Fjedre i en strat...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fjedre i en strat...

Indlæg af Simon Helm »

Hej Gearfreaks, jeg står med et lille problem.

Jeg har fundet ud af at dte ville være sjovt at lege med slide. Problemet er at min main spade har alt for lav aktion til den er sjov i den sammenhæng, det har jeg ikke umiddelbart tænkt mig at ændre.
Svaret blev at jeg tog min gamle begynder strat og smed 12-60 strenge på den. Det har løst problemet med strengehøjden. (den var sat op til 9'ere før)
Nu er problemet at på sådan en strat modsvares trækket i strengen med et træk i fjedrene på bagsiden. Det betyder at mit skift i tykkelse har fået broen til at "rejse sig" og blive MEGET floating.

Problemet er at det ovennævnte gør det umuligt at intonere den ordentligt, hviklet igen gør det mindre sjovt at slide... Altså, what to do? Hvordan øger jeg trækket i mine fjedre så det hele kan komme i orden igen?

Håber i kan hjælpe...
VH

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af MacG »

Skru skruerne bag pladen bagpå helt i bund.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af Sasha »

Og sæt evt. alle fem fjedre i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af Funkis »

men hvis du bruger den udelukkende til slide så er intonation vel mere eller mindre underordnet eller er det bare mig?!?
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af Simon Helm »

- Præcis hvilke skruer?
- Jeg har ikke flere fjedre (det er en rigtig billig guitar, hviklet også var grunden til at jeg turde forsøge).
- Det er vel stadig teemmelig nødvendigt at den intonere, ellers passer min bånd afmærkninger, som jeg gerne vil bruge som sigte, ikke. Strengene stemmer heller ikke internt så...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af MacG »

[quote="Simon Helm"]- Præcis hvilke skruer?
- Jeg har ikke flere fjedre (det er en rigtig billig guitar, hviklet også var grunden til at jeg turde forsøge).
- Det er vel stadig teemmelig nødvendigt at den intonere, ellers passer min bånd afmærkninger, som jeg gerne vil bruge som sigte, ikke. Strengene stemmer heller ikke internt så...[/quote]

Som jeg skrev: Dem bag bagpladen på bagsiden. Der er kun 2, og de skal helt i bund. Hvor mange fjedre er der i den nu ?
Ellers kan du blokere den med et stykke træ mellem blokken og væggen af udfræsningen.

Hvordan stemmer du den ?

Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af Simon Helm »

Ok, det skal jeg lige forsøge så...
3... har bare ikke lige flere strat fjedre liggende...
Blokering var også en mulighed...
Indtilvidere helt normalt, men det er oppe til overvejelse...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fjedre i en strat...

Indlæg af MacG »

[quote="Simon Helm"]Ok, det skal jeg lige forsøge så...
3... har bare ikke lige flere strat fjedre liggende...
Blokering var også en mulighed...
Indtilvidere helt normalt, men det er oppe til overvejelse...[/quote]

så længe du bliver i normal stemning bør så tykke strenge ikke være nødvendige. Det er mest når man går til dybere stemningener, som G eller D. Jeg har en Strat til slide med 12-58 på der er stemt i D eller G. Der vibratoen blokeret. Men jeg startede på en guitar i normal stemning. Hvad vil du spille ?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen