Eric Johnson - Up Close

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Anonym »

Nyt album på vej fra vores allesammens yndlings lydOCDguitarist Eric Johnson: Up Close

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Hybrid_Child »

Spændende. Selvom jeg mindes ikke at være specielt imponeret over hans sidste skive, Bloom eller hvad den hed. Men Eric Johnson er jo bare for sej, og en af de få guitarister som giver mig lyst til at eje en strat.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Swampthing »

Jeg havde aldrig hørt om ham før jeg faldt over ham i det gamle GF....
Hvad har han lavet som er kendt af almindelige mennesker ?
Eller det "kun" guitarnørder der kender til ham ?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Jackie van Hippie »

Cliffs of Dover er med i Guitar Hero så den kender alle ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"]Spændende. Selvom jeg mindes ikke at være specielt imponeret over hans sidste skive, Bloom eller hvad den hed. Men Eric Johnson er jo bare for sej, og en af de få guitarister som giver mig lyst til at eje en strat.[/quote]

Han kunne så som én af de få bringe mig til at overveje at sælge mine. På trods af al hans nørderi synes jeg , at det lykkes ham umanerligt godt at få det til at lyde, som jeg forestiller mig, at det ville lyde, hvis en robot spillede guitar.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Swampthing »

[quote="Jackie van Hippie"]Cliffs of Dover er med i Guitar Hero så den kender alle ;) [/quote]
Nu spiller jeg ikke Guitar Hero, så den kender jeg ikke. ;)

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Hybrid_Child »

[quote="Sasha"][quote="Hybrid_Child"]Spændende. Selvom jeg mindes ikke at være specielt imponeret over hans sidste skive, Bloom eller hvad den hed. Men Eric Johnson er jo bare for sej, og en af de få guitarister som giver mig lyst til at eje en strat.[/quote]

Han kunne så som én af de få bringe mig til at overveje at sælge mine. På trods af al hans nørderi synes jeg , at det lykkes ham umanerligt godt at få det til at lyde, som jeg forestiller mig, at det ville lyde, hvis en robot spillede guitar.

:-)[/quote]

Det kommer ikke bag på mig at du ikke synes om hans musik, og det er jo fair nok, men hvad mener du med at han lyder robotagtig?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Swampthing"][quote="Jackie van Hippie"]Cliffs of Dover er med i Guitar Hero så den kender alle ;) [/quote]
Nu spiller jeg ikke Guitar Hero, så den kender jeg ikke. ;) [/quote]
Gør jeg egentligt heller ikke, men jeg spillede et stykke af introen for en elev og fik kommentaren: "Ej, den kan jeg sagtens spille på Guitar Hewow" :lol:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Swampthing »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Swampthing"][quote="Jackie van Hippie"]Cliffs of Dover er med i Guitar Hero så den kender alle ;) [/quote]
Nu spiller jeg ikke Guitar Hero, så den kender jeg ikke. ;) [/quote]
Gør jeg egentligt heller ikke, men jeg spillede et stykke af introen for en elev og fik kommentaren: "Ej, den kan jeg sagtens spille på Guitar Hewow" :lol:[/quote]
:lol: :lol: :thumbup:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"][quote="Sasha"][quote="Hybrid_Child"]Spændende. Selvom jeg mindes ikke at være specielt imponeret over hans sidste skive, Bloom eller hvad den hed. Men Eric Johnson er jo bare for sej, og en af de få guitarister som giver mig lyst til at eje en strat.[/quote]

Han kunne så som én af de få bringe mig til at overveje at sælge mine. På trods af al hans nørderi synes jeg , at det lykkes ham umanerligt godt at få det til at lyde, som jeg forestiller mig, at det ville lyde, hvis en robot spillede guitar.

:-)[/quote]

Det kommer ikke bag på mig at du ikke synes om hans musik, og det er jo fair nok, men hvad mener du med at han lyder robotagtig?[/quote]

Jah, det ER jo helt og holdent et spørgsmål om smag og behag! Men jeg har altid syntes, at hans spilleri lyder utroligt stift og mekanisk. At jeg så heller ikke helt fatter, at al hans lydmæssige nørden ikke formår at frembringe en federe lyd - well, det kan forhåbentlig også forklares med smag og behag. Det samme gælder hans musik. Jeg synes f.eks. at "Fru MacG" gav en glimrende karakteristik af "Cliffs of Dover" :- Det lyder jo som sådan noget, der bliver spillet under indmarchen til et springgymnastikstævne... :-)

Men hvis andre synes, det er fedt, må de selvfølgelig hjertens gerne dét for min skyld!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Dathudo
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af Dathudo »

Er der nogen der har hørt albummet igennem?

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eric Johnson - Up Close

Indlæg af JGreen »

Det kommer på gaden d. 7. december, så der er nok ikke så mange der har hørt det endnu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen