Ny forskrækker

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu har jeg jo lige smidt min forstærker til salg, og kommer derfor (hvis jeg ellers får den solgt) til at mangle en ny.

Jeg kigger i store træk i alle retninger, men dog efter noget på noget der ligner 20-30W ... og med fuld rør, naturligvis.

Der er en Cornford Roadhouse 30 til salg på DBA; nogen der har noget bevinget at sige om sådan én? Denne video: <a href="" rel="nofollow"> giver indtryk af, at det sagtens kunne være noget for mig. Men det er jo bare en YT-video ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Anonym »

Koch multitone 2x12 100watt kan drossles til det halve...

Overvejer at skyde min af, da band pt kører i tomgang...

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af efrandsen »

Cornford Roadhouse 30 er en super fed forstærker. Jeg prøvede den i ToneControl, før de skiftede lokation. Hvis den er til en fornuftig pris, så synes jeg helt klart den er værd at tage ud og prøve..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Telemaster »

Har du prøvet Orange? Jeg kunne godt forestille mig, at de kunne passe helt fint til dit lydideal. Rigtig god forvrænget lyd, hvis man er til en lidt hårdere, moderne lyd - altså ikke som i klassisk Marshall, Fender eller Vox. Jeg tænker Greenday og den slags, når jeg hører dem. Den clean lyd er også fin - jeg kan bedre lide de tre førnævnte, men til dig tror jeg egentlig, Orange er et rigtig, rigtig godt bud!

Eller hvad med Fender Supersonic? Det er jo en ret alsidig amp, der kan te sig lidt mere hidsigt end andre Fender-amps, samtidig med, at den fede Fender-clean også er inden for rækkevidde.

Det var lige et par hurtige bud - jeg synes virkelig, du skal tjekke noget Orange ud!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Barf »

Hey Mikkel.

Fandt du ud af, om du ville have en forstærker som kunne levere den forvrængning du gerne vil bruge, eller om du vil have en med lækker grundlyd (det gælder selvfølgelig også med den anden mulighed, men du ved hvad jeg mener), og så pynte med pedaler?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Pluto »

Du kunne prøve en Marshall vintage/modern. Den kan lidt af det hele.Du må godt prøve mit halfstack hvis det har interresse.Uden at købe også. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af efrandsen »

Jeg faldt lige over denne Egnater: <a href="http://www.musicradar.com/gear/all/ampl ... 693/review" rel="nofollow">http://www.musicradar.com/gear/all/ampl ... /review</a>

Den kunne måske være spændende at tjekke ud? Jeg synes selv, at den virker ret interessant i hvert fald..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Starcaster »

Den Cornford Roadhouse jeg prøvede herovre lød rigtig godt. Kunne sagtens være noget for dig! Ellers er den nye Super Sonic jo et godt bud. Min kammerat er meget imponeret over den.... God jagt om ikke andet!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har smidt et forsigtigt bytteforslag til ham på DBA, der har Cornford'en til salg. Han var ikke umiddelbart interesseret i bytte, men ville dog gerne lige se, hvad jeg havde. Så dér venter jeg på svar ... uden dog at sætte næsen for højt op efter noget.

Orange har jeg selv luret på, men jeg har vist aldrig selv haft mulighed for at afprøve én. Desuden roder jeg lidt rundt i modellerne, men er vist kommet frem til, at det må være Rocker(verb?) 30, der er mest "min boldgade".

Fender Super Sonic har jeg heller ikke prøvet. Den skal klart tjekkes ud, hvis jeg får Marshall'en solgt.

Egnater er jeg lidt usikker på, om jeg vil kunne lide. Mit eneste kendskab til dem er fra Mega-Steens fremvisninger ved div. Gatherings, og her var mit indtryk hver gang, at jeg skuille spille betydelig mere mædl, før det var interessant. Måske tager jeg fejl?

Vintage/Modern har jeg prøvet. Det var ikke just kærlighed ved første blik :)

Måske jeg skulle se om jeg kunne få tid til en tur i Aage i morgen ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af udepost »

nu ved jeg ikke hvilket lydideal du har, men en orange ad15 vil måske kunne gøre det? jeg har haft en på et tidspunkt, og den er rasende god til prisen, især hvis man skifter den latterlige vintage 30 der sidder i. jeg tror oven i købet der er en til salg på dba...

/søren

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af efrandsen »

[quote="GodSpeedDK"]

Egnater er jeg lidt usikker på, om jeg vil kunne lide. Mit eneste kendskab til dem er fra Mega-Steens fremvisninger ved div. Gatherings, og her var mit indtryk hver gang, at jeg skuille spille betydelig mere mædl, før det var interessant. Måske tager jeg fejl?

[/quote]

Det er i hvert fald et fejlindtryk.. Læs det review og hør lydklippene, som jeg linker til - det ligger temmeligt langt fra mædl :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af ChristianB »

Egnater Tweaker skulle være super fed, og ret alsidig med de forskellige switches der kan få den til at lyde Fender, Vox eller Marshall -agtigt.
Orange Rockerverb har jeg prøvet et par gange og de er rigtig fede. De har temmeligt meget gain og kan sagtens bruges til metal. De bliver faktisk brugt at den ene af guitaristerne i Slipknot. ;)

Hvad med en Dr Z? De laver en del forskellige modeller, så det brude være muligt at finde en du kan lide. Eller en af de nye forstærkere fra Bogners International Line, som er billigere end Bogner plejer, mere simple og omkring 15-40 watt afhængig af modellen. Der er vist 4 forskellige: Mojado, New Yorker, Barcelona og Brighton.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Anonym »

Nå du sprang let og elerfant over Koch...Men så kan du da bare komme og prøve Orange'n, evt ta den med en øvegang..

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Flyveøglen »

Jeg har lidt en fornemmelse af at vi har nogenlunde samme lydideal når jeg læser hvad du skriver her og tidligere har skrevet.

Har du prøvet en musicman 130 combo??

Den fedeste lyd jeg nogensinde har haft var med sådan en fætter, en ts808 og en humbucker guitar. Og så en "dirtyboost" til solo og fræs. Det fungerede super, også ved at udholdeligt lydniveau.

Hvis jeg på et tidspunkt får lyst til elspaden igen bliver det i hvert tilfælde med sådan et setup.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Sasha »

Ja, det er da ihvertfald noget helt andet end "en lav-watts forstærker, hvor man kan presse rørene lidt ved menneskelige lydtryk", må man sige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Barf »

Sådan en Roadhouse er jo ikke så langt fra den Marshall du har nu. Watt-mæssigt er vi stadig deroppe hvor der skal spilles højt, der er 1 kanal med boost-funktion og der sidder EL-34 rør i den (som sammen med en forstærker om er voicet lidt hen imod Marshall-land). Men giv den et prøv, det kan jo være de små forskellge er lige det, du mangler.

Jeg synes Orange virker som et fint bud (personligt er jeg på ingen måde fan er hverken Super Sonic eller Kochs forstærkere, men lad ikke det påvirke dig). Derudover vil jeg kaste en outsider i ringen; Laney. De laver både Lionheart- og VC-serien. Fine forstærkere som er lidt billigere end hvad der ellers blive foreslået, og de tager rigtig godt imod pedaler.

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Friis90 »

Jeg er indehaver af førsnævnte Rocker 30 fra Orange - den fik jeg fat i i stedet for et Marshall DSL 100-halfstack. Og jeg fortryder det bestemt ikke. Hvis du går efter lidt snot i selve forstærkeren, er den sublim - går du efter en lækker grundlyd, er den god. Der er kun en volumekontrol på clean-kanalen; men til gengæld kan drivekanalen sagtens justeres til at være clean ved ret højt lydniveau, hvis dét bliver nødvendigt. :)

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="Sasha"]Ja, det er da ihvertfald noget helt andet end "en lav-watts forstærker, hvor man kan presse rørene lidt ved menneskelige lydtryk", må man sige...[/quote]

Du har ret.... men det fungerer i mine ører 100%.

Jeg hører også til en af dem der er så "uheldige" at mene at en godt presset Laney LC15r smidt ind i et godt 2 x 12 kabinet lyder fedt.... måske er det bare mig der er sær ;-)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Barf »

[quote="Flyveøglen"]
Jeg hører også til en af dem der er så "uheldige" at mene at en godt presset Laney LC15r smidt ind i et godt 2 x 12 kabinet lyder fedt.... måske er det bare mig der er sær ;-)[/quote]

Det er det ikke. Jeg har altid synes, at Laney leverer ganske fine forstærkere til billige penge, og har man en god guitar og nogle gode pedaler, så står forstærkeren i hvert fald ikke i vejen for god lyd. Det kan da sagtens være at et højtaler- og/eller rørskift ville forbedre lyden lidt, men alle de Laneyforstærkere jeg har været i nærheden af har lydt fint.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Nå du sprang let og elerfant over Koch...Men så kan du da bare komme og prøve Orange'n, evt ta den med en øvegang..[/quote]

Ja, Koch'en sprang jeg let og elegant henover - dels er der aaaalt for mange knapper(og kanaler), og dels er den jo ikke just en lav-watt'er :)

Men det er da rigtigt, du har en Orange; hvad er det nu liiiige det er for én?

@Jer andre: Jeg lytter og noterer!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen