Guild Starfire 3 flash.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af JGreen »

Så skete det igen. Hev en random underlig guitar ned fra væggen hos min guitarpusher, uden andet end negative forventninger, og blev dybt forelsket.

Denne gang var der tale om en ramponeret gammel hollowbody guitar som så ud som om den var blevet malet lysegrå af en blind fingermaler.

[attachment=0]

Tilsyneladende var der tale om en Guild Starfire 3 fra 1962, som var blevet refinished engang i 70'erne, og havde fået skiftet pickupper, bridge, tailpiece osv osv.

Tilgengæld lød den helt fantastisk akustisk, så jeg blev nødt til at grave dybt i lommerne og finde noget grej frem derhjemme som jeg ikke brugte længere, og den blev min.


Nu er planen så at der skal Gibson 57 classic pickupper (eller lydmæssigt lignende) på og Spertzl stemmeskruer (dem der sidder på holder ikke ret godt på stemningen, og knirker en del). Jeg har ikke umiddelbart planer om at slibe den ned og male den, men vil heller ikke afvise det.

Da den er helt hollowbody er den svært glad for at feed'e, så jeg tænker lidt at pickupperne nok skal være voksede og måske ikke vildt høj-output agtige...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Rasmus »

Den ser fin ud!

Åh, Sperzel... er det ikke federe med nogle gode Grover eller standard Gibson-agtige stemmeskruer?

Mht. dine feed problemer, så kan der jo være både mikrofonisk hyl og bundfeed'et af top og bund der vibrerer!

Flere siger at en "Tone-stok" inde i guitaren, ligesom på violiner kan tage lidt af feedet.

Men man kan også få nogle skumdutter som passer i hullerne, det tager rigtig meget af feedet!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Runem »

Fedt :) det er farligt at tage ting ned fra væggen i en musikbutik. Man risikerer sgu, at den vil med hjem...

Jeg havde selv anledning til at lufte jazzkassen i aftes. Og det er altså bare fedt at spille hollowbody en gang imellem... Men også kun en gang imellem!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af JGreen »

Jeg er meget forfalden til Spertzl's locking tuners af typen hvor låsehjulet sidder bagpå. Har dem på alle main guitarer og foretrækker dem frem for alle andre jeg har prøvet.
Standard Gibson er ofte lidt noget snask, og de her ligner Grovers. Hvad er det du ikke kan lide ved Spertzl?

Nu har jeg kun brugt den live en enkelt gang, med de lidt skidte pickupper der sidder i (en epiphone og en dimarzio ting), over en forvrænget Roland Cube fra 80'erne - så det er lidt tidligt at bedømme om den skal dæmpes, men det var ganske fedt feedback når man ikke lod det løbe løbsk. Tilgengæld gjorde det så også fornemmelsen af at spille på den lidt som at ride en rodeo tyr. ;)

En tonestok... Det ved jeg godt nok ikke hvad er. Link?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Michael Vajhøj »

Den ser lækker ud...
Mangler seriøst også noget hollowbody værk herhjemme engang imellem, skal bare liiiiige finde det rigtige...
RoadHigh.dk

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af nerøs »

det ser godt ud det der ;)

og så kan jeg jo lige tænke på og det er godt eller skidt at der ikke er sådan en guitar-pusher her i byen.... :think:


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af GuitaRasmus »

Den er ikke lige mig, men til gengæld kunne jeg godt tænke mig at vide hvem der er din guitarpusher - jeg elsker steder der har ramponerede kuriosummer, osv.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Jake »

Jeg synes rigtig godt om farvekombinationen - det ser fedt ud! Og så +1 til Rasmus' spørgsmål.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af JGreen »

Det var primært den akustiske lyd jeg forelskede mig i. Der er sindsygt meget lyd i.

Min guitarpusher er Per nede Instrument shoppen øret på Nordre Frihavnsgade på Østerbro (KBH).

Fedt med de der soundposts, men det lader til man skal have fat i en violin bygger for at få dem placeret korrekt? :)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Jake »

Sjovt, jeg synes nok jeg har set den der. Jeg kigger altid når jeg går forbi dernede, på vej hjem.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af fortytwo »

Bare lige husk, at få sat soundposts i den, vil ændre dens akustiske klang.. Det er ikke sikkert, at det bliver meget, eller dårligere, eller noget som helst andet, men der vil være en ændring..

Og så kommer jeg men med min gammel sur mand kommentar om Spertzl på sådan en guitar..
For mig ville det svare til, at købe en Jaguar E-Type, eller en MG, eller en Austin Healey, og så smække en dobbelt 2.5" udstødning fra T.Hansen på.. Ja det virker, og gør hvad det skal, men det er usmagelig som bare fanden..

Grover laver rigtig mange fede stemmeskruer, også locking tuners, og så passer de lige ned i de gamle fine huller der er i forvejen..

Men altså hey, whatever floats your boat.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af MacG »

Der må jeg give 42 ret.. Sperzel... De virker but they are Fugly, specielt på sådan en fin guitar.
En soundpost vil helt klart ændre lyden, og fjerne noget at den akustiske klang du købte den for, men det vil gøre den mere anvendelig med strøm på..

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af JGreen »

Så I synes:
<a href="http://www.thomann.de/dk/grover_rotogrip_502c_chrom.htm" rel="nofollow">http://www.thomann.de/dk/grover_rotogri ... rom.htm</a>

Istedet for:
<a href="http://www.thomann.de/dk/sperzel_mechan ... lok_ch.htm" rel="nofollow">http://www.thomann.de/dk/sperzel_mechan ... _ch.htm</a>

Må tilstå det ikke lige er tuner udseende jeg tænker mest over - så længe de ikke ligner GreenKeys... :)
Jeg går helt klart efter hvad der virker, men hvis Grover tunerne er lige så god kvalitet som Spertzl er det fint nok.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af Rasmus »

[quote="JGreen"]Det var primært den akustiske lyd jeg forelskede mig i. Der er sindsygt meget lyd i.

Min guitarpusher er Per nede Instrument shoppen øret på Nordre Frihavnsgade på Østerbro (KBH).

Fedt med de der soundposts, men det lader til man skal have fat i en violin bygger for at få dem placeret korrekt? :) [/quote]

Jeg talte faktisk med Per der om soundposts for en 14 dage siden. Det virkede ikke som noget han vidste synderligt meget om, så han henviste mig til Solle.

Men i teorien burde en violin bygger også kunne gøre det! Det ville i virkeligheden være mere oplagt.

Jeg har bare ikke turde lade nogen pille ved min 330'er endnu.

BTW: jeg har nogle sperzel siddende på min LP, som er herre grimme... hvis du har nogle kluson tulipaner, så vil jeg gerne bytte.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guild Starfire 3 flash.

Indlæg af JGreen »

Det er den her type der sidder på lige nu: <a href="http://www.aage.dk/images/products/_upload/15519.jpg" rel="nofollow">http://www.aage.dk/images/products/_upload/15519.jpg</a>

Mht soundpost gemmer jeg den til jeg har fundet ud af hvor stort problemet er. Det er rimeligt sikkert den vil blive mere kedelig i sværen (lyden) rent akustisk af det.

Hvordan er det. Gibson 57 classics er så vidt jeg husker ikke voksede. Burde jeg hellere få fat på nogen der lyder i retning af dem, men bare er voksede? Og hvilke ville det i så fald være?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen