Nova system, jamen for hulen da..!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Barf »

Hej Morten.

Har du overvejet at skrive til TC? Ikke fordi jeg tror de vil lave et nyt board kun til dig, men det lyder som nogle gode observationer, som de måske kan/vil indarbejde i næste udgave af Nova System. Det kunne jo være, at der var flere der kunne gavne af det.

Jeg har før fået rigtig positiv respons på at skrive lign. til andre firmaer. Man skal jo være ualmindelig heldig, hvis andre får præcis de idéer, man håber på.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af nerøs »

et bud kunne være...

hvis en ting går i lort så er det hele noget lort - med "løse" pedaler kan du bare smide den ud af kæden og så være kørenedene igen :-)

det er digitalt styret det hele (okay med undtagelse af dist/od) - hvorfor ikke bare det analoge som af lige vel lyder bedre :-)

der er alt for mange muligheder med sådanne stor grå kasse til at sætte sig ind i...

du kan selv bestemme hvilken række følge pedaler skal komme i

der er iøvrigt meget nemmer og skifte en enkelt effekt i stedet for et stor broard - hvor man skal til at starte forfra med indstillingerne på det hele :-)

det er nogle af dem jeg selv bruger :-)

jeg skal nok også sige at jeg ikke har ret meget erfaring med de der sens multi broards

hvis du mangler drive har du så hørt/prøvet blackstars Ht-drive pure valve pedal :-) den er der godt skub i ;)

Hilsen Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Sasha »

Og så er der måske bare denne hér ting med, at hvis man har det som jeg, så er den sidste ting, man gider, når man spiller guitar, at skulle til at "programmere" eller "rode med computere"..? For mig hører dén slags bare hjemme i to helt forskellige hjernehalvdele (eller ihvertfald to helt forskellige halvdele af ét eller andet)... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Lige netop Søren, jeg har det grundliggende bedst med at kunne stille min lyd, sådan som mit humør er til på dagen. - Og ligeledes kunne se ned og vide hvad det er jeg hører.

Når det er sagt, så synes jeg nova system lyder rigtig godt; om det så kan overvinde min førnævnte anke med preset-skift og styremæssige begrænsninger skal lige have tid til at bundfælde..

Jeg er i øvrigt af den overbevisning at TC får rigeligt med feedback fra folk, der er bedre kvalifcerede til at dømme "right from wrong" end mig.. Man skal i denne sammenhæng huske på at jeg ikke ligefrem er et blændende talent..

mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hej Morten

Har du overvejet at supplere Nova'en med en ekstra drivepedal ved siden af? Så kunne du jo slippe af med den udfordring med at "stack'e" drives... :)

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Barf »

[quote="Morten_Lyse"]
Jeg er i øvrigt af den overbevisning at TC får rigeligt med feedback fra folk, der er bedre kvalifcerede til at dømme "right from wrong" end mig.. Man skal i denne sammenhæng huske på at jeg ikke ligefrem er et blændende talent..

mvh;
Morten Lyse[/quote]

Fair nok, men TC laver vel ikke kun grej til brug af "blændende talenter". Det er vel i virkeligheden ganske få af deres brugere som er professionelle musikere. Men igen; det var jo bare et forslag, og helt fair hvis du ikke føler for det.

Håber du finder en løsning på dit "problem".

Mvh Jonas

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Man kunne naturligvis sende TC en mail, hvori man foreslår nogen forbedringer; det går der jo ikke noget af nogen ved.

@Vajhøj.
Så er jeg lidt tilbage hvor jeg startede. Alene dét at skulle have en wah foran, forringer jo "alt i en" konceptet noget, da det så hedder board med strømforsyninger osv. Men 2-3 pedalers transistorbypass inden nova-systemet, giver jo mig tvangstanker om buffere der sikrer guitaren optimale, og ensartede, impedansforhold, strømforsyninger med isolerede output og true bypass loops så man ikke mister noget. Så er "det nemme" ved at have et nova system vist også gået noget fløjten igen. Jeg kan jo ej heller have en effektkæde, med nova'ens fremragende overdrive først, så ud igennem f.eks en Mudhoney, og så tilbage til nova'ens fine andre effekter. Så hedder det G-system og det gider jeg altså ikke..

Mvh;
Morten Lyse

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af FunkyValle »

Jeg bruger Nova Systemet til hverdag og er overordnet godt tilfreds med lyden.
Jeg erkendte ved brug af enkeltpedaler, at det kun var ganske få kombinationer, jeg alligevel brugte. Og der er Novaens presets lige præcist det, der gør tricket for mig til, at det er det bedste gearkøb, jeg har gjort i nyere tid.

Mht til at kombinere flere drives, så kunne udfordringen løses ved at lave et "solopreset", som giver lige nøjagtig den lyd, der ønskes.
Selv bruger jeg 1-2-3-play settingen og har ikke brug for mere drive end jeg har i et preset med meget drive, når jeg spiller solo.

Noget af det, jeg er vil med ved Nova Systemet er, som der før er nævnt, den digitale styring af effekterne. Jeg er YDERST tilfreds med, at jeg ikke "kommer til" at skubbe til knapperne og derved ændre på settings. Måske er det mig, der ikke kan styre mine fødder, men det har været et problem med mine enkeltpedaler tidligere.

Der var en, jeg tror det var GuitaRasmus, der nævnte noget om kanalskift på forstærkeren via sin multieffekt. Det kan Nova Systemet ikke. Den har ej heller midi, hvilket jeg savner i forhold til at kunne dele sine presets med andre...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej igen..

Jeg ærgrer mig faktisk også en del over, når nu nova er så vellydende som jeg synes det er, at det er "den digitale styring" der bare "dosen't cut it." Set med historiske briller, har lydkvaliteten tilsyneladende været en meget større udfordring end digitale features og fornuftige bruger-interfaces..

Mvh;
Morten Lyse

EDIT; Men hvis Nova kunne de ting, vi snakker om her, er der hulme ikke meget tilbage til G-system..

scofield
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af scofield »

[quote="FunkyValle"]Den har ej heller midi, hvilket jeg savner i forhold til at kunne dele sine presets med andre...[/quote]

Man kan godt lave dump af hele systemet eller en enkelt bank via MIDI. Se side 21 i manualen. Har dog ikke prøvet det på Nova systemet, men fremgangsmåden ligner den på G-major'en, hvor jeg har gjort det uden problemer.

Er selv også ganske tilfreds med at bruge Nova systemet. Effekterne er lige så fede som på G-major'en og en smule lettere at justere. Muligheden for at gemme settings for en effekt er rigtig god. Er ikke så vild med dens overdrive, men synes distortion ved lav gain fungerer fint i stedet.

jkha
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af jkha »

Bruger i NOVA i loop eller input på amp og syntes i at der er forskel på lyden

Har det selv i loop da jeg ikke bruger dens drive.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af FunkyValle »

Min signalvej er: guitar - trådløs - Bad Horsie Wah - Nova System - amp.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GuitaRasmus"]Ih, hvor er du dum, Lars - jeg har bevidst styret uden om GT10'eren, fordi jeg har læst at den har grimme digitale artifacts, og dårlig dynamik - den kan ellers alt hvad jeg gerne vil have - inkl. kanalskift. Nu er jeg jo nødt til at prøve en. :D
[/quote]

Og det gjorde jeg så. Jeg har lige siddet og rodet med den i et par timer, og jeg må sande at jeg stadig foretrækker mine enkeltpedaler med switchingsystem. Jeg vil dog sige at den lyder væsentligt bedre end andres boss boards jeg har prøvet, men jeg synes stadigvæk det lyder "for 80'er" - hvis det giver mening. Lidt for pænt, eller hi-fi, om man vil. Jeg kan godt lide en moderne lyd, men den der "jeg spiller med bridge humbucker i en meget lavt gainet clean kanal, scooped mellemtone, og så lidt chorus, delay og rumklang på"- lyd, er jeg helt allergisk overfor, og jeg synes desværre det er noget af det Boss gør bedst.

Det der skulle have solgt den til mig, skulle være lige så god lyd som mine enkeltpedaler (TC delay og mod), med den ekstra bonus at der var nogle fede nye effekter oveni - f.eks. slicer og autoriff - desværre synes jeg ikke den lyder lige så godt som mine enkeltpedaler, og de der specielle effekter virker bare ikke rigtigt som de skal.

Oh well - så slipper jeg for at bruge penge. I denne omgang. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Sasha »

Undskyld, jeg måske spørger dumt (???): Men hvad er slicer og autoriff?

Sidstnævnte lyder lidt som en tingest, der gør, at guitaristen faktisk slet ikke behøver være på scenen (andet end for at prøve at se sej ud, mens han mimer - forhåbentlig nogenlunde i takt til resten af musikken), men kan hellige sig vigtigere gøremål så som at charmere sig ind på de små damer i baren o.l.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Undskyld, jeg måske spørger dumt (???): Men hvad er slicer og autoriff?

Sidstnævnte lyder lidt som en tingest, der gør, at guitaristen faktisk slet ikke behøver være på scenen (andet end for at prøve at se sej ud, mens han mimer - forhåbentlig nogenlunde i takt til resten af musikken), men kan hellige sig vigtigere gøremål så som at charmere sig ind på de små damer i baren o.l.[/quote]

I så fald skal jeg klart have én! :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Hehe, det er vist ikke helt så nemt. ;)

En slicer er en avanceret rytmisk tremolo, der "hakker" signalet op i rytmiske segmenter - den del af den var faktisk okay, og noget man kan bruge til at komme på nogle interessante og anderledes guitarroller.

Autoriff er bare en arpeggiator - altså en der genererer en arpeggio ud fra en enkelt tone.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GuitaRasmus"]
Og det gjorde jeg så. Jeg har lige siddet og rodet med den i et par timer, og jeg må sande at jeg stadig foretrækker mine enkeltpedaler med switchingsystem. Jeg vil dog sige at den lyder væsentligt bedre end andres boss boards jeg har prøvet, men jeg synes stadigvæk det lyder "for 80'er" - hvis det giver mening. Lidt for pænt, eller hi-fi, om man vil. Jeg kan godt lide en moderne lyd, men den der "jeg spiller med bridge humbucker i en meget lavt gainet clean kanal, scooped mellemtone, og så lidt chorus, delay og rumklang på"- lyd, er jeg helt allergisk overfor, og jeg synes desværre det er noget af det Boss gør bedst.

Det der skulle have solgt den til mig, skulle være lige så god lyd som mine enkeltpedaler (TC delay og mod), med den ekstra bonus at der var nogle fede nye effekter oveni - f.eks. slicer og autoriff - desværre synes jeg ikke den lyder lige så godt som mine enkeltpedaler, og de der specielle effekter virker bare ikke rigtigt som de skal.

Oh well - så slipper jeg for at bruge penge. I denne omgang. :D [/quote]

Hrmf. Nu besluttede jeg så at give den en chance til, i øvelokalet med min forstærker, og det viser sig at den der fesne 80'er lyd var et produkt af at der var slået EQ til på alle patches. Væk med EQ'en og så kunne jeg faktisk ikke høre om den var i loopet eller ej - det er jo et stort fremskridt. Den skifter kanal lige som den skal, og delays og modulation lyder faktisk rigtig godt. Nu skal jeg så beslutte mig til om et skift er det værd, men den skal have stor ros for at være enormt nem at programmere (jeg kunne gøre det uden manual - et klart plus), og det ER fristende at jeg kan have samme funktionalitet som mit nuværende på under den halve plads.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af reindane »

[quote="GuitaRasmus"][quote="GuitaRasmus"]
Og det gjorde jeg så. Jeg har lige siddet og rodet med den i et par timer, og jeg må sande at jeg stadig foretrækker mine enkeltpedaler med switchingsystem. Jeg vil dog sige at den lyder væsentligt bedre end andres boss boards jeg har prøvet, men jeg synes stadigvæk det lyder "for 80'er" - hvis det giver mening. Lidt for pænt, eller hi-fi, om man vil. Jeg kan godt lide en moderne lyd, men den der "jeg spiller med bridge humbucker i en meget lavt gainet clean kanal, scooped mellemtone, og så lidt chorus, delay og rumklang på"- lyd, er jeg helt allergisk overfor, og jeg synes desværre det er noget af det Boss gør bedst.

Det der skulle have solgt den til mig, skulle være lige så god lyd som mine enkeltpedaler (TC delay og mod), med den ekstra bonus at der var nogle fede nye effekter oveni - f.eks. slicer og autoriff - desværre synes jeg ikke den lyder lige så godt som mine enkeltpedaler, og de der specielle effekter virker bare ikke rigtigt som de skal.

Oh well - så slipper jeg for at bruge penge. I denne omgang. :D [/quote]

Hrmf. Nu besluttede jeg så at give den en chance til, i øvelokalet med min forstærker, og det viser sig at den der fesne 80'er lyd var et produkt af at der var slået EQ til på alle patches. Væk med EQ'en og så kunne jeg faktisk ikke høre om den var i loopet eller ej - det er jo et stort fremskridt. Den skifter kanal lige som den skal, og delays og modulation lyder faktisk rigtig godt. Nu skal jeg så beslutte mig til om et skift er det værd, men den skal have stor ros for at være enormt nem at programmere (jeg kunne gøre det uden manual - et klart plus), og det ER fristende at jeg kan have samme funktionalitet som mit nuværende på under den halve plads.[/quote]

Hej Rasmus,
Jeg må gi' dig - Du er sgu' grundig når du sætter dig for at teste noget grej! :D Men netop din konklusion p.t., at man ikke kan høre om GT10 er koblet ind i signalvejen eller ej (som jeg læser det du skriver), var lige netop dét der gjorde, at jeg med GT10 turde hoppe tilbage på digitalvognen. Man skal bare skrotte alle de fabrikslavede presets i GT10eren og i stedet programmere dem fra grunden selv, og så lade være med at falde for fristelsen at sovse alting ind i rum og delay - selvom netop disse effekter er nogle af GT10'erens stærkeste kort.
Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="GuitaRasmus"]
Og det gjorde jeg så. Jeg har lige siddet og rodet med den i et par timer, og jeg må sande at jeg stadig foretrækker mine enkeltpedaler med switchingsystem. Jeg vil dog sige at den lyder væsentligt bedre end andres boss boards jeg har prøvet, men jeg synes stadigvæk det lyder "for 80'er" - hvis det giver mening. Lidt for pænt, eller hi-fi, om man vil. Jeg kan godt lide en moderne lyd, men den der "jeg spiller med bridge humbucker i en meget lavt gainet clean kanal, scooped mellemtone, og så lidt chorus, delay og rumklang på"- lyd, er jeg helt allergisk overfor, og jeg synes desværre det er noget af det Boss gør bedst.

Det der skulle have solgt den til mig, skulle være lige så god lyd som mine enkeltpedaler (TC delay og mod), med den ekstra bonus at der var nogle fede nye effekter oveni - f.eks. slicer og autoriff - desværre synes jeg ikke den lyder lige så godt som mine enkeltpedaler, og de der specielle effekter virker bare ikke rigtigt som de skal.

Oh well - så slipper jeg for at bruge penge. I denne omgang. :D [/quote]

Hrmf. Nu besluttede jeg så at give den en chance til, i øvelokalet med min forstærker, og det viser sig at den der fesne 80'er lyd var et produkt af at der var slået EQ til på alle patches. Væk med EQ'en og så kunne jeg faktisk ikke høre om den var i loopet eller ej - det er jo et stort fremskridt. Den skifter kanal lige som den skal, og delays og modulation lyder faktisk rigtig godt. Nu skal jeg så beslutte mig til om et skift er det værd, men den skal have stor ros for at være enormt nem at programmere (jeg kunne gøre det uden manual - et klart plus), og det ER fristende at jeg kan have samme funktionalitet som mit nuværende på under den halve plads.[/quote]

Kigger du ikke forbi med den maskine en dag, hvis du beslutter dig for at beholde den? Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve sådan en skiderik med paraderne nede :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]
Kigger du ikke forbi med den maskine en dag, hvis du beslutter dig for at beholde den? Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve sådan en skiderik med paraderne nede :-)[/quote]

Ellers er du meget velkommen til en cykeltur til vores øvelokale på Sluseholmen - nu er vi jo kommet til staden, så det er mere overskueligt at tage derud. :)

@ Lars Reinau: Jo jo, jeg gav den kun et par timer i første ombæring, men jeg har ikke så lang tålmodighed med den slags digitale skab - hvis jeg skal bruge det, skal det være meget nemt at bruge. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen