Explorer-pris - DBA - Igen...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Ingstrup »

Her er der endnu en jeg synes er prissat lidt højt.

<a href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-explorer/id-69195867/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/elguitar-gibson-explo ... 195867/</a>

Er det på nogen måde fair?

Han påstår, at den er en særlig model fra 2000.
Endvidere mener jeg da ikke, at prisen på et instrument stiger, når det er blevet modificeret.
Se diskussionen.

Hvad synes I?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Sasha »

Hvis der skulle oprettes en tråd for hver en jubeloptimist-sælger på DBA, skal vi da vist have et separat forum netop til dét formål?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
itjf
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af itjf »

[quote="Ingstrup"]Her er der endnu en jeg synes er prissat lidt højt.
Hvad synes I?[/quote]

Endnu er opgave for "prispatruljen" ...

Der er mange guitarer der er sat for højt i DBA, men heldigvis er det så enkelt indrettet at de ikke bliver solgt før der er en der vil betale prisen. Det værste er næsten dem der prøver at sabotere en annonce bare fordi de mener prisen er for høj.

Her er en der er kommet "prispolitiet" i forkøbet ;)

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af SeniorFisker »

Det er sgu da lige før man ikke tør sætte noget til salg mere :)
faktisk er det meget almindeligt at sætte prisen lidt højt, så der er noget at handle med.

Men det der med priser har en tendens til at regulere sig selv, hvis prisen er for høj, så bliver det ikke solgt.

SeniorFisker

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Det er jo ikke nogen forbrydelse at sætte sit instrument højt. Hvis man ikke kan lide prisen, er det jo rimelig nemt at lade være med at gøre et køb. Hvis det ikke haster for Explorer-sælgeren at få solgt, kan han da ligeså godt starte højt (uden jeg kender til værdien af den guitar der bliver linket til).
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af GodSpeedDK »

Det eneste tilfælde, hvor jeg synes man bør blande sig i folks prissætning, er når de er helt afmarcherede, og tydeligvis ikke ved bedre. Det kan sagtens være én, der f.eks. har købt i god tro, til en alt for høj pris, og dermed forventer at få det samme. Eller én, der har google't og fundet ud af, at en Fender-guitar sagtens kan koste 20.000, og hans eksemplar ser flot ud, så det er nok én af de dyre.

Men under alle omstændigheder bør man så holde det til en privat besked.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Peter C »

[quote="itjf"][quote="Ingstrup"]Her er der endnu en jeg synes er prissat lidt højt.
Hvad synes I?[/quote]

Endnu er opgave for "prispatruljen" ...

Der er mange guitarer der er sat for højt i DBA, men heldigvis er det så enkelt indrettet at de ikke bliver solgt før der er en der vil betale prisen. Det værste er næsten dem der prøver at sabotere en annonce bare fordi de mener prisen er for høj.

Her er en der er kommet "prispolitiet" i forkøbet ;) [/quote]

Det var mig, som har skrevet i denne annonce, og jeg var interesseret i den, men forsøgte at få verificeret modellen, da sælger ikke oplyste dette helt korrekt. Hvad er der nu galt i det?

Brugeravatar
itjf
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af itjf »

[quote="Peter C"]Det var mig, som har skrevet i denne annonce, og jeg var interesseret i den, men forsøgte at få verificeret modellen, da sælger ikke oplyste dette helt korrekt. Hvad er der nu galt i det?[/quote]

Årsagen til jeg har linket til annoncen er udelukkende annonceteksten, som jeg synes er meget sjov:

"Til "prispolitiet" på DBA kan jeg nævne at den koster 18495,- i Aage, og 16841,75 hos Thomann."

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af DarkoPage »

[quote="itjf"][quote="Peter C"]Det var mig, som har skrevet i denne annonce, og jeg var interesseret i den, men forsøgte at få verificeret modellen, da sælger ikke oplyste dette helt korrekt. Hvad er der nu galt i det?[/quote]

Årsagen til jeg har linket til annoncen er udelukkende annonceteksten, som jeg synes er meget sjov:

"Til "prispolitiet" på DBA kan jeg nævne at den koster 18495,- i Aage, og 16841,75 hos Thomann."[/quote]

Endnu et lille sjovt citat fra Explorer-annoncen:

"Der er ingen risser på guitaren eller ligene."

Jeg kan nu også bedst li' mine lig uden ridser! :lol:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af CobraPizza »

Er glad for at se at jeg ikke er den eneste der er lidt irriteret over folks vurdering af deres egne guitarer.. der husere bl.a. en Jim Root telecaster på Aage lige nu til 5800.. Bevares, næsten ny, men nypris på thomann ligger på 6300.. så ville jeg næsten hellere have en helt ny..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Madmax25 »

[quote="CobraPizza"]Er glad for at se at jeg ikke er den eneste der er lidt irriteret over folks vurdering af deres egne guitarer.. der husere bl.a. en Jim Root telecaster på Aage lige nu til 5800.. Bevares, næsten ny, men nypris på thomann ligger på 6300.. så ville jeg næsten hellere have en helt ny..[/quote]

Som nævnt tidligere i tråden, så er den pris nok sat efter en forventning om, at en mulig køber vil forhandle sig til en lavere pris. Noget det ikke så let lader sig gøre på Thomann...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Madmax25"][quote="CobraPizza"]Er glad for at se at jeg ikke er den eneste der er lidt irriteret over folks vurdering af deres egne guitarer.. der husere bl.a. en Jim Root telecaster på Aage lige nu til 5800.. Bevares, næsten ny, men nypris på thomann ligger på 6300.. så ville jeg næsten hellere have en helt ny..[/quote]

Som nævnt tidligere i tråden, så er den pris nok sat efter en forventning om, at en mulig køber vil forhandle sig til en lavere pris. Noget det ikke så let lader sig gøre på Thomann...[/quote]

Tjah, men hvor stor er den der forhandle buffer du tænker på?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Explorer-pris - DBA - Igen...

Indlæg af Ingstrup »

At sætte et instrument til salg til en pris som overstiger beløbet et spritnyt eksemplar plus skift af hardware og pickups samlet ville koste er da temmeligt langt ude.
Men det lader da til, at vedkommende her virkelig tror på, at det er en anden speciel model end dem man kan købe nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen