Ny forskrækker

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Anonym »

Koch er nu ikke så svær at styre...
Min Orange er en AD30R og just for the record not for sale...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Koch er nu ikke så svær at styre...
Min Orange er en AD30R og just for the record not for sale...[/quote]

Nej nej, men Orange er jo kendt for at have sin helt egen lyd, så selv en anden model, end den jeg kigger efter, burde kunne give mig en idé om, om det er noget jeg vil arbejde videre i.

I øvrigt, så fik jeg lettet min røv, og fik bevæget mig ud i Aage i dag ... og gudhjælpemig om så ikke nogle vandaler har lavet hærværk på butikken, så guitar- og forstærkerafdelingerne var lukket ned :evil:

@Hapsi: Hvis jeg måtte prøvekøre din Orange til en øver, er der så mulighed for, at jeg kunne komme forbi og hive den med på et tidspunkt inden mandag aften?

Og forresten: Top eller combo? Og i tilfælde af top, hvor mange Ohm?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

Nå, så fik jeg prøvekørt Hapsdogs Orange, og jeg lånte i øvrigt også en Fulltone OCD med, nu vi var i gang. Det er da en ualmindelig fornuftig kombination, skal jeg hilse at sige.

Orange'n (AD30R Combo 2x12") er godt nok en lidt anden størrelse, end Marshall'en, og jeg var faktisk næsten lige ved at opgive den, inden jeg rigtig kom igang. Meeeeeen lige så stille og roligt, og i takt med jeg fik rodet lidt med knapperne, så tror jeg sgu vi har en vinder! Meget mere in-your-face og afslørende, og hvad jeg ikke havde i dynamik og lækker clean i Marshall, har jeg til gengæld fået her. Selv bridge-PU'en i LP'en var pludselig brugbar - også på clean. Desværre var jeg ikke udelt begejstret for drive-delen. Ikke før ...

Fulltone OCD. Nøjjjjj, den gjorde da godt nok lige de tre andre forvrænger-pedaler i spil, samt forstærkerens egen drivelyd, noget så grusomt til skamme. Eller jeg tror faktisk det var kombinationen af pedal- og forstærker-drive, der var den magiske opskrift.

Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af efrandsen »

[quote="GodSpeedDK"]Nå, så fik jeg prøvekørt Hapsdogs Orange, og jeg lånte i øvrigt også en Fulltone OCD med, nu vi var i gang. Det er da en ualmindelig fornuftig kombination, skal jeg hilse at sige.

Orange'n (AD30R Combo 2x12") er godt nok en lidt anden størrelse, end Marshall'en, og jeg var faktisk næsten lige ved at opgive den, inden jeg rigtig kom igang. Meeeeeen lige så stille og roligt, og i takt med jeg fik rodet lidt med knapperne, så tror jeg sgu vi har en vinder! Meget mere in-your-face og afslørende, og hvad jeg ikke havde i dynamik og lækker clean i Marshall, har jeg til gengæld fået her. Selv bridge-PU'en i LP'en var pludselig brugbar - også på clean. Desværre var jeg ikke udelt begejstret for drive-delen. Ikke før ...

Fulltone OCD. Nøjjjjj, den gjorde da godt nok lige de tre andre forvrænger-pedaler i spil, samt forstærkerens egen drivelyd, noget så grusomt til skamme. Eller jeg tror faktisk det var kombinationen af pedal- og forstærker-drive, der var den magiske opskrift.

Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.[/quote]

Jeg er også den lykkelige ejer af en AD30r.. Jeg har lidt forstærkerdrive og så ellers en Telenordia TA-100 Overdrive til at sparke den i røven og en Z.Vex Box of Rock til mere heftig drive.. Det lyder sgu godt :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]Nå, så fik jeg prøvekørt Hapsdogs Orange, og jeg lånte i øvrigt også en Fulltone OCD med, nu vi var i gang. Det er da en ualmindelig fornuftig kombination, skal jeg hilse at sige.

Orange'n (AD30R Combo 2x12") er godt nok en lidt anden størrelse, end Marshall'en, og jeg var faktisk næsten lige ved at opgive den, inden jeg rigtig kom igang. Meeeeeen lige så stille og roligt, og i takt med jeg fik rodet lidt med knapperne, så tror jeg sgu vi har en vinder! Meget mere in-your-face og afslørende, og hvad jeg ikke havde i dynamik og lækker clean i Marshall, har jeg til gengæld fået her. Selv bridge-PU'en i LP'en var pludselig brugbar - også på clean. Desværre var jeg ikke udelt begejstret for drive-delen. Ikke før ...

Fulltone OCD. Nøjjjjj, den gjorde da godt nok lige de tre andre forvrænger-pedaler i spil, samt forstærkerens egen drivelyd, noget så grusomt til skamme. Eller jeg tror faktisk det var kombinationen af pedal- og forstærker-drive, der var den magiske opskrift.

Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.[/quote]

Sådan! :-) Jeg er meget sikker på, at du har ret i din observation om kombinationen af forstærkerforvrængning og en drive-pedal, der booster en rørforstærker: det kan lyde rigtig, rigtig fedt! Måske ikke helt så fedt, som når den rigtige forstærker får lov at spille så højt, som den helst vil, men så tæt på, at det er i orden. Og det er og bliver altså bare en ulige kamp, at man vil have den fede forvrængning, men ikke kan komme til at spille så højt, som det kræver. Løsningen/mellemtingen med en mellemstor rørforstærker og en god forvrængerpedal har virket for bunkevis af guitarister i årevis, så jeg tror sgu, du kunne blive ret glad for den model. Og ja - OCD er en fed pedal!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Odgaard »

Nå, har været på ferie en uges tid, men jeg kan se, at andre - inklusiv dig selv - har skrevet cirka det samme om Orange, som jeg ville have gjort.

Jeg har selv en AD30 top og har haft en Tiny Terror og AD15 combo. Jeg tror ikke, de to sidstnævnte vil give dig nok ren/semiren lyd, mens der er nok at tage af fra 30 watt og op. Jeg er rigtig glad for min AD30, der lyder lidt mindre agressiv end Rockerverb serien, som bliver lidt for moderne og nu-metal-rock-agtig til mig. Dens reverb falder bestemt heller ikke i min smag (dog er de kommet med en ny udgave, der reklamerer med "forbedret reverb", hvad det så end betyder)... sådan total firkantet sat op.
Mht. højtalere, så spiller jeg over et 2x12 kabinet med en Vintage30 og en Eminence Wizard. Sidstnævnte tager lige det værste af mellemtonesylen, som ellers kan forekomme (igen en smagssag).

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Lysgaard »

Hvis du falder over en Fender Prosonic (fås både som top og combo) så tag lige og prøv den . Jeg har toppen - og den bliver aldrig solgt - fantastisk amp. Kan alt fra superflot clean til meget rå. To kanaler og ikke ret mange knapper. Det er forgængeren til Super Sonic og har mange ligheder. Prosonic'en er designet til fender custom shop af Bruce Zinky - hvis det siger dig noget.

Kan køre i 30 og 60 watt.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GodSpeedDK"]
Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.[/quote]

Nu skal man altid passe på med at lade sig forblinde af nyt gear ... men jeg tager chancen: Fuck og død, hvor det bare fungede til UG med kryds og slange, sammen med bandet!! :clap:

Dels lyder sådan en Orange jo bare fedt; grim og beskidt og ... jeg mangler et dansk ord for 'gritty', men på den fede måde. Og dels spillede den super godt sammen med min medguitarists Vox AC30. De komplimenterede hinanden virkelig godt, synes jeg. Og han var i øvrigt enig.

Eneste spørgsmål tilbage; skal det være sådan en AD30, som den jeg har på prøve her, eller vil en Rocker 30, der lidt oftere er på bud på brugtmarkedet, kunne give mig samme oplevelse?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GuitaRasmus »

Fedt! De lyder også godt, de orange fætre dér. Det eneste der altid har undret mig ved dem, er at de virker som om de spiller lavere end en tilsvarende forstærker på samme effekt.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om forskellen på en rocker30 og AD30, men jeg ville da klart gå efter en magen til den du har prøvet - når nu det er den du har haft en succesoplevelse med.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]
Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.[/quote]

Dels lyder sådan en Orange jo bare fedt; grim og beskidt og ... jeg mangler et dansk ord for 'gritty', men på den fede måde.
[/quote]

Nu bliver jeg faktisk lidt nervøs, jeg mener da ikke, at en så kultiveret, varm og behagelig amp som min kan spille grimt og sågar beskidt.. ;)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Jake »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]
... jeg mangler et dansk ord for 'gritty', men på den fede måde.[/quote][/quote]

Krads? Hegn? Tråd? Tilføj adjektiver efter behov, og så bør de kunne give dig noget lignende det samme som en engelsktalende person vil opfatte gritty :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Odgaard »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]
Det var første del af testen; på mandag skal jeg øve med bandet, og så må vi se, om jeg er lige så begejstret efter det.[/quote]
Eneste spørgsmål tilbage; skal det være sådan en AD30, som den jeg har på prøve her, eller vil en Rocker 30, der lidt oftere er på bud på brugtmarkedet, kunne give mig samme oplevelse?[/quote]
Få prøvet en Rocker30. Dens cleankanal giver jo ikke samme indstillingsmuligheder som AD30'erens, og det kan være det virker for dig/ikke virker for dig.
Personligt er jeg glad for de "ekstra" indstillingsmuligheder på min AD30.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af nerøs »

Velkomen på Orange Holdet.... de lyder nu bare dejligt...

har selv en rocker 30 den syntes jeg er rigtig dejlig men. der er ikke så mange indstillinges mugligheder på den som en AD 30 på rocker 30 er der jo kun 1 volume potmeter til den rene kanal... men vis du kan lig lyde i din guitar så er det vel også ude mærket ;-)

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af Friis90 »

Nu tvivler jeg på, at det rent faktisk vil være aktuelt (qua den geografiske udfordring), men du skal da være velkommen til at tage min Orange Rocker 30 med i øveren et par gange. Den står i Aalborg, og så vidt jeg ved, bor Hapsall på Fyn et sted; og det lød til, at der ikke var langt imellem jer. Men det er et åbentstående tilbud. :D

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af efrandsen »

Fandt lige den her på dba: <a href="http://www.dba.dk/guitarcombo-orange-ad ... -68860377/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/guitarcombo-orange-ad ... 860377/</a>

Bare hvis du bestemmer dig for en AD30'er.. Den her er jo så godtnok uden reverb, men er to kanaler i stedet. Ligesom Mikkels top. Det er efter min mening en okay pris..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="efrandsen"]Fandt lige den her på dba: <a href="http://www.dba.dk/guitarcombo-orange-ad ... -68860377/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/guitarcombo-orange-ad ... 860377/</a>

Bare hvis du bestemmer dig for en AD30'er.. Den her er jo så godtnok uden reverb, men er to kanaler i stedet. Ligesom Mikkels top. Det er efter min mening en okay pris..[/quote]

Jeg har allerede nedstirret denne, og de to øvrige AD30'ere på DBA, i timevis. Problemet er desværre stadig, at jeg har en Marshall, og ikke en kasse kontanter, stående ude i øvelokalet. Men tak for heads up :)

Er der én der vil uddybe; hvilke indstillingsmuligheder har AD30, som Rocker 30 ikke har? Synes umiddelbart der er nogenlunde de samme knapper på: Gain, treble, middle, bass, master. EQ virker måske kun på drive-kanalen, eller hvad?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af K-P »

Har du egentlig prøvet OCD'en på din Marshall for at se om det var noget, eller er forstærkeren bare slet ikke din smag?
Cogito sumere potum alterum

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af nerøs »

på rocker 30 virker EQ kun på drive kanalen

det eneste der er på den rene kanal er en volume knap.

og så på drive er der Gain, treble, middle, bass, volume ( så ja EQ virker kun på drive kanalen)

hvad der er på en ad 30 ved jeg ikke helt da jeg ikke har prøvet en....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Har du egentlig prøvet OCD'en på din Marshall for at se om det var noget, eller er forstærkeren bare slet ikke din smag?[/quote]

Jeg har faktisk ikke prøvet endnu, men jeg er nu ret overbevist om, at når jeg ikke er vild med forstærkeren i sig selv, så hjælper det nok ikke alverden at "pynte på det" med en pedal. Men jeg får chancen på mandag, når jeg skal øve igen, for Tim vil partout have sin Orange tilbage igen allerede i morgen :cry:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny forskrækker

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="nerøs"]på rocker 30 virker EQ kun på drive kanalen

det eneste der er på den rene kanal er en volume knap.

og så på drive er der Gain, treble, middle, bass, volume ( så ja EQ virker kun på drive kanalen)

hvad der er på en ad 30 ved jeg ikke helt da jeg ikke har prøvet en....[/quote]

Okay ... nej, det dur sgu nok ikke.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen