Lidt at blive glad over..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lidt at blive glad over..

Indlæg af Morten_Lyse »

<a href="" rel="nofollow">

:-)
Morten Lyse

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af kraen »

Oh yeah! Jeg elsker simpelthen B.B.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Sasha »

Det er sjældent, at man ikke bliver glad, når BB har en finger med i spillet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Pluto »

Ja han er sku fed på alle tænkelige måder. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Jake »

Det er sku' dejligt! Og overraskende fed bassist!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af shm »

Ja, en LAB5 lyder fantastisk!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]Det er sjældent, at man ikke bliver glad, når BB har en finger med i spillet.[/quote]

Vel egentlig lidt underligt når nu han altså spiller det der Blues :twisted:
Modded guitars were crap right out of the factory

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg er sgu ikke så vild med det, må jeg indrømme. Har flere gange prøvet at give B.B. en chance, men det har aldrig rigtig fanget mig. Jeg kan se, at de har det hyggeligt, og at selv efter et liv med utallige koncerter elsker han at sidde med sin guitar og spille for folk, men det kan da virkelig ikke være det eneste?
Mht. til hans spillestil, så kan jeg ikke lade vær med at forestille mig, at hvis jeg hørte en 14-årig gut stå og spille præcis det der, så ville det ikke imponere mig det mindste.
Hvis I kan vende mig til BB King-tilbeder, ville det jo aldrig gøre skade, så hvad ville I hive frem for at overbevise mig?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af kraen »

[quote="Kaptajn Kropp"]Jeg er sgu ikke så vild med det, må jeg indrømme. Har flere gange prøvet at give B.B. en chance, men det har aldrig rigtig fanget mig. Jeg kan se, at de har det hyggeligt, og at selv efter et liv med utallige koncerter elsker han at sidde med sin guitar og spille for folk, men det kan da virkelig ikke være det eneste?
Mht. til hans spillestil, så kan jeg ikke lade vær med at forestille mig, at hvis jeg hørte en 14-årig gut stå og spille præcis det der, så ville det ikke imponere mig det mindste.
Hvis I kan vende mig til BB King-tilbeder, ville det jo aldrig gøre skade, så hvad ville I hive frem for at overbevise mig?[/quote]

Det er for mit vedkommende lige så vigtigt, at han synger på den måde han gør, og hans udstråling er jo helt fantastisk. Det får du altså ikke fra en 14-årig.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Nej okay, det skal nok pointeres at det med den 14-årige udelukkende var mht. guitarspillet! jeg er enig i, at han har en fed stemme!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Smittefar »

Det handler (for mig) om at lytte efter hans nuancer og dynamik. Det tog mig meget lang tid at 'lære' at lytte til BB, fordi jeg i mange år synes, det var lidt kedeligt.

BB har efter min opfattelse en helt utrolig evne til at få meget få toner til at betyde utroligt meget - Han giver mig lyst til at lytte - Ikke noget ret mange andre guitarister gør i samme grad.

Jeg er i virkeligheden ikke så glad for det første link - specielt fordi backingmusikerne spiller en masse komplet ligegyldige soloer, og jeg synes ikke BB er helt på toppen i det nummer.

Synes han spil i det her nummer er helt fantastisk <a href="" rel="nofollow">

Held og lykke med BB oplevelsen
Modded guitars were crap right out of the factory

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Jackie van Hippie »

Uh, det minder mig om en hvis juli aften sidste år i Alsiske, perfekt :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Rundfart
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Rundfart »

Altså, så må vi også have Muddy Waters frem af gemmerne. Prøv at lytte til en gammel skive:"Electric Mud" fra 1968 tror jeg. Yes baby!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Sasha »

Nu er "Electric Mud" vel næppe særlig arketypisk for Muddy Waters?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af kraen »

[quote="Jackie van Hippie"]Uh, det minder mig om en hvis juli aften sidste år i Alsiske, perfekt :) [/quote]

Sønderborg? Det var i hvert fald en fantastisk koncert.

Og så har den mand jo en sindssyg vibrato.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt at blive glad over..

Indlæg af Pluto »

Jeg så ham også i Sønderborg sidste sommer. Det var virkelig en rigtig god stemning jeg gik hjem med i min sjæl.
Jo han har da nok spillet bedre guitar for 10-20år siden ,men hans stemme ,humør ,udstråling er der simpelthen ikke nogen der kan tage fra ham.
Og når man snakker om BB King style guitar ,så er det jo nærliggende at tro ,at det er BB der har opfundet lige netop den stil.

Husk lige på at manden er + 80 (mener han er 83-84 idag).Bare det var min bedstefar ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen