SG flash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

SG flash

Indlæg af Martin60 »

Jeg havde egentlig sagt at jeg ville lave et lydflash, da jeg lige har købt grej til at kunne indspille. Dog vil jeg lige blive lidt mere familiær med at indspille med det, før jeg føler for at poste noget. Men da der er så super godt vejr i dag, fik jeg lyst til at vise min nye guitar frem :)

Guitaren er en Gibson SG fra 1971. Jeg havde set den på den Blå Avis og tænkte at den måtte jeg hellere prøve da jeg alligevel skulle til København. Mit første håndsindtryk var at den spillede og føltes super fedt, men den lyd lidt død og kedelig i det, dog fik jeg af vide at strengene var meget gamle. Umiddelbart var det ikke en guitar jeg havde lyst til at købe, da jeg har prøvet flere Gibsoner der har været på samme måde hvor det ikke var strengene der var skyld i problemet.
Men alligevel var den i mine tanker. Det var op til Vintage guitar show og jeg tænkte at jeg ville se om der ikke var noget bedre der og hvis ikke, så ville jeg prøve SG'en igen. "Heldigvis" for mig var Vintage guitar show lidt en skuffelse, og der var ingen guitarer der havde interesse, så jeg drog til København for at prøve den igen. Da jeg fik guitaren i hænderne igen spillede den federe end jeg huskede, dog lød den stadig kedelig, men jeg var næsten sikker på at det var pga. strengene.
Jeg burde nok have bedt om at prøve den med nye strenge, men jeg tog chancen og købte den. Da jeg kom hjem skiftede jeg strengene, justerede pickup'ernes højde og blev blæst væk! Den spiller, føles og lyder suverænt! :) Og til at toppe lagkagen så var den et "røverkøb"! Jeg tror oveni købet at den er ved at blive min go to guitar.

Her er den så sammen med mine andre main guitarer - Gibson Les Paul R9 og Fender CS Nocaster

Billede

Billede

Billede

Billede

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Telemaster »

JADA! :D Den er jo fuldstændig magen til min; bare mindre smadret. Eddersatme godkendt, hvis du spørger mig :-)
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af IkkeMig »

Tillykke med den. Det er jo en fed spade, og den ser også fantastisk velholdt ud :)

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Martin60 »

Tak!

Jeg tror ikke den er blevet spillet så meget på af de tidlige ejere, hvilket undre mig meget! De strenge der sad på den var i hvert fald Meget gamle!

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Max Power »

Tillykke. Sådan een lignende er jeg også lidt lun på.
Jeg skal jo egenligt lige finde en fed strat først, men SÅ.....

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Funkis »

Godkendt...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Stevi »

Hvor er nu den misundelige smiley??
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af GodSpeedDK »

Ja, den er sgu godkendt! :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Christian Mogensen »

En lille frækkert - men hvordan lyder den?
Jeg ville meget gerne høre den i forhold til LP'en.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SG flash

Indlæg af Martin60 »

SGen er lidt mere punchy og lettere i lyden end Lp'en. Jeg har i planerne at lave et lydflash hvor man kan høre forskel

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen