Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
JesperC
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af JesperC »

altså jeg kan ikke skrive bedere end jeg gør det må du leve med..... men er det ikke stadig for at sende penge ned i forret på dig?? det virker lidt hyklersk. ;)
Fender Stratocaster US --- Marshall SuperLead --- Marshall 4x12 Greenback

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Nu ved jeg ikke, om det er "for at sende penge ned i foret på mig", når folk sender mig en privat PM, hvor de spørger om, hvorvidt en konkret Fender-forstærker, som er til salg på DBA, ville være et godt køb, og jeg så svarer efter min bedste overbevisning, at den i sin originale form ikke er ret fed, men at jeg har ombygget nogle stykker af dem, og de kan blive rigtigt fede. Derudover kommer jeg med flere andre bud på forstærkere, som i den konkrete situation måske kunne være interessante - også uden at jeg på nogen måde ville tjene en øre på det.

Hvis det er et udtryk for direkte hykleri, at jeg - af manglende omtanke - så efterfølgende i den offentlige debat er kommet til at referere til noget, som "The Rabbit" og jeg tidligere har talt om i mere private rammer, og det har pisset dig af - Ja, så må du meget undskylde! Jeg håber hermed, at ved at forklare sagens rette sammenhæng op til flere gange, at du vil være så venlig at fjerne prædikatet "hykler" fra mig? Jeg rykkede endda den fortsatte samtale omkring en eventuel ombygning af den pågældende Fender-forstærker tilbage "i privaten", netop for at undgå at drøfte, hvad der måske kunne have karakter af "forretning", på dette offentlige forum.

Jeg prøver sådan set her mest af alt at hjælpe "The Rabbit" til en fed forstærker. Hvis jeg var interesseret i at skovle optimalt mange mønter ned i foret, tror jeg, at jeg ville have grebet sagen meget anderledes an!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JesperC
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af JesperC »

jamen det er da stadi skjult reklame for dig?? du hjælper folk med en fostærker og tjener penge på det. jeg nevner det kun fordi du selv taler så meget imod det.
Fender Stratocaster US --- Marshall SuperLead --- Marshall 4x12 Greenback

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Hvad ved du egentlig om, hvad jeg tjener eller ikke tjener?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="JesperC"]jamen det er da stadi skjult reklame for dig?? du hjælper folk med en fostærker og tjener penge på det. jeg nevner det kun fordi du selv taler så meget imod det.[/quote]'

Jeg er med Søren her. Han har ikke forsøgt at prakke nogen sit "produkt" på, og han har ikke ført nogen bag lyset. Sørens eneste "fejl" her var, at han lige glemte at informere alle os andre om, at der havde været en forudgående korrospondance, og at det var dén, der blev refereret til ... men selvom jeg kun har skimmet tråden, havde jeg fanget den mellem linierne, så det kan ikke have været nogen særlig godt "skjult reklame".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

JesperC
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af JesperC »

[quote="Sasha"]Hvad ved du egentlig om, hvad jeg tjener eller ikke tjener?[/quote]

jeg har læset dette forum og det gamle og jeg kunne da læse mig frem til at du ikke var blej for at tjene penge på at lave ting får folk... eller hjælper som du siger ;)
Fender Stratocaster US --- Marshall SuperLead --- Marshall 4x12 Greenback

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Det kunne jeg godt tænke mig at se, hvor du har læst.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JesperC
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af JesperC »

her er jo et godt eksempel på at du "hjælper" en og at den "hjælp" er nød til at foregå i privaten ;)
Fender Stratocaster US --- Marshall SuperLead --- Marshall 4x12 Greenback

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Det siger da intet om, hvorvidt jeg tjener noget på sagen. Må jeg bede om noget mere håndfaste beviser for dine beskyldninger, tak!

Jeg kunne såmænd sagtens have taget dialogen omkring mulighederne omkring en ombygning af en forstærker i det offentlige rum - også helt uden at overtræde forummets regler. Dog ville jeg finde det både irrelevant og en anelse usmageligt, da jeg netop ikke er tilhænger af dén slags. Nu erkender jeg så for tredje gang i denne tråd, at jeg ikke tænkte mig ordentligt om, da jeg i offentlighed refererede til et svar, jeg tidligere havde givet på et spørgsmål, som var stillet "i privaten". Og det erkender jeg så for tredje gang, godt kunne have været gjort smartere. Er du snart tilfreds, eller hvad er det egentlig, du vil?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af the-rabbit »

Jesper C:

Det skal siges, at det var mig der kontaktede Sasha først, i privaten, for at få lidt idéer og hjælp fra hans side da jeg har hørt meget godt om de forstærkere han modificerer/bygger. Så jeg er helt indforstået med at det er sådan dét er.
Jeg ved at Sasha ikke så gerne vil diskutere priser osv i dette pbne forum. Derfor lagde jeg op til at vi tog den del af diskutionen i privaten igen.

Nu har du vist også fået din mening ud. Så kan vi ikke godt holde os til tråen, og se om jeg kunne finde en ny forstærker?
- Tak!

Emil

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Friis90 »

Det var dog nogle ignorante og beskyldende indlæg, der kom dér. Usmageligt, når Søren hjælper folk. :thumbdown:

Jeg har en Orange Rocker 30, og den overgik jeg til fra en Marshall JCM 2000 DSL (den var alt fordiskant og egentlig lidt død i det). Den har gjort det for mig. Den clean kanal skulle (nu er jeg bestemt ikke tekniker) være uden dét, der giver preamp-drive - hvilket gør, at du får "rigtig" overdrive, når du fyrer op under kedlerne. Prøv den :)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Nicolai »

[quote="JesperC"][quote="Sasha"]Hvad ved du egentlig om, hvad jeg tjener eller ikke tjener?[/quote]

jeg har læset dette forum og det gamle og jeg kunne da læse mig frem til at du ikke var blej for at tjene penge på at lave ting får folk... eller hjælper som du siger ;) [/quote]

Jeg tvivler MEGET stærkt på, at Sasha tjener penge, når han afhjælper folk med deres forstærker problemer. Jeg kan til gengæld skrive under på, at Sasha er utroligt flink og hjælpsom- også over for en noob som mig, der sagtens kan finde på at stille "børnehaveklasse-spørgsmål", når det drejer sig om forstærkere. Jeg vil med glæde anbefale Sasha til andre, som skal have råd om / bygget / moddet en forstærker.

OT: Jeg ved ikke, hvordan det fungerer i praksis, men hvis det er en Marshall, som "bløder" ved lav volume, man er ude efter, skulle man måske kaste et blik i retningen af Blankenships kloner? På disse kan spændingen reguleres, som gør at forstærkeren "bliver sjov" tidligere end normalt. Og dette skulle efter sigende ikke have den samme negative indvirkning på ens tone, som f.eks. en attenuator er kendt for.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Smittefar »

Moderator ON

JesperC - Der er ikke nogen grund til at beskylde Sasha for at lokke kunder ind i biksen med ufine metoder - Den slags antydninger behøver vi ikke fremover.

Den diskussion er slut nu

Moderator OFF
Modded guitars were crap right out of the factory

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Vinta »

Søren :thumbup: herfra. Han har hjulpet mig så mange gange med gode råd om grej på forum og mobil. Jeg har efterhånden Søren på speed dial. :) Så bare lige en anerkendelse herfra.

Trådstarter. Jeg kører strat med marshall superbass fra 75. Jeg er ikke så vild med bright lyd som du også skriver. Jeg kører kun med 2 af rørene ud og ca. 60 w. Klart det er højt med 4x12 især til værtshus, men du kan jo vælge 2 x 12 kabinet til. Og jeg blev anbefalet greenback g12m30 som spiller lidt lavere, har ikke prøvet det, men der er muligheder Plus self attenuators :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Så for S... ! Det er jo lige før, at en jyde som mig bliver helt rød i kammen :-) Men nu er det så vist på tide at få tråden tilbage på rette spor...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af the-rabbit »

Det kan jeg godt forstå, Søren.. Det her ligner jo ingenting.. At man af venlighed får sådan en tilbage. :(

Tibage til tråden:

Jeg vil en tur til Århus i weekenden og prøve lidt forskelligt Orange, og også se på en Marshall 1959 fra 1975.Så må vi se hvordan det går.

Vinta:
Ja, uanset hvad bliver det "kun" med et 2x12 kabinet. Et 4x12 er simpelt for stort og klodset samt spiller for højt til mit/vores brug. Men jeg får nervøse krampetrækninger i nakken ved for meget diskant ;) Hehe. Så det er da godt at høre at jeg ikke skal være bange for dét. - Også selvom at Marshall's jo har lidt brightness-problemer standard?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvor går skellet mellem fede Marshalls og så de knap så fede ?
Kan Super Lead/Bass modeller fra sidst i halvfjerdserne bringes til noget fornuftigt ?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

@1) Svært at sige. Det kommer nok meget an på, hvad man lægger i henholdvis "fede" og "knapt så fede".

@2) Ja.

Se evt. denne tråd, selv om den tager sit udgangspunkt i JCM800-serien. Det kunne da godt være, at det var tid til en opdatering "bagud"...

<a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.ph ... 2210#p3491" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.ph ... 0#p3491</a>
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Mange tak for det hurtige svar :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Jake »

[quote="JesperC"]altså jeg kan ikke skrive bedere end jeg gør det må du leve med..... men er det ikke stadig for at sende penge ned i forret på dig?? det virker lidt hyklersk. ;) [/quote]

Det var da en underlig dobbelt standard at sætte. En fyr der kun spiller Strat vil nok heller ikke anbefale en Les Paul som det første. Vi spiller med åbne kort herinde, get over it.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen