Fenders Time Machine-serie

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Nicolai »

Er der nogen, der har erfaringer med denne? Jeg spørger, fordi jeg nok må erkende, at jeg er strat mand, og således tænkte jeg, om man skulle forkæle sig selv med en 56 NOS.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Funkis »

Jeg har erfaringer. En ´56 kan være ret bright i lyden. De 2 jeg har haft hængende fornyligt har været rigtigt fede, men til min smag meget bright, jeg spiller også gibson. :-)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej Nicolai..

Jeg har også af flere omgange gået og knurret lidt over en time machine. Det er jo custom shoppens reissues, og de fåes mig bekendt i 3 udgaver. NOS, closet classic, og relic. Mine præferencer har drejet sig om noget '60ish closet classic.

Som alle guitarer skal det man prøve den enkelte guitar for at afgøre noget fornuftigt. Meget alá det, du nåede frem til med din Les Paul, hvor du jo netop købte det eksemplar du havde prøvet og vidste hvordan var. Fremfor hvad man kan nørde rundt i på nettet. Jeg prøvede på vintage show et par af de custom shop VOS der hang i Gibsons stand, og deres '57 gold top var temmeligt, tjah, uinteressant, hvorimod deres '57 Les Paul Custom hænger fast i mine tanker. Den var let, resonant og (det er de jo,) gudesmuk. Jeg har en 2005 ´57 gold top (ikke VOS) som, i forhold til førnævnte gold top, er uden sammenligning. Det samme gør sig gældende med Fenders custom shop; du kan ikke bruge et custom shop stempel som ret meget andet, end et udtryk for en høj pris. De er ikke ens, selvom de for størstedelens vedkommende er fremragende guitarer. Jeg har også prøvet en classic '60s strat fra Mexico, som jeg heller aldrig helt har glemt. - Man kan så nok med rimelighed formode, at der kommer flere "middelmådige" eksemplarer fra Mexico end fra custom shoppen, men det er jo ligegyldigt hvis man netop har blødt 20000kr for en "død" custom shop..

At jeg så nok, når du nu ER ejer af en american vintage '57 strat, ville vælge noget lidt anderledes end en '56 custom shop time machine er en anden sag.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Sasha »

Jeg kan også kun atter en gang underholde med historien om, hvordan jeg tidligere i år var oppe hos Eskildsen og prøve lidt forskellige Strat´er. Efter at have været igennem måske en halv snes fine, fine Customshop-guitarer, hvoraf jeg kunne have levet lykkeligt med et par stykker af dem, måtte jeg konstatere, at det var en let brugt "stinkende normal" US ´62 Vintage Reissue, som hang ved siden af, jeg ville have taget med hjem. Ikke at vi på nogen måde skal ud i "Jamen, det dér Customshop-pis er også bare et reklamenummer for at tjene penge. Og i virkeligheden er de ikke en skid bedre... osv. osv.". Det er atter en gang blot en understregning af min (evige) pointe: Når man skal vælge guitar, så kan man ikke gøre det på en hjemmeside eller ud fra et katalog og specifikationer. Man er "desværre" nødt til at begive sig ud i virkeligheden og med sine små fingre samt ditto ører bedømme, præcist hvilket eksemplar af en guitar, der er den rigtige for DIG.

Har vi ikke hørt det før?

Og når nu du har en GLIMRENDE ´57 reissue-Strat, endda i kultfarven sort, så må jeg tilstå, at jeg ikke helt forstår dig. Men OK - hvis pengene brænder i lommen, og der ikke lige umiddelbart er noget andet og bedre, de kan fyres af på, så go for it!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Swampthing »

Køb den Nicolai !!!!
Eller fis ned og prøv en og se om den er noget for dig. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Sasha »

Man kunne jo stille Nicolai dét helt konkrete spørgsmål: Hvad vil du vinde ved at købe sådan en Customshop-fætter i forhold til dén Strat, du har nu?

Og nej, du behøver ikke citere specifikationerne... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Pluto »

Køb den nu og flash :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Dannyboy »

Enig :) Køb for saddam! Ej spøg til side, jeg så lidt på en timemachine 69 model sort med sort slagplade og ahorn hals på eBay UK for et halvt års tid siden. Den så fandme fed ud! Klart en af de flotteste strats jeg har set. Grunden til at jeg ikke købte var egentlig kun at halsen var U shape. Det ku jeg alligevel ikke overskue. Den var helt ny og stod til ca 13k inkl fragt så hut jeg visker

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Morten_Lyse »

Off-topic.

Ang. smukke guitarer, var jeg den eneste gear-freaker på vintage show der synes, at Fenders David Gilmour stratocaster incl. case var et helt og aldeles betagende skue..? Holy stinkin den var flot hvis I spørger mig.

Mvh;
Morten Lyse

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Swampthing »

[quote="Morten_Lyse"]Off-topic.

Ang. smukke guitarer, var jeg den eneste gear-freaker på vintage show der synes, at Fenders David Gilmour stratocaster incl. case var et helt og aldeles betagende skue..? Holy stinkin den var flot hvis I spørger mig.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Det er også en usædvanlig flot pakke man får der...
Flot guitar og lækker casecandy man får med.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Morten_Lyse"]Off-topic.

Ang. smukke guitarer, var jeg den eneste gear-freaker på vintage show der synes, at Fenders David Gilmour stratocaster incl. case var et helt og aldeles betagende skue..? Holy stinkin den var flot hvis I spørger mig.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Næh, du var ikke den eneste. Jeg synes også at den så endda rigtig fin ud - men jeg havde ikke lige 25k der stod Strat på, så jeg turde ikke prøve den. Tænk hvis den var lige så fed at spille på som den så ud ;) :D

Mvh Jan

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Nicolai »

Min '57er skulle ryge for (delvist) at finansiere en evt. '56 NOS, så jeg vil i givet fald ikke komme til at stå med både en '56er og en '57er. :)

Og Funkis: Strater ER jo bright i forhold til en Gibson Es 335 med to humbuckere ;)

Jeg er klar over, at guitarer kan variere, men efter som CS'en er de første, som får lov at udvælge træ osv. BURDE der jo være en rimelig chance for en voldfed spade.

Jeg har dog også overvejet, om jeg skulle snuppe en 60, da den har RW, som skulle give en lidt mørkere tone, da jeg synes, men 57er kan være rimeligt bright.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Morten_Lyse »

Helt seriøst Nicolai, måske du skulle henvende dig til Hansen og få custombygget dét du vil have. For man må jo give disse "småbyggere" at dér får man altså ikke en halvsløj guitar. Hansen selv siger, at hvis han står med en færdigbygget guitar der "ikke er god nok" forlader den ikke hans værksted. -Dermed kan du jo definere dine specs præcis som du vil have dem og du undgår riskoen for mit førnævnte scenarie med "død" customshop til 20000kr.

Så med de behov du redegør for, ville jeg droppe mærkevaresnobberiet og få bygget dét der opfylder dem i stedet for.

Mvh;
Morten Lyse

FWIW så kan jeg ikke afgøre den præcise forskel på om en strat har ahorn eller palisander på gribebrædtet. Slet ikke blandt alle de andre faktorer som kan spille med i, om ens strat er "lidt bright i det" eller "lidt mørkere i tonen."

Jeg tager nok helt fejl Nicolai, hvis jeg tænker på at dine holdninger bunder i, at du på nettet har læst at der teoretisk er lidt lydmæssig forskel på palisander og ahorn, som du så overfortolker og tillægger en betydning som, for dig og mig, er svimlende ligegyldig..? Jeg siger ikke der ikke er forskel. Og hvad ved jeg..?

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Man kunne jo stille Nicolai dét helt konkrete spørgsmål: Hvad vil du vinde ved at købe sådan en Customshop-fætter i forhold til dén Strat, du har nu?

Og nej, du behøver ikke citere specifikationerne... :-)[/quote]

En bedre lydende strat (pga. bedre træ)? En strat som er federe at spille på? Når man nu har erkendt sin svaghed for strater, hvorfor så ikke forkæle sig selv lidt? Hellere én super fed strat end 2 mellemgode, ikke? Nu ved jeg jo ikke hvor "GLIMRENDE", i dit univers, placerer min 57RI :) "Den er da ok", "Den er fed", Kan den f.eks. hamle op min din main? For du er den mest inkarnerede strat-mand, jeg kender ;-)

Det ville selvf. være fedt at have en 62 RI i sunburst til at supplere 57eren op med, but I can't help wondering "what am I missing out on by not having a CS?"
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Nicolai"] but I can't help wondering "what am I missing out on by not having a CS?"[/quote]

Som sagt, i hvert fald adskillige tusinde kroner og et stempel bag på (eller i kassen til) en guitar. Det er sikkert. Resten er variabler.

Mvh;
Morten Lyse

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Dannyboy »

Jeg synes det er meget sort/hvidt at sige at rosewood er mindre skarpt i lyden end maple. Den strat jeg lige har fået har rosewood gribebræt og er faktisk i mine ører mere åben og spanky i lyden end min Hot Rod '57'er med ahorn. Jeg ved godt at det generelt plejer at være omvendt, men der er i mine ører meget mere i det end bare hvilken type træ en spade er lavet af. Af samme årsag har jeg lige erfaret at jeg synes man kan tillade sig at smide et sæt singlecoil-rails i min nye cs'er, netop fordi den i forvejen er så åben og spanky i lyden, men når jeg gør det i Hot Rod'en, så bliver det sgu en anelse mørkt synes jeg. Også selvom jeg har skiftet til 500k pots og hele baduljen. Til gengæld lyder HS'eren helt vildt godt i HotRod'en og en my for spanky og 'bluesy' i cs'eren synes jeg. Bare lige for at sige at det ikke helt kan gøres op i træsorter


Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af udepost »

jeg ser ikke noget problem ved at købe guitarer på nettet, men husk ikke at give mere end hvad du nemt kan sælge den for igen. jeg købte engang en 69 cs relic på ebay, og den var ikke det træ værd den var bygget af, så den røg hurtigt videre. om en cs er pengene værd, skal nok ses i forhold til din 57'er. er det en gennemsnitlig guitar du har, vil en cs måske være bedre. hvis din 57 er af de bedste, bliver det nok svært at finde en cs der er markant bedre.

/søren

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Nicolai »

[quote="udepost"]jeg ser ikke noget problem ved at købe guitarer på nettet, men husk ikke at give mere end hvad du nemt kan sælge den for igen. jeg købte engang en 69 cs relic på ebay, og den var ikke det træ værd den var bygget af, så den røg hurtigt videre. om en cs er pengene værd, skal nok ses i forhold til din 57'er. er det en gennemsnitlig guitar du har, vil en cs måske være bedre. hvis din 57 er af de bedste, bliver det nok svært at finde en cs der er markant bedre.

/søren[/quote]

Det må du spørge Sasha om, om den er. Han har prøvet den, og er bedre til at bedømme strater (og sikkert guitarer generelt) end jeg er.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fenders Time Machine-serie

Indlæg af Nicolai »

[quote="Dannyboy"]Den her skal du da ha. Den ser rocker fed ud

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/Fender-Custom-Sho ... 0678875694" rel="nofollow">http://cgi.ebay.co.uk/Fender-Custom-Sho ... 8875694</a>

[/quote]

Sjovt nok er det og guitar guitar, jeg overveje at handle med. MEN: Det er jo en moderne 60er: 9,5 radius og 6105- så ikke helt en klassisk strat...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen