Jagten på lyden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Izzy »

Tonezonen er ikke så meget varm igen i lyden. Der er masser af output, ja men ikke sådan varm... har nemlig sat en på min strat. Little '59'eren ryger tilbage igen på straten.
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Dannyboy »

Fra fabrikken sad der en Tonezone i bridge på min hot rod 57 strat og den var meget lukket i lyden synes jeg. Det var slet ikke mig. Jeg har som nogen af jer nok har læst smidt en Hotrail i den nu og det lyder altså allerede meget federe, også selvom jeg stadig ikke har modtaget mine 500k pots endnu. Jeg søger nok en anelse mindre output, men nu ser vi lige hvordan det lyder med de andre potmetre. Ellers kommer der en cruiser, en fasttrack 1 og muligvis en Pro track ind af døren snart. Jeg er ret overbevist om at en af dem gør tricket for mig. Jeg søger også lidt den der varmere humbucker lyd, men uden at det blir for tungt at danse med. Man må jo stadig gerne ku høre at det er en strat

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Izzy »

@Dannyboy - Det var jo fra dig jeg købte Tonezonen! Prøv Seymour Duncans Little '59. IMO har den typiske humbucker mellemtone karakter men stadigvæk med singlecoil bid i. Den er lækker. Den er ikke total hot til hård rock men med en fed drive/distortion på forstærkeren kan den alt!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Loomer »

[quote="Smittefar"][quote="Mik Vestergaard"]
I necken bliver det noget stacked humbucker - højst sandsynligt DiMarzio ToneZone.[/quote]

Sagde du ikke neck pickuppen skulle være Bluesy? Nu forstår jeg ingenting :s hock:[/quote]

Folks hænder er jo skruet forskelligt på :D Man har vel også set folk der spiller blues med EMG 81 rundt omkring :P

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Izzy"]@Dannyboy - Det var jo fra dig jeg købte Tonezonen! Prøv Seymour Duncans Little '59. IMO har den typiske humbucker mellemtone karakter men stadigvæk med singlecoil bid i. Den er lækker. Den er ikke total hot til hård rock men med en fed drive/distortion på forstærkeren kan den alt![/quote]


Helt klart :) den fungerede bare ikke for mig

Mik Vestergaard
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Mik Vestergaard »

Hmm Little 59 - er det i necken den sidder ved dig?

Havde en DiMarzio i middle på min Nashville tele - har den ikke mere, men absolut den fedeste pickup jeg har prøvet - ærgerlig at guitaren var sindsyg tung!!

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jagten på lyden

Indlæg af Izzy »

[quote="Mik Vestergaard"]Hmm Little 59 - er det i necken den sidder ved dig?

Havde en DiMarzio i middle på min Nashville tele - har den ikke mere, men absolut den fedeste pickup jeg har prøvet - ærgerlig at guitaren var sindsyg tung!![/quote]
Jeg bruger den ved broen men den kan også sikkert bruges ved halsen
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen