage skade af temperaturforandringer og sådan..

Det er ca. 2 år siden den blev lakeret, i en dejlig tynd lak.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af Sasha »

Er vi ikke ved at "opfinde problemer" her?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af made »

Det ved jeg sgu ikke, men pointen er at den jo meget gerne må tage skade.. lakken smuldrer i forvejen mellem fingrene på mig, så den må gerne se lidt temperatur-hærget ud også..

Hvordan vil du da mene at det forholder sig?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af Funkis »

Hvis du gerne vil have den "tempratur hærget" så køb en is spray og lån en varme pistol...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af Sasha »

[quote="made"]Det ved jeg sgu ikke, men pointen er at den jo meget gerne må tage skade.. lakken smuldrer i forvejen mellem fingrene på mig, så den må gerne se lidt temperatur-hærget ud også..

Hvordan vil du da mene at det forholder sig?[/quote]

Aner det ikke, da dén slags bevidst instrumentbeskadigelse ikke har min store interesse. Men se bare bort fra mit tidligere indlæg. Jeg troede naivt, at din pointe varat bevare dit instruments lakering bedst muligt.

Jeg tvivler dog på, at gåture i det fri med sin guitar har nogen synderlig effekt hverken den éne eller anden vej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af made »

Tjaa.. jeg er nok et sted midt i mellem.. det er jo ikke sådan at jeg står og hamrer den ned i gulvet, men på den anden side så får den altså også hele armen når vi er ud at spille live.. Jeg vil ikke sige at jeg passer på den .. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af Pluto »

2-4 uger efter lakering kan du smide den i fryseren et par timer a gangen og ind i varmen.Det skal du sikkert gøre en 4 gange også så har du de fineste sprækker i lakken
Sorte strater lyder bare bedst..

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af made »

Fed, tak for tippet pluto.. jeg forsøgte det faktisk med min tele, men dens lak duer sgu ikke til sådan noget.. den er alt for fleksibel. Jeg ved ikke lige om min jazzmaster skal i fryseren, men tak for tippet.. . :)

Min fryser er faktisk lidt lille.. hmm

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvornår er det gennemhærdet?

Indlæg af mos »

Glæder mig til næste is vinter, hvor jeg da skal holde et vågent øje med guitarister der med frost i fingrene og blå næser, går rundt og lufter deres kæreste eje, med det ene formål at få hende til at se så hærget ud som muligt:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen