Flash din Hansen/HMH tråden..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvorfor gør du ikke som jeg siger og starter selv? :)
RoadHigh.dk

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Anonym »

Lader lige andre komme til først...alle mine fylder jo en del ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="Pluto"]Ja jeg har da også en.Så Hansen har da mindst 3 kunder så :D [/quote]

Hvilken er bedst? Din Hansen /HMH eller en af dine Fender CS'ere?[/quote]

Ja, hvad er egentlig fedest?

- Hansen eller Fender? (eller Gibson?)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"][quote="Pluto"]Ja jeg har da også en.Så Hansen har da mindst 3 kunder så :D [/quote]

Hvilken er bedst? Din Hansen /HMH eller en af dine Fender CS'ere?[/quote]

Ja, hvad er egentlig fedest?

- Hansen eller Fender? (eller Gibson?)[/quote]

Jo jo- det er jo individuelt. Men jeg tænkte, at når nu Pluto har en Hansen, kunne det være sjovt at høre, om den slår hans CS'ere, (hvilket den så ikke gør, kan jeg forstå), da alle jo lader til at forgude Hansen. Sjovt som guitarmoden skifter (ligesom tøjet fra år til år): Nu er det åbenbart Hansen- tidligere var det Jens H, Mørch osv. Tilbage står så Fender CS'ere på hvilke der har været stabil efterspørgsel gennem årene.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af K-P »

Jens H og Mørch står da stadigvæk forholdsvist stærkt på markedet.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvorfor gør du ikke som jeg siger og starter selv? :) [/quote]


Jah, det er vist ved at være på tide, ikke? Det er næsten tre uger siden, vi så dem sidst:

<a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.ph ... nsen#p9168" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.ph ... n#p9168</a>
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"][quote="Nicolai"]
Hvilken er bedst? Din Hansen /HMH eller en af dine Fender CS'ere?[/quote]

Ja, hvad er egentlig fedest?

- Hansen eller Fender? (eller Gibson?)[/quote][/quote]

[quote="Nicolai"]Jo jo- det er jo individuelt. Men jeg tænkte, at når nu Pluto har en Hansen, kunne det være sjovt at høre, om den slår hans CS'ere, (hvilket den så ikke gør, kan jeg forstå), da alle jo lader til at forgude Hansen. Sjovt som guitarmoden skifter (ligesom tøjet fra år til år): Nu er det åbenbart Hansen- tidligere var det Jens H, Mørch osv. Tilbage står så Fender CS'ere på hvilke der har været stabil efterspørgsel gennem årene. [/quote]

Og før dét var det Fender uden CS. I halvfjerdserne var det tunge Les Pauls, der var det fede usw. usw, hvis man som nogle går meget op i moden.

Min pointe var nærmere, at diskussionen om Fender vs. Hansen giver cirka lige så meget (lidt) mening som diskussionen om, hvad der er fedeste af Fender og Gibson...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Nicolai »

[quote="K-P"]Jens H og Mørch står da stadigvæk forholdsvist stærkt på markedet.[/quote]

Jo jo- jeg snakker ikke om, at de er forsvundet- men om at det virker som om alle pt. "i kor synger "Hansen"", når en bruger ønsker en højkvalitetsstrat / tele / whatever.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Sasha »

Så kan man jo bare lade være med at lytte til koret, hvis det prædiker en anden religion end éns egen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Nicolai »

Helt sikkert. Det er nu heller ikke fordi, jeg har i sinde at lade mig forlede. Jeg iagttager bare en skiftende mode i den (sparsomme) tid, jeg har "begået mig" i guitar-verdenen :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Sasha »

Well, well, well...

Danmark er et lille land. Så når vi snakker om disse tilsyneladende modefænomener blandt danske guitarbyggere - hvor mange guitarer drejer det sig så i realiteten om? Et par håndfulde eller deromkring, som afsættes i snævre cirkler, hvor de så til gengæld får al den opmærksomhed, de kan trække..?

Spørgsmålet er nok også, om ikke de modeluner, der her refereres til, også fortrinvis er et fænomen, som optræder i visse cirkler (på nettet)..?

I don´t know...

Men det har da nok f.eks. været god reklame for hr. Hansen, at f.eks. Tim Tristensen har valgt at være reklamesøjle for hans guitarer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Pluto »

Nu er det ikke fordi guitar moden har skiftet meget igennem de sidste 50 år.Fender stratocaster og telecastere og diverse gibsons er meget tæt på at ligne det
de har gjort altid.Jeg ved da godt at strater har haft store hoveder og tunge kroppe på et tidspunkt i 70erne.Men sådan i store træk er de vel grundlæggende ens designet siden 50erne.
Min Hansen er sådan set også bare en strat bygget i Dk ,så her er der som heller ikke sket den store revulition. :|
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Telemaster »

[quote="Nicolai"]
Jo jo- det er jo individuelt. Men jeg tænkte, at når nu Pluto har en Hansen, kunne det være sjovt at høre, om den slår hans CS'ere, (hvilket den så ikke gør, kan jeg forstå), da alle jo lader til at forgude Hansen. Sjovt som guitarmoden skifter (ligesom tøjet fra år til år): Nu er det åbenbart Hansen- tidligere var det Jens H, Mørch osv. Tilbage står så Fender CS'ere på hvilke der har været stabil efterspørgsel gennem årene.[/quote]

I bund og grund er der jo ikke noget mærkeligt i, at forskellige guitarmærker dominerer i forskellige perioder. Det samme kunne man sige om et hvilket sm helst andet produkt. Det er der helt sikket rigtig mange forskellige forklaringer på - timing, situationsfornemmelse, kvalitetsbevidsthed, sparetider hos de store og markedskræfterne i det hele taget.

Mørch er bestemt et etableret navn, der har leveret kvalitetsinstrumenter til den mellemstore tegnebog lige så længe, jeg kan huske. Jens H har næppe samme brede appel, men det kan jo nå at komme, hvis kvaliteten er høj og konsistent og hvis Jens har mod på at fortsætte så længe, som det tager at få en stabil virksomhed op at stå (jeg har vist aldrig prøvet en af Jens' guitarer, men blot noteret mig, at hans arbejde får endda rigtig pæne ord med på vejen). Og så er det altså ikke mit indtryk, at Jens H har samme opmærksomhed i den brede offentlighed som Mørch og Hansen. Det kommer sikkert hen ad vejen, men jeg tror egentlig, at det mest er her, han har et "navn".

Hansen er lidt noget andet, synes jeg. Han har nogle ret alternative idéer om, hvordan man bygger en fed guitar. Dem jeg har prøvet, og det er vel en 5-10 stykker, har alle været virkelig gode instrumenter. Jeg kunne sgu godt finde på at købe en af hans Strater. Han har ramt en niche med klassisk udseende guitarer, der er meget oppe i tiden - og så er der hans relic, der efter min mening er mere vellykket end samtlige konkurrenters - herunder også Fender :-) At Tim Christensen og andre prominente guitarister bruger hans guitarer siger jo nok et eller andet om kvaliteten, og betyder helt sikkert også, at han står tydeligere i billedet end andre mindre guitarbyggere her i landet. Senest har han jo landet en aftale med Woodstock Guitars - det er altså ikke tosset for en virksomhed på den størrelse.

Nå - mindre snak, mere flash - desværre har jeg ikke selv noget at bidrage med her :-)
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Anonym »

Og så skal man generelt nok ikke undervurdere, at den "bias", som forummer kan antyde, ikke altid holder ude i den brede virkelighed.

Jeg er ret sikker på, at der er langet store mængder af diverse Fender og Gibsons over disken i landets forretninger - og ikke mindst bestilt "hos Tysken", i selv samme periode, hvor Hansen har knaldet sin ølflaskebund i en krop eller to.

Så virkningen af mode/trend er også i høj grad betinget af, at man lader sin verdensopfattelse skævride af fora som dette. :D

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Og så skal man generelt nok ikke undervurdere, at den "bias", som forummer kan antyde, ikke altid holder ude i den brede virkelighed.

Jeg er ret sikker på, at der er langet store mængder af diverse Fender og Gibsons over disken i landets forretninger - og ikke mindst bestilt "hos Tysken", i selv samme periode, hvor Hansen har knaldet sin ølflaskebund i en krop eller to.

Så virkningen af mode/trend er også i høj grad betinget af, at man lader sin verdensopfattelse skævride af fora som dette. :D [/quote]

+1. Herinde snakker vi om unikke customguitarer, eller "den hellige gral" udvalgt blandt mange mange guitarer. Jeg kender dælme mange musikere, som laver fed musik og spiller fedt, på en ganske almindelig US strat, en std. Les Paul eller lign.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".


Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Nicolai"]Helt sikkert. Det er nu heller ikke fordi, jeg har i sinde at lade mig forlede. Jeg iagttager bare en skiftende mode i den (sparsomme) tid, jeg har "begået mig" i guitar-verdenen :) [/quote]

Hej

At der er nogle få der råber Hansen tit er vel ikke helt det samme som at 'moden' er skiftet til Hansen :)
Jeg tror nu nok at der stadig sælges flest Fender/Gibson osv. end Hansen/Mørch osv.

Men hvorfor prøver du ikke bare en ?

SeniorFisker

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"] (...) Hansen har knaldet sin ølflaskebund i en krop eller to. (...) [/quote]

Smider du selv lige den over i din tråd, der er lavet til sådan noget? ;)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Pluto »

Ja jeg har godt nok indtrykket af at flash er meget ilde set her på GF ,men når der nu er en der beder om det får i lige et.
Det er en Hansen krop og hals jeg har købt løst.Den var malet i den cream gule(vintage white farve) og så har jeg selv været igang med at relicere.Det er første gang jeg selv er gået igang
med sådan et projekt ,og man lære jo hele tiden.Jeg skal have arbejdet lidt mere med den ,men sådan ser den ud nu.
Pick uper er Linda Fralins blues et eller andet som Rulleguitar har loddet i sammen med nye potmetre og han har monteret saddel på den.Resten har jeg selv stået for.

Billede


Billede


Billede


Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Flash din Hansen/HMH tråden..

Indlæg af Telemaster »

Det er garanteret en fed guitar, hvis den ellers er som de andre Hansen, jeg har prøvet - men jeg synes virkelig, det er ærgeligt med din relic. Hansens egne relics plejer at se ret godt ud, synes jeg, men den her gør altså mere skade end gavn, IMO. Nå - det var ikke så pænt sagt, men du kan nok også godt selv se forskel på Hansens relics og din egen :-)
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen