Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / FastTrack

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / FastTrack

Indlæg af Dannyboy »

Yo

Er der nogen af jer der har erfaringer med ovenstående pickupper? Jeg kan rigtig godt lide lyden af min HS3 (bridge) pickup, men det ville ikke gøre noget hvis den var en lille bitte smule varmere og uden helt at miste lyden af strat..

Jeg har lige modtaget 1stk. Seymour Duncan Hotrails i morges og monteret den, men den er vist liiige hot nok til mig alligevel, eller eq'et med alt for meget mellemtone og for lidt top efter min smag. Men nu har jeg heller ikke loddet 500k pots i endnu, så det kan jo godt være at det bare er det der skal til. Men jeg tvivler sgu på at det er nok for at være helt ærlig. Nå men har kun prøvet den herhjemme over microcuben, så det kan være det er noget andet i morgen i øveren..

Nå men jeg har også bestilt en cruiser, men den var egentlig ment til neckposition. Men måske er den meget fed i bridge? Hs3 lyder egentlig meget fedt i neck fandt jeg ud af :)

Men er der nogen som har prøvet Pro Track, Fast Track og Cruiser? De ser også lidt spændende ud synes jeg. Altså som bridge havde jeg tænkt

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Pluto »

Jeg har haft en fast track og den lyder rimelig meget som en hot rails så der vinder du nok ikke det store.Kender ikke de andre 2
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Pluto"]Jeg har haft en fast track og den lyder rimelig meget som en hot rails så der vinder du nok ikke det store.Kender ikke de andre 2[/quote]

Okay tak.. Og Chopper skulle jo være endnu varmere end Fast Track 1, så det er jo nok heller ikke den vej jeg skal så. Jeg tænker egetlig også mest på Pro Track for at være ærlig. Den skulle være sådan lidt PAF agtig. Altså en ret mild humbucker. Den sidder bl.a. I Satrianis nye signature, dog i neck. Men udfra youtube klips synes jeg sgu den lyder meget fedt. Så jeg tænker bare at det lyder endnu federe i en strat end i en JS2400. Vil meget gerne høre jeres meninger om denne, hvis der er nogen af jer der har prøvet den

Det er en FT1 og ikke en FT2 du har prøvet ik Pluto? Der er vist ret meget forskel i output på de to.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Anonym »

Jeg har DP184 "Chopper" i stol, DP188 "Pro Track" i midt og DP186 "Cruiser" i hals på min ene Warmoth. Jeg synes Pro Track'en lyder åndsvagt fedt i den midterposition. Og ja - lidt PAF-agtig er den vel - men en del mere defineret bund vil jeg sige. Jeg har dog ikke prøvet nogle af dem i andre positioner.

Men det der med at sætte ord på lyd er sgu lidt en lost cause. Du er velkommen til lige at låne den, hvis du vil give den en svingom og selv lægge ører på.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

Hey fedt :) Jeg bruger faktisk aldrig midterpositionen, så den skulle i givet fald i bridge. Hvad synes du om Cruiser i neck? og Chopper, er den meget mere mellemtonet end de to andre? og hey, bor du i kbh?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Anonym »

Jeg synes, de supplerer hinanden rigtigt godt. Både Cruiseren og Chopperen har meget mere den keramiske lyd end Pro Track'en. Dvs. knap så brede og fyldige i lyden. Om Chopperen er mere mellemtonet kan jo også hænge sammen med placeringen i stolposition - men ja.

Jeg bor i Brøndby, men arbejder på Vesterbrogade. Jeg er på arbejde i weekenden og kan evt. tage den med en af dagene der, hvis det er.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"][quote="Pluto"]Jeg har haft en fast track og den lyder rimelig meget som en hot rails så der vinder du nok ikke det store.Kender ikke de andre 2[/quote]

Okay tak.. Og Chopper skulle jo være endnu varmere end Fast Track 1, så det er jo nok heller ikke den vej jeg skal så. Jeg tænker egetlig også mest på Pro Track for at være ærlig. Den skulle være sådan lidt PAF agtig. Altså en ret mild humbucker. Den sidder bl.a. I Satrianis nye signature, dog i neck. Men udfra youtube klips synes jeg sgu den lyder meget fedt. Så jeg tænker bare at det lyder endnu federe i en strat end i en JS2400. Vil meget gerne høre jeres meninger om denne, hvis der er nogen af jer der har prøvet den

Det er en FT1 og ikke en FT2 du har prøvet ik Pluto? Der er vist ret meget forskel i output på de to.[/quote]
Jeg mener at kunne huske at det var den med mest output.Men jeg har solgt den idag så jeg kan ikke tjekke.Jeg kan persontlig godt lide hot/cool/vintage rails ,men sådan er der så meget.
jeg har så også Suhr FL i de 2 strater jeg bruger mest idag.Men det er jo ikke humbugs ,men de har et højere output end standard strats pick uper.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

[quote="SustainerPlayer"]Jeg synes, de supplerer hinanden rigtigt godt. Både Cruiseren og Chopperen har meget mere den keramiske lyd end Pro Track'en. Dvs. knap så brede og fyldige i lyden. Om Chopperen er mere mellemtonet kan jo også hænge sammen med placeringen i stolposition - men ja.

Jeg bor i Brøndby, men arbejder på Vesterbrogade. Jeg er på arbejde i weekenden og kan evt. tage den med en af dagene der, hvis det er.[/quote]

Vesterbrogade ville satme være fedt. Hvordan passer det fredag? Kan du ikke lige smide en pm, eller bare en sms på 20713666. TAAK

[quote="Pluto"][quote="Dannyboy"][quote="Pluto"]Jeg har haft en fast track og den lyder rimelig meget som en hot rails så der vinder du nok ikke det store.Kender ikke de andre 2[/quote]

Okay tak.. Og Chopper skulle jo være endnu varmere end Fast Track 1, så det er jo nok heller ikke den vej jeg skal så. Jeg tænker egetlig også mest på Pro Track for at være ærlig. Den skulle være sådan lidt PAF agtig. Altså en ret mild humbucker. Den sidder bl.a. I Satrianis nye signature, dog i neck. Men udfra youtube klips synes jeg sgu den lyder meget fedt. Så jeg tænker bare at det lyder endnu federe i en strat end i en JS2400. Vil meget gerne høre jeres meninger om denne, hvis der er nogen af jer der har prøvet den

Det er en FT1 og ikke en FT2 du har prøvet ik Pluto? Der er vist ret meget forskel i output på de to.[/quote]
Jeg mener at kunne huske at det var den med mest output.Men jeg har solgt den idag så jeg kan ikke tjekke.Jeg kan persontlig godt lide hot/cool/vintage rails ,men sådan er der så meget.
jeg har så også Suhr FL i de 2 strater jeg bruger mest idag.Men det er jo ikke humbugs ,men de har et højere output end standard strats pick uper.[/quote]

Okay cool. Det er heller ikke utænkeligt at det blir noget Suhr, men jeg tror lige jeg pløjer igennem alle de der rails først. Det forholdsvist høje output tiltaler mig sgu alligevel lidt. Jeg bruger alligevel volumeknappen en del og har gode erfaringer med at kompensere ved at skrue lidt ned på den for at give mere spanky singlecoil-ish lyd

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af stl »

Jeg har en fender strat med en Pro Track i broposition. Den fungerer godt med crunch og også forholdsvis meget gain. Fin bund og dynamik i lydspektret. Den "mudrer" ikke og er et fint kompromis mellem at bevare noget strat "spank" lyd med mulighed for humbucker output, sustain osv. Helt clean lyd er den ikke så god til (i mine ører). Der lyder den lidt flad og kedelig (det kan så også bare være i min guitar den gør det). Jeg har dog koblet den til et push/pull potmeter så den kan splittes, og her bliver cleanlyden selvfølgelig lidt svagere men faktisk helt ok og stratagtig.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

[quote="stl"]Jeg har en fender strat med en Pro Track i broposition. Den fungerer godt med crunch og også forholdsvis meget gain. Fin bund og dynamik i lydspektret. Den "mudrer" ikke og er et fint kompromis mellem at bevare noget strat "spank" lyd med mulighed for humbucker output, sustain osv. Helt clean lyd er den ikke så god til (i mine ører). Der lyder den lidt flad og kedelig (det kan så også bare være i min guitar den gør det). Jeg har dog koblet den til et push/pull potmeter så den kan splittes, og her bliver cleanlyden selvfølgelig lidt svagere men faktisk helt ok og stratagtig.[/quote]

Fedt. Det er lidt sådan noget jeg er ude efter. Jeg spiller i øvrigt næsten aldrig clean - og da slet ikke med bridgepickuppen.

De her to fyre har også Pro Track i bridge

<a href="" rel="nofollow">

<a href="http://www.youtube.com/user/Proeemium" rel="nofollow">http://www.youtube.com/user/Proeemium</a>


og Satriani har den jo så i neck.. (hør den ved ca. 1:48)

<a href="" rel="nofollow">



Synes sgu den virker meget tiltalende omend det er lidt svært rigtigt at høre over Youtube hvad der er skidt og kanel. Den virker ikke så mellemtoneboostet og gumpetung

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af stl »

[quote="Dannyboy"][quote="stl"]Jeg har en fender strat med en Pro Track i broposition. Den fungerer godt med crunch og også forholdsvis meget gain. Fin bund og dynamik i lydspektret. Den "mudrer" ikke og er et fint kompromis mellem at bevare noget strat "spank" lyd med mulighed for humbucker output, sustain osv. Helt clean lyd er den ikke så god til (i mine ører). Der lyder den lidt flad og kedelig (det kan så også bare være i min guitar den gør det). Jeg har dog koblet den til et push/pull potmeter så den kan splittes, og her bliver cleanlyden selvfølgelig lidt svagere men faktisk helt ok og stratagtig.[/quote]

Fedt. Det er lidt sådan noget jeg er ude efter. Jeg spiller i øvrigt næsten aldrig clean - og da slet ikke med bridgepickuppen.

De her to fyre har også Pro Track i bridge

<a href="" rel="nofollow">

<a href="http://www.youtube.com/user/Proeemium" rel="nofollow">http://www.youtube.com/user/Proeemium</a>


og Satriani har den jo så i neck.. (hør den ved ca. 1:48)

<a href="" rel="nofollow">



Synes sgu den virker meget tiltalende omend det er lidt svært rigtigt at høre over Youtube hvad der er skidt og kanel. Den virker ikke så mellemtoneboostet og gumpetung[/quote]

Nej - den har netop ikke meget mellemtone "humpf" og det er her den adskiller sig lidt fra en standard PAF humbucker (i mine ører). Det giver selvfølgelig også en forskel at montere den i en stratkrop af ask eller lignende træ, fremfor en 5 kilos "death by mahagony" les paul :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

Lige præcis :) Nå jeg vil smutte på posthuset og se om min nye strat ikke er ankommet! Juhuu



EDIT.. Det var den ikke :(

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Anonym »

[quote="Dannyboy"]
Vesterbrogade ville satme være fedt. Hvordan passer det fredag? Kan du ikke lige smide en pm, eller bare en sms på 20713666. TAAK
[/quote]

PM in a flash ... :arrow:

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / Fast Track 1

Indlæg af Dannyboy »

Lige en hurtig update. Jeg fik min CS Strat Pro hjem for en uges tid siden og den er bare helt overdrevet. Aldrig har jeg spillet på så fed en guitar (jeg mener det fandme). Den har så meget nosser i lyden både med og uden strøm og den spiller simpelthen som smør. Det er det vildeste håndværk. Ifht de Standards, Vintage Hot Rod Reissues, Eric Johnsons osv jeg har haft, så er den her altså bare en anden liga. Bare en lille ting som når man skruer slagplade skruerne ud af kroppen, kan man mærke en helt anden modstand. Sperzel tuners (i poleret stål så de ser seje ud) og locking nut fungerer fantastisk. Endelig en strat som kan holde stemningen! Det lille cut-away mellem hals og krop bagpå (som på en Deluxe strat) er dælme også luksus skulle jeg hilse og sige! Den her spade virker på alle måder helt vildt tjekket.. Nå men jeg har loddet SCN pickupperne ud, selvom de i virkeligheden lød ret fedt, for at prøve de her rails af. En Chopper, en FastTrack 2 er under kniven lige nu. Jeg har smidt chopper'en i neck og FastTrack 2 i bridge og hold kæft det er bare lige mig :) den der Chopper den lyder bare godt mand! Jeg er stadig sådan lidt med FT2'eren, som måske er en my for higain men det er altså kussehår. De lyder begge to helt vildt godt. Hvis man spiller med meget gain men lige skruer lidt ned for volumeknappen, så leverer chopper'en altså en suveræn blues lyd. Jeg har smidt en HS3 i middle positionen og når man så blender neck og middle synes jeg man får en OK Hendrix-style lyd, omend en anelse mere crunchy. Fuck det er fedt mand! Wuhuu

(nu får man jo helt lyst til at sælge HotRod 57eren og købe en CS mere... Hmm

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / FastTrack

Indlæg af Pluto »

Tillykke med den.Ja cs er generelt en klasse over de andre strater, selvom der er mange der siger det ikke passer.Vi skal da lige have et flash.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dimarzio Pro Track / Cruiser / Chopper / FastTrack

Indlæg af Dannyboy »

De ska i få. Det blir bare ikke lige i dag. Min pc er gået kold, så har kun min iPhone

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen