T-Rex Mudhoney

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

T-Rex Mudhoney

Indlæg af Stevi »

Jeg har fået en Mudhoney op under neglene (det er en af de gamle med dinologo, skulle det betyde noget) og den er egentlig ret fed, men den minder rigtig meget om min Fulldrive, som jeg er rigtig glad for. Derfor synes jeg det er lidt spild at have den på boardet, nok især fordi jeg går meget efter et 'less is more' setup, hvor jeg, ved at begrænse mit udvalg at pedaler, tvinger mig selv til at spille mere guitar i stedet for at spilde energi på om det nu er den rigtige lyd jeg har valgt. Jeg har det svært med at have to pedaler med samme lyd og har svært ved at skelne hvornår jeg skal bruge hvilken.
Nå men, er der noget gode tricks til sådan en Mudfætter, som jeg ikke har opdaget? Hvordan bruger I andre jeres?
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"]Jeg har fået en Mudhoney op under neglene (det er en af de gamle med dinologo, skulle det betyde noget) og den er egentlig ret fed, men den minder rigtig meget om min Fulldrive, som jeg er rigtig glad for. Derfor synes jeg det er lidt spild at have den på boardet, nok især fordi jeg går meget efter et 'less is more' setup, hvor jeg, ved at begrænse mit udvalg at pedaler, tvinger mig selv til at spille mere guitar i stedet for at spilde energi på om det nu er den rigtige lyd jeg har valgt. Jeg har det svært med at have to pedaler med samme lyd og har svært ved at skelne hvornår jeg skal bruge hvilken.
Nå men, er der noget gode tricks til sådan en Mudfætter, som jeg ikke har opdaget? Hvordan bruger I andre jeres?[/quote]

Der findes vist flere med dino logo... er den tis gul og har lille switch?

min plejer at stå med gain kl. 9, level kl. 12 tone kl. 14. ingen boost.

Hvis den er mere orange i det, så er det en af de nyere! Men stadig lavet i DK, det er sådan en jeg har. Det har været min yndlingspedal de sidste 9 år!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Stevi »

[quote="Rasmus"][quote="Stevi"]Jeg har fået en Mudhoney op under neglene (det er en af de gamle med dinologo, skulle det betyde noget) og den er egentlig ret fed, men den minder rigtig meget om min Fulldrive, som jeg er rigtig glad for. Derfor synes jeg det er lidt spild at have den på boardet, nok især fordi jeg går meget efter et 'less is more' setup, hvor jeg, ved at begrænse mit udvalg at pedaler, tvinger mig selv til at spille mere guitar i stedet for at spilde energi på om det nu er den rigtige lyd jeg har valgt. Jeg har det svært med at have to pedaler med samme lyd og har svært ved at skelne hvornår jeg skal bruge hvilken.
Nå men, er der noget gode tricks til sådan en Mudfætter, som jeg ikke har opdaget? Hvordan bruger I andre jeres?[/quote]

Der findes vist flere med dino logo... er den tis gul og har lille switch?

min plejer at stå med gain kl. 9, level kl. 12 tone kl. 14. ingen boost.

Hvis den er mere orange i det, så er det en af de nyere! Men stadig lavet i DK, det er sådan en jeg har. Det har været min yndlingspedal de sidste 9 år![/quote]

Hmm, den har dino-logo, 'Handcrafted in Denmark' og nu du siger det, så er switchen mindre end på mine andre pedaler. Jeg har for lang tid siden haft en af de nyere med ovalt logo, men jeg synes ikke at farven var så meget anderledes. Måske husker jeg dårligt :-)

Bruger du den som boost til en i forvejen snavset amp eller til en clean amp?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Jake »

Mudhoney'en er en RAT-klon, med buffer for og bag, og så er boost-switchen faktisk en funktion der neddrosler det oprindelige kredsløb. Bestemt et fedt kredsløb!

Pointen med dette er, at du kan kigge til RAT-brugere for at se hvordan de bruger deres, og drage inspiration derfra.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"][quote="Rasmus"][quote="Stevi"]Jeg har fået en Mudhoney op under neglene (det er en af de gamle med dinologo, skulle det betyde noget) og den er egentlig ret fed, men den minder rigtig meget om min Fulldrive, som jeg er rigtig glad for. Derfor synes jeg det er lidt spild at have den på boardet, nok især fordi jeg går meget efter et 'less is more' setup, hvor jeg, ved at begrænse mit udvalg at pedaler, tvinger mig selv til at spille mere guitar i stedet for at spilde energi på om det nu er den rigtige lyd jeg har valgt. Jeg har det svært med at have to pedaler med samme lyd og har svært ved at skelne hvornår jeg skal bruge hvilken.
Nå men, er der noget gode tricks til sådan en Mudfætter, som jeg ikke har opdaget? Hvordan bruger I andre jeres?[/quote]

Der findes vist flere med dino logo... er den tis gul og har lille switch?

min plejer at stå med gain kl. 9, level kl. 12 tone kl. 14. ingen boost.

Hvis den er mere orange i det, så er det en af de nyere! Men stadig lavet i DK, det er sådan en jeg har. Det har været min yndlingspedal de sidste 9 år![/quote]

Hmm, den har dino-logo, 'Handcrafted in Denmark' og nu du siger det, så er switchen mindre end på mine andre pedaler. Jeg har for lang tid siden haft en af de nyere med ovalt logo, men jeg synes ikke at farven var så meget anderledes. Måske husker jeg dårligt :-)

Bruger du den som boost til en i forvejen snavset amp eller til en clean amp?[/quote]

man er vist ikke i tvivl hvis man har en af de gamle tis-gule. Jeg tror din er mere i den orange ende af skalaen.

jeg bruger den som en slags clean boost, men også hvis der bare skal være skrald på, så skruer jeg op med foden eller noget ;) Jeg tænker faktisk tit på at få fat i en mere. Men nu er der jo kommet en 2'er. :)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Vinta »

jeg bruger min med boost aktiveret gain ca 11 vol ca 14. Bruger den som en fuzz like solo lyd i blues bandet. Jeg ahr et eller andet med mudhoney. Jeg er vild med den, men alligevel er det ikke blandt mine favoritter. Men den skal være på et af boardsne. Nu er det som mudret men syngende solo lyd på en meget bright forstærker :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af MacG »

[quote="Jake"]Mudhoney'en er en RAT-klon, med buffer for og bag, og så er boost-switchen faktisk en funktion der neddrosler det oprindelige kredsløb. Bestemt et fedt kredsløb!

Pointen med dette er, at du kan kigge til RAT-brugere for at se hvordan de bruger deres, og drage inspiration derfra.

Mvh Jake[/quote]

Spændende. Har du et diagram ? For dem jeg har hørt lyder overhovedet ikke i nærheden af en Rat, og dem har jeg en dynge af. Så hvad har de gjort ved den ?
Jeg bruger min til feedback generator, med gain kl. 9-10, boost nede, level kl. 12-13, tone skruet ned. Så kan jeg lave harmonisk feedback når jeg vil.
Den laver for meget mudder til andet end sære soloer for mig..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Jake"]Mudhoney'en er en RAT-klon, med buffer for og bag, og så er boost-switchen faktisk en funktion der neddrosler det oprindelige kredsløb. Bestemt et fedt kredsløb!

Pointen med dette er, at du kan kigge til RAT-brugere for at se hvordan de bruger deres, og drage inspiration derfra.

Mvh Jake[/quote]

Spændende. Har du et diagram ? For dem jeg har hørt lyder overhovedet ikke i nærheden af en Rat, og dem har jeg en dynge af. Så hvad har de gjort ved den ?
Jeg bruger min til feedback generator, med gain kl. 9-10, boost nede, level kl. 12-13, tone skruet ned. Så kan jeg lave harmonisk feedback når jeg vil.
Den laver for meget mudder til andet end sære soloer for mig..[/quote]

Jeg har faktisk A/B testet min mudhoney'en med en ældre rat. Det var ikke heeeelt det samme, men det var tæt nok på! De lød sku' temmelig ens på den blues deville de blev testet på. Men om det siger mest om den eller om pedalerne ved jeg ikke!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af udepost »

jeg har brugt mudhoney af flere omgange, dog ikke i øjeblikket. det jeg synes fungerer bedst er gain kl. 11 og volume kl. 1, boost fra. så giver den sådan en fin mellemdrive, måske ikke langt fra din fulldrive. indstillingen gør også at du så kan booste den med din fulldrive, som give en ret fed lyd synes jeg. du kunne overveje at sælge din fulldrive og sætte en ts9 foran mudhoney i stedet...

mht. rat-klonen, så synes jeg godtnok den ligger temmelig langt fra. jeg har brugt rat så lang tid jeg kan huske, også samtidig med jeg havde mudhoney, og jeg synes ingenlunde de lyder ens.

/søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Rasmus »

[quote="udepost"]jeg har brugt mudhoney af flere omgange, dog ikke i øjeblikket. det jeg synes fungerer bedst er gain kl. 11 og volume kl. 1, boost fra. så giver den sådan en fin mellemdrive, måske ikke langt fra din fulldrive. indstillingen gør også at du så kan booste den med din fulldrive, som give en ret fed lyd synes jeg. du kunne overveje at sælge din fulldrive og sætte en ts9 foran mudhoney i stedet...

mht. rat-klonen, så synes jeg godtnok den ligger temmelig langt fra. jeg har brugt rat så lang tid jeg kan huske, også samtidig med jeg havde mudhoney, og jeg synes ingenlunde de lyder ens.

/søren[/quote]

Hehe, Mudhoney med en TS9 foran, det er mit setup! ;)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Jake »

[quote="udepost"]mht. rat-klonen, så synes jeg godtnok den ligger temmelig langt fra. jeg har brugt rat så lang tid jeg kan huske, også samtidig med jeg havde mudhoney, og jeg synes ingenlunde de lyder ens.

/søren[/quote]

... jamen det er det altså :-) Det er dog når boostknappen er trykket IND - når den er ude, som den er hos de fleste, så er dét den store forskel. Og kan altså laves med en trykknap. Kig her - de er næsten 100% ens!

Mvh Jake

Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Sasha »

Pudsigt at jeg så med min erklærede jordnære og pragmatiske tilgang til sagerne skal være den, der må henlede opmærksomheden på, at Gud findes i detaljen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af ChristianB »

T-Rex Mudhoney er også min favortipedal. Jeg har både brugt den lidt ligesom Udepost or Rasmus Skov skriver med gain i nordvest og tone i nordøst, og til en mere gainet og fuzzet lyd med boost aktiveret.
Den har lidt en tendens til at drukne i lydbilledet når man bruger den på den måde, men jeg synes det hjælper hvis man skruer op for tone.

Jag har også en Rat fra starten af 90'erne, og de er da rimelig ens, men Rat er lidt mere komprimeret og lukket i forhold til Mudhoney.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Jake »

Nu var det ikke for at starte en diskussion, men blot for at udvide mulighederne for at drage inspiration andetsteds. :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Stevi »

Er der nogen af jer Mudhoney-fans, som også oplever at gain-knappen har al funktion mellem nul og 1/4 med boost slået fra?
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-Rex Mudhoney

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"]Er der nogen af jer Mudhoney-fans, som også oplever at gain-knappen har al funktion mellem nul og 1/4 med boost slået fra?[/quote]

Hmmm, pudsigt, fordi min gik faktisk i stykker, og T-rex sendte mig et andet pot jeg satte i. Det har faktisk fået den til at te' sig en lille smule, og der sker faktisk ikke rigtig noget det første stykke af vandringen på potmetret, så det er ikke helt optimalt, men jeg tænker at jeg skal have fundet et som er magen til det gamle, som jeg har gemt.

Men så vidt jeg husker var det ikke sådan før. Jeg husker vandringen som ret jævn.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen