Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af shm »

Måske skulle du hører nogle af de indspilninger du godt kan lide og tjekke ud, hvad den indspilning er gjort af og kigge mere den vej, end hvad der er nogle, som mener på nettet....

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af the-rabbit »

Det har jeg skam også gjort.. Men det er ikke realistisk at lytte til Hendrix der har lækker lyd på en stor Marshall Stack, men som jeg aldrig ville kunne udnytte.

(EDIT: Hendrix har, efter min mening kanon lyd. - Men lyd-idealet er ikke nødvendigvis kun al'a hans)

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af shm »

<a href="" rel="nofollow">

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af MacG »

[quote="shm"][/quote]

Så en Marshall med lidt mere gain, og en mastervolumen..?

Billede

Find en 2203, og få den nusset..

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af the-rabbit »

Nej tak. - Jeg tror ikke helt det er hvad jeg søger.

Jeg søger en helt enkelt, dynamisk forstærker som de gamle "non-master" forstærkere.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af MacG »

[quote="the-rabbit"]Nej tak. - Jeg tror ikke helt det er hvad jeg søger.

Jeg søger en helt enkelt, dynamisk forstærker som de gamle "non-master" forstærkere.[/quote]

Så køb sådan én, og en Hotplate. Det virker, uden så meget pjat.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Nicolai »

[quote="MacG"][quote="the-rabbit"]Nej tak. - Jeg tror ikke helt det er hvad jeg søger.

Jeg søger en helt enkelt, dynamisk forstærker som de gamle "non-master" forstærkere.[/quote]

Så køb sådan én, og en Hotplate. Det virker, uden så meget pjat.[/quote]

Det kommer da I SANDHED an på, hvor meget omtalte HP skal dæmpe forstærkeren? Det virkede på ingen måde fedt hos mig (en 15 watt Vox, som skulle dæmpes til "bedroom level").
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.[/quote]

Jeps. Det beviste Mika Vandborg i aftes på Drop Inn. Man kan ikke anklage Mika for at have dårlig lyd, synes jeg :-) Jeg er virkelig ikke ekspert, men for mig lignede det en JTM45, og ovenpå stod en Hotplate, som han skruede op og ned for som soloboost. Godt trick på en scene, hvor man kan nå sin forstærker uden at skulle hoppe og springe!
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.[/quote]

Jeps. Det beviste Mika Vandborg i aftes på Drop Inn. Man kan ikke anklage Mika for at have dårlig lyd, synes jeg :-) Jeg er virkelig ikke ekspert, men for mig lignede det en JTM45, og ovenpå stod en Hotplate, som han skruede op og ned for som soloboost. Godt trick på en scene, hvor man kan nå sin forstærker uden at skulle hoppe og springe![/quote]

Jeg er lidt sur over jeg ikke var der!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.[/quote]

Jo jo. men det var bare for at sige, at den ingen gang kunne tæmme MIN fornuftigt. :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Sjovt, at du netop vælger udtrykket "fornuftigt"...

Jeg ved ikke lige, hvor relevant det er for andre, at DIN forstærker ikke kan "tæmmes" ned under, hvad der må være meget, meget lavt (ud fra de kommentarer, du er kommet med, når jeg har prøvet din forstærker på "spil hjemme-niveau"). Dét er vist ikke repræsentativt for, hvordan lydtrykket er i de fleste bands - ihvertfald bands, hvori der forekommer et trommesæt eller måske blot en lilletromme.

FWIW bruger jeg da min éne Marshall som "bedroom-amp". Og nej, selvfølgelig lyder det ikke helt så fedt, som det ville gøre, hvis jeg kunne få lov til at vælte huset. Men til hyggebrug på værelset kan jeg såmænd godt klare dén smule tab i dynamik.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.[/quote]

Jeps. Det beviste Mika Vandborg i aftes på Drop Inn. Man kan ikke anklage Mika for at have dårlig lyd, synes jeg :-) Jeg er virkelig ikke ekspert, men for mig lignede det en JTM45, og ovenpå stod en Hotplate, som han skruede op og ned for som soloboost. Godt trick på en scene, hvor man kan nå sin forstærker uden at skulle hoppe og springe![/quote]

Ja, det er vist - så vidt teknik-mongolen og jeg har kunnet ræsonere os frem til - en JTM45 (det er nu sikkert nok) med EL34´ere i. Jeg hørte ham for et par år siden spille med Future Garage Sale Item på Fatter Eskild i Århus med et lignende setup. Først på aftenen havde han vist sin forstærker dæmpet 12 db. I takt med at aftenen skred frem, kunne han så lige så godt have pillet Hotplate´n ud af kæden... :-) Der blev i øvrigt ved samme lejlighed demonstreret lidt ufrivillige "The Who-tricks" med en basforstærker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Nej, men nu ville de færreste vel også købe en 50 eller 100 watts Marshall, hvis det var en "bedroom-amp", de var ude efter? Sådan en Marshall og en Hotplate kan fint fungere ved band-lydstyrke.[/quote]

Jeps. Det beviste Mika Vandborg i aftes på Drop Inn. Man kan ikke anklage Mika for at have dårlig lyd, synes jeg :-) Jeg er virkelig ikke ekspert, men for mig lignede det en JTM45, og ovenpå stod en Hotplate, som han skruede op og ned for som soloboost. Godt trick på en scene, hvor man kan nå sin forstærker uden at skulle hoppe og springe![/quote]

Ja, det er vist - så vidt teknik-mongolen og jeg har kunnet ræsonere os frem til - en JTM45 (det er nu sikkert nok) med EL34´ere i. Jeg hørte ham for et par år siden spille med Future Garage Sale Item på Fatter Eskild i Århus med et lignende setup. Først på aftenen havde han vist sin forstærker dæmpet 12 db. I takt med at aftenen skred frem, kunne han så lige så godt have pillet Hotplate´n ud af kæden... :-) Der blev i øvrigt ved samme lejlighed demonstreret lidt ufrivillige "The Who-tricks" med en basforstærker...[/quote]

"The Who-tricks" - det må være noget med, at bassistens gear meget mod hans vilje bliver rundsmadret, mens han selv flygter i sikkerhed. John Entwistle plejede i hvert fald at stå helt, helt stille, med en blanding af frygt og og irritation i ansigtet, når Pete og Moon gik Jack Nicholson på deres grej. Hold kæft, det var et fedt band :D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Sasha »

Well, nu har Fatter Eskild jo ikke ligefrem verdens største scene. Så med lidt behændighed kan man faktisk få selv det mindste rock´n´roll-move til - hvis man sørger for at træde på den rigtige ledning samtidig - til at resultere i en basforstærker, som dratter ned fra en "stabel" og lander i en skønsom blanding af trommesæt, trommeslager og andet godt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp mig på vej til den rigtige forstærker ...

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Well, nu har Fatter Eskild jo ikke ligefrem verdens største scene. Så med lidt behændighed kan man faktisk få selv det mindste rock´n´roll-move til - hvis man sørger for at træde på den rigtige ledning samtidig - til at resultere i en basforstærker, som dratter ned fra en "stabel" og lander i en skønsom blanding af trommesæt, trommeslager og andet godt... :-)[/quote]

Av... :lol:
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen