Om effekter...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Om effekter...

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Lysgaard"][quote="GuitaRasmus"] Især efter jeg (med hjælp fra de flinke Carl Martin folk) fandt ud af at jeg også kan bruge den til at skifte kanal på forstærkeren.[/quote]

@GuitaRasmus
Har du tid til at forklare hvordan du har sat dit amp channel switching op med Octaen?
Mvh
Jesper[/quote]

Selvfølgeligt. Det fungerer såre simpelt. Man dedikere det sidste loop (loop 8) til at være kanalskifterloopet. Man bruger så loop 7 som output loop, og det skal derfor altid være aktivt - loop 8 kan så aktiveres eller deaktiveres fra patch til patch, med den lille skydeswitch. I mit tilfælde, skifter forstærkeren kanal når signalet kortsluttes - og derfor skal skydeswitchen være oppe når jeg bruger clean kanalen, og nede når jeg bruger dist (da den, når den er nede, kortslutter signalet). Det lyder lidt kringlet, men det er supernemt. Bare brug loop 7 som output, hav den altid aktiv, og brug loop 8 som channelswitcher.

JaDe: Jep, helt almindelige patchkabler.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Om effekter...

Indlæg af Lysgaard »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Lysgaard"][quote="GuitaRasmus"] Især efter jeg (med hjælp fra de flinke Carl Martin folk) fandt ud af at jeg også kan bruge den til at skifte kanal på forstærkeren.[/quote]

@GuitaRasmus
Har du tid til at forklare hvordan du har sat dit amp channel switching op med Octaen?
Mvh
Jesper[/quote]

Selvfølgeligt. Det fungerer såre simpelt. Man dedikere det sidste loop (loop 8) til at være kanalskifterloopet. Man bruger så loop 7 som output loop, og det skal derfor altid være aktivt - loop 8 kan så aktiveres eller deaktiveres fra patch til patch, med den lille skydeswitch. I mit tilfælde, skifter forstærkeren kanal når signalet kortsluttes - og derfor skal skydeswitchen være oppe når jeg bruger clean kanalen, og nede når jeg bruger dist (da den, når den er nede, kortslutter signalet). Det lyder lidt kringlet, men det er supernemt. Bare brug loop 7 som output, hav den altid aktiv, og brug loop 8 som channelswitcher.

JaDe: Jep, helt almindelige patchkabler.[/quote]

Mange tak - jo det viser jo bare hvor fleksibel den i virkeligheden er :-)

/Jesper

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Om effekter...

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvis nogen skulle have interesse, stødte jeg lige på denne:

<a href="http://www.dba.dk/effekt-controler-octa ... -69491796/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/effekt-controler-octa ... 491796/</a>
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen