pedalboard flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

pedalboard flash

Indlæg af Lund »

Det er snart meget længe siden jeg har flashet mit board, og der er sket en del siden sidst...

Dette er samtidigt alle de pedaler jeg ejer... økonomi mm har gjort at jeg har solgt alt jeg ikke brugte eller ikke gad længere.

Ikke noget dyrt board, jeg tror faktisk at det der har kostet flest kroner er tuneren og strømforsyningen... de meste er byttehandler, købt brugt, DIY ting.

Den sølvfarvede kasse er en octavia lavet af Søren Alwan.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af GodSpeedDK »

Avs, dén Rat gad jeg godt eje ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Izzy »

[quote="Lund"]Det er snart meget længe siden jeg har flashet mit board, og der er sket en del siden sidst...

Dette er samtidigt alle de pedaler jeg ejer... økonomi mm har gjort at jeg har solgt alt jeg ikke brugte eller ikke gad længere.

Ikke noget dyrt board, jeg tror faktisk at det der har kostet flest kroner er tuneren og strømforsyningen... de meste er byttehandler, købt brugt, DIY ting.

Den sølvfarvede kasse er en octavia lavet af Søren Alwan.[/quote]

... den der, schizzoen, den har sådan en hvor man kan skifte fra 9volt til 12 volt... hvordan får man den til at skifte til 12 volt? Jeg har sådan en der men kan ikke få den til at virke.. .. ja, jeg skifter den lille dims ombagved til 12 volt men når jeg sætter elkablen til pedalen så slukker den "kanal" hvor den skal forsyne pedalen..
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Pluto »

Den der Alwan octavier er det en med fuzz i eller en ren octav pedal?
Du kan vist godt lide fuzz ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Telemaster »

Det bræt kunne jeg sgu godt gigge med! Jeg ville nok savne en tremolo og en clean boost, men ellers er der jo præcis, hvad der skal være - tommel op! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Sasha »

Halløj Hr. Lund.

Hvad er der blevet af din RMC?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Izzy"]

... den der, schizzoen, den har sådan en hvor man kan skifte fra 9volt til 12 volt... hvordan får man den til at skifte til 12 volt? Jeg har sådan en der men kan ikke få den til at virke.. .. ja, jeg skifter den lille dims ombagved til 12 volt men når jeg sætter elkablen til pedalen så slukker den "kanal" hvor den skal forsyne pedalen..[/quote]

ja det er det - det virker fint hos mig... hvis den slukker må det være fordi den er overbelastet eller sådan noget? tjek specs på pedalen du sætter til.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Pluto"]Den der Alwan octavier er det en med fuzz i eller en ren octav pedal?
Du kan vist godt lide fuzz ;) [/quote]

Det er en mere eller mindre klon af en roger mayer octavia så det er en fuzz oktav. Og ja fuzz kan jeg godt li... noget dejligt uforudsigeligt over sådan en :lol:

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Telemaster"]Det bræt kunne jeg sgu godt gigge med! Jeg ville nok savne en tremolo og en clean boost, men ellers er der jo præcis, hvad der skal være - tommel op! :-)[/quote]

cool cat vibe kan lave noget ret tremolo agtigt synes jeg - den er ret alsidig. Ang. boost... ja jeg har også tænkt på det - måske en ombygning af rotten eller ogsp skal den sidde ovenpå memorymannen... men det gider jeg ikke rigtigt. Fuzz og rat lyder nu også ret sjovt sammen (men absolut ikke clean boost på nogen måde :D )

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Sasha"]Halløj Hr. Lund.

Hvad er der blevet af din RMC?[/quote]

Den solgte jeg for længe siden... jeg synes egentlig ikke at den var så meget federe end en god Crybaby. Nu bruger jeg heller ikke wah så meget, men jeg synes faktisk den her lyder godt og jeg har selv lavet true bypass på den. Måske kommer den forbi dig en dag for lidt magic dust... who knows. Den kunne ogsp bruge en buffer for at snakke sammen med fuzzen... men egentlig bruger jeg den mest med rotten.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="GodSpeedDK"]Avs, dén Rat gad jeg godt eje ...[/quote]

det er en reissue fra begyndelsen af 90erne eller sådan noget - har den rigtige chip og lavet med ordentlige komponenter (de nye rats skulle være meget billigt lavet).

Jeg har haft en magen til da de kom frem, men den her har noget særligt over sig - den lyder rigtig fedt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Sasha »

[quote="Lund"][quote="Sasha"]Halløj Hr. Lund.

Hvad er der blevet af din RMC?[/quote]

Den solgte jeg for længe siden... jeg synes egentlig ikke at den var så meget federe end en god Crybaby. Nu bruger jeg heller ikke wah så meget, men jeg synes faktisk den her lyder godt og jeg har selv lavet true bypass på den. Måske kommer den forbi dig en dag for lidt magic dust... who knows. Den kunne ogsp bruge en buffer for at snakke sammen med fuzzen... men egentlig bruger jeg den mest med rotten.[/quote]

Hmm...

Det må vist være en meget god Cry Baby, du har dér så :-)

Og er det egentlig ikke underligt? Først står folk på hovedet for at få enhver tingest, som perifert minder om en buffer ud af kæden foran deres fuzz. Og så sætter de bagefter en buffer ind mellem wah og fuzz for at få tingene til at virke igen. Det er da en forunderlig verden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

ja, men nu er det her jo en buffer der kun skal være aktiv når wahén er tændt, ellers er det "no buffers". Forøvrigt havde min RMC samme problem, men den havde jeg købt sådan en foxrox buffer og sat i. Hans nye wahs kommer vidst med sådan en tingest indstalleret. Men... nu er jeg heller ikke den store wah bruger... men fandt den her for en slik, og synes alligevel at en wah er sjov at have, til de få gange man lige har lyst til jamme lidt "up from the skies"eller hvad det nu er det der hendrix nummer hedder.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Sasha »

Jo, det er der da ihvertfald et Hendrix-nummer, som hedder... :-)

Og jeg kan også godt huske, at du købte (vist nok i dyre domme?) sådan en buffer-tingest.

Men det ændrer jo ikke på, at der er skrevet stolpe op og stolpe ned om, hvordan en buffer foran en fuzz ganske rigtigt "ødelægger" lyden. Så derfor virker det jo lidt paradoksalt, at løsningen på problemet med de impedansmæssige problemer mellem en wahs udgang og en fuzz´ indgang netop skulle være at sætte en buffer ind foran fuzz´en, omend den kun er aktiv, når wah´en er tændt.

Man skulle formode, at "det helt rigtige" var at have først en buffer og derpå en "unbuffer" mellem wah og fuzz.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det ligner også noget jeg godt kunne spille et job med, ser super fedt ud :)
Hvad er der lavet i Fuzz Face'en ?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Snake Boots »

Hej Michael

Det ser vellydende ud. Meget smagfuldt. Er det min gamle RAT du har der? (eller er det ren indbildning, at jeg solgte den til dig??)

Hvilken slags board er det - stonecastle eller noget andet?

Jeg er selv ved at nå cirklen rundt og er ved at lægge an til et board. Det bliver et "syre-board" med tilsvarende effekter. Første version er med en semi-clean booster, en fuzz, en vibe, en tuner og to boss dm-2 delays. Så får jeg se, om jeg kan styre alt det isenkram.

Vh Andreas

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Jackie van Hippie"]Det ligner også noget jeg godt kunne spille et job med, ser super fedt ud :)
Hvad er der lavet i Fuzz Face'en ?[/quote]

det er et print fra das musikding som jeg så har lavet mine egne komponentvalg på, samt en ekstern biaskontrol og off on knap.

Jeg havde tidligere det originale print der sad i den, men det var ikke noget særligt ved at bygge videre på.

Transistorne er gamle AC128 germanium fra 60erne...

Mvh MIchael

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

[quote="Snake Boots"]Hej Michael

Det ser vellydende ud. Meget smagfuldt. Er det min gamle RAT du har der? (eller er det ren indbildning, at jeg solgte den til dig??)

Hvilken slags board er det - stonecastle eller noget andet?

Jeg er selv ved at nå cirklen rundt og er ved at lægge an til et board. Det bliver et "syre-board" med tilsvarende effekter. Første version er med en semi-clean booster, en fuzz, en vibe, en tuner og to boss dm-2 delays. Så får jeg se, om jeg kan styre alt det isenkram.

Vh Andreas[/quote]

Det er skam lige præcis din gamle rat! Jeg er meget glad for den (som du nok kan se).

Boardet er det mindste (mener jeg) fra rockcase... købt i tyskland ved thomann ret billigt. Men de har dem vidst også i Aage nu, og til ok priser mener jeg. Ang. selve kassen så har jeg sådan en dogmeregel om at alt det jeg ejer skal kunne være i den - dvs. skal der skiftes noget skal det kunne være i kassen ellers må der sælges noget så det kan. Det er en ret god øvelse for mig da jeg ellers ender med for mange ting, og str. på det her board er det absolutte max for hvad jeg gider slæbe :D

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Snake Boots »

Jamen det er da dejligt, at rotten bliver brugt. Jeg har i sin tid (omk 1999) købt den af Søren fra The Blue Van.

Det er nok den pedal af alle, som jeg har været mest træt af, og som samtidig har endt med at være tændt hele aften på det ene efter det andet job.

Lyder fornuftigt med den dogme-regel. Ellers kan det jo alt for hurtigt gribe om sig, det skidt.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: pedalboard flash

Indlæg af Lund »

jeg synes rotten er meget mere alsidig end f.eks. en tube screamer, og så var jeg bare rigtig træt af tube screamers.

Rotten inspirerer mig mere :D

ang dit eget board: hvad med din octavia skal den ikke på? og hvad er det med to delays?

Michael

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen