Nova system, jamen for hulen da..!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej.

Jeg har jo i godt 3 år spillet med mit nuværende, hjemmegjorte board og været ok tilfreds. Dog har nogle små "spøgelser" huseret, som jeg ret hurtigt, efter at have brugt uger på at forsøge at mane i jorden, måtte erkende kun kunne løses via en ret omfattende ombygning. I korte træk er der noget vedr. strømforsyninger og wah der brummer rigeligt, og det (alt for) kompakte design udelukker at man kan skifte nogen pedaler ud eller ændre på placering og rækkefølge. Problemerne har dog oversteget glæderne, så et projekt har længe været under opsejling, omend, så belært af sidste byggeri, så tager det mig eoner af tid og jeg kan ikke være sikker på et mere-end-godt-nok resultat på forhånd.

Jeg har haft et par seriøse problemer (selvsving og støj) her igennem sommeren, som har gjort mig opmærksom på, hvor sårbar jeg er i en live-situation og 7-9-13, så har det virket upåklageligt dér, for ellers, er jeg seriøst på spanden.

Rent lydmæssigt har jeg været lidt på udkig også. Min "grunddrive" er en T-Rex alberta, og den fungerer altså kun rigtig godt for mig når gain står mellem 40-70% Jeg bruger tingene sådan, at jeg skal have ren lyd, og så en "forvrænget lyd" til rytme som ligger i absolut samme niveau. Herudover booster jeg til solo'er osv med en Mudhoney og en Møller. - Både clean og dirty. Det må og skal være sådan, det er sådan jeg fungerer. Nå, men min irritation over Albertaen har gået mig lidt på, for jeg har prøvet masser af overdrives, som har lydt godt på forskellige måder, men hvis de skal være "unity-volume," er det tubescreamer-familien der passer mig bedst. Og de lider altså i mine ører allesammen af det samme som Alberta'en, de har et ret begrænset spænd indenfor gain, hvor de lyder som jeg vil have dem til. Ydermere er tubescreamere jo ikke lige det mest "neutrale," forstået sådan, at de farver både guitar og forstærker på en samme måde som jeg har det med Vintage 30 højttaleren: Når først tingene har været igennem enten en tubescreamer eller en vintage 30, er resten af gearet altså lydmæssigt lidt i baggrunden. Ikke fedt i mine ører, jeg har en dejlig forstærker og gode spader, som jeg vil have mest muligt af lyden med igennem af.

Jeg har bl.a. også prøvet Nova drive og var ikke udtalt imponeret. Den fungerede ikke ret godt sammen med mine andre pedaler. Men min ven har været så rar at lade mig låne hans Nova system.

Lige nu går meget af min tid med at forsøge at overbevise mig selv om, at jeg ikke gider "digitale ski'ekasser," og at enkelpedaler, true bypass, rørbuffere og strømforsyninger med isolerede udtag er godt. And I am loosing big time as we speak..! :-)

For Nova'ens effekter inden for Chorus, Delay, Reverb og Tremolo, som er de ting jeg bruger, er fuldt ud på højde, om ikke bedre, med mine enkeltpedaler. Dens bypass er fremragende, igen, fuldt ud på højde med, om ikke bedre end min dual-rør-buffer og true bypass. - Blot uden den smule brum, jeg aldrig er kommet helt af med. Og dens overdrives lyder nøjagtig som når jeg skruer nok op for min forstærker. Dens gain-struktur forbliver meget organisk og "ægte" fra heltclean til "godt med smadder." Boostfunktionen fungerer helt optimalt; min forstærker står liiige på kanten af forvrænge ved rytme-spilleri, og boosten skubber den ud over.. Den lader både mine guitarer og min forstærker lyde mere "af sig selv."
Ud over det, er betjeningen supernem og man behøver ikke gemme noget, i besværlige presets, men kan lave "et sæt indstillinger af en flok pedaler" og så betjene disse nøjagtigt som man ville sine enkeltpedaler.

Nu skal den med i øvelokalet, hvor jeg forventer (og håber) den dumper med et brag, så jeg ikke skal tænke mere på dét. - Jeg tror bare ikke den gør det.. :problem: :wtf:

Hallo drenge, jeg er desperat, giv mig nu lige en flok gode grunde til at jeg IKKE skal have et nova system.

Mvh;
Morten Lyse

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Funkis »

Puha. Har haft sådan en fætter med i øveren et par gange og det har virkeligt lydt dårligt.
Sågar så dårligt at de andre i bandet brokkede sig over det.
Kan være det er mig der ikke kan få det optimale ud af det, men har aldrig fået det til at makke ret.

Så jeg har det super ambivalent med novasystemet.
Derud over synes jeg det har en super irriterende diskant. Det "synger" underligt i diskanten. Den kan jeg personligt ikke leve med.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Swampthing »

Jeg har også haft et Nova System.....
Og jeg var da generelt godt tilfreds...
Det der var irriterende, var at der var INGEN dynamik lyden, der var et loft for hvor meget man kunne tæske til strengene inden alle anslagene lød ens.
Og det var mens alle effekter (også compressor ;) ) var slået fra.
Måske var det bare mig der ikke kunne finde ud af indstille skidtet ordenligt.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Telemaster »

Haha, Morten - det er fandeme en fed tråd! :D Selv leder jeg snarere efter en god grund til at købe det, så jeg følger spændt med! Jeg betragter jo dig som en langt større lydnørd end mig selv, så jeg er spændt på at høre, hvad du når frem til!

Jeg tror virkelig, der er store, psykologiske kræfter på spil, når vi bedømmer lyd. Nova Systems forvrængere er jo nøjagtige kopier af en Tube Screamer og en Rat, som flere af os har hørt fra pålidelig kilde - to pedaler, jeg kender ret godt og rigtig godt kan lide. Alligevel er der noget ved de forvrængede lyde i systemet, jeg ikke kan lide. En oplagt forklaring er, at har været fanatisk modstander af multieffekter i over 15 år. Derfor er det ikke svært at forestille sig, at jeg er indstillet heldt anderledes over for sådan et system, end hvis det gjaldt enkelte pedaler. Jeg har før været tilfreds med plug ins ved indspilninger - hvorfor skulle TC ikke kunne bygge en æske, der kan lyde som en god frovrængerpedal? Det er da set mange gange før. Når man så tilføjer deres ret beset verdensberømte rumklange og delays, bliver pakken da bare endnu mere appellerende, og alligevel er jeg skeptisk; selv efter at have prøvet systemet ganske kortvarigt.

Jeg gad sgu godt have fed lyd, der kan ligge i forrummet på en gigbag... Hold os underrettet! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af thomasrytter »

Jeg lavede for et lille års tid siden manøvren hvor jeg solgte hele den store KW case med effekter til fordel for et mindre, mere fleksibelt board, bestående af et nova system, en 808'er og en little green wonder i en tonetrunk 55. Jeg synes at det fungerer fremragende i forhold til den gamle pedaljungle og det lyder sgu godt. Har ikke set mig tilbage siden. Do it... :)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af kraen »

Jeg har også et Nova System. Jeg er meget glad for det - det lyder bare godt, og er klippestabilt.
Jeg bruger ikke dens drive så meget, men mere min Boss OD-3 og min Suhr Riot. Men så er der til gengæld også dømt hegn.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"]Hej.


Hallo drenge, jeg er desperat, giv mig nu lige en flok gode grunde til at jeg IKKE skal have et nova system.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Jamen, Morten: Du ved det. Jeg ved det. Dem, der ikke ved det, kommer aldrig til at vide det. Så simpelt er det!

Det kan godt være, at det er en fase du bliver nødt til at gå igennem. Men så nager "grunden" igen. Du ved det. Jeg ved det! Simple as that!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har præcis samme oplevelse som Funkis - har prøvet det af flere gange, senest da de kom på tilbud til 2800,-, og jeg kan simpelthen ikke få det til at lyde fedt. Jo, bevares, alle modulationer og delays lyder da fint, men jeg synes ikke særligt godt om kompressorerne, og drives synes jeg slet ikke lyder som deres idealer - jeg kunne virkeligt ikke få det til at fungere. Jeg prøvede endda at downloade Pete Thorns indstillinger, da jeg synes det lød rigtig fedt i en youtubevideo jeg så, hvor han demonstrerede systemet - lige meget hjalp det. Men okay, jeg går nok også efter en helt anden drive - meget mere punchy og inyourface-agtig end de fleste pedaler kan præstere.

@ Morten: Hvad mener du med at man ikke behøver gemme? Er der noget jeg har overset der?

Ih... Hvorfor laver TC ikke et system der har har de fede klange, delays og modulationer fra Nova Systemet, med nogle gode drives, og så brugerinterfacet fra Line 6 M13 model? Dét ville sgu være smart. Jeg hader at grave mig ind i en menu for at redigere.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Hmm.. Jeg prøvede det den anden aften ude hos min ven. Han har lige fået det, og lavet sine første presets. Vi prøvede på hans HotRod deluxe med noget forvrængere. I hans presets lagde "tone" parameteren på 90-95% og det lød ganske ok. Da jeg fik det hjem på min forstærker var det helt ubrugeligt. Tone på 30-60% er passende her. Ligeledes skal man huske at tjekke sit input niveau. Netop "luftig, punchy" og meget dynamisk er ord jeg vil beskrive dens gengivelse med. Så hvordan man bruger sin, og hvilken, forstærker er tilsyneladende altafgørende..

At drive/distortion delene skulle være hhv. en tubescreamer og en rat overrasker mig ikke. Jeg bruger jo Alberta/Mudhoney nu, der jo er variationer af netop de samme pedaler, så det bliver i familien så at sige. - Jeg hører jo også til de få forbandede mennesker, der ikke kan krænge noget som helst brugbart ud af OCD'erne..!

Søren, det ved jeg godt. :-)
Nemlig, måske er det bare en fase jeg skal igennem, men jeg har nu i et par år ledt efter forvrængere, som jeg synes lød bedre end dem jeg bruger uden held, så det KAN gå hen og blive en lang fase. - Jeg kender efterhånden mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke nødvendigvis i morgen synes om dét, der er fedt i dag.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"]

Søren, det ved jeg godt. :-)
Nemlig, måske er det bare en fase jeg skal igennem, men jeg har nu i et par år ledt efter forvrængere, som jeg synes lød bedre end dem jeg bruger uden held, så det KAN gå hen og blive en lang fase. - Jeg kender efterhånden mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke nødvendigvis i morgen synes om dét, der er fedt i dag.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Ja, det er jo dét!

Jeg synes ellers, at jeg havde prøvet at pakke denne evigtgyldige sandhed ind i den mest Jørn Leth´ske indpakning, min trætte hjerne lige formåede... :-)

Der er vist også lidt af dén psykologi, som nævnes tidligere, indblandet i sagen. Når alt kommer til alt, ER der vist ingen, der helt ærligt kan påstå, at de kun vælger grej med ørerne? "Maven" er også ofte med ind over, tror jeg... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Morten, vil du ikke lige uddybe det der med ikke at behøve at gemme i presets?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Jo da,

Njah, det var heller ikke helt det jeg mente. Den kan bare bruges sådan, at man kobler effekterne ud og ind enkeltvis med fodknapperne. Dermed gemmer man bare et sæt "indstillinger," fremfor presets hvor der på forhånd er koblet drive, compressor og delay ind f.eks. (Det kan den naturligvis også..)

Men det var sådan jeg mente det.. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Ang. bandet på onsdag, så skulle det ikke være første gang jeg dukker op med noget forvrænger jeg synes lyder federe, for så i øveren at opdage at det kommer til at lyde for pænt og lidt tyndt..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Ah, helt okay - jeg tænkte lige, at I så fald var det en meget væsentlig detalje, som jeg havde overset. :)

Jeg ville virkeligt gerne at den kunne det jeg har brug for - det er jo sådan en pæn og lille indpakning. Den har bare flere problemer for mig, mest af alt det med at den ikke kan skifte kanaler på min forstærker via jackstik - jo, jeg kunne selvfølgeligt købe en midi-til-jack switcher, meeeeen... Jeg tror bare jeg må indse at selvom mit setup fylder lidt, så virker det bare for mig.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af reindane »

Hmmm,

Efter at have brugt Boss/Roland digitale boards: GT3, GT6 og GT8 i rigtig mange år, blev jeg for en 3 -4 år siden så træt af de "unoder" i form af digital baggrundsstøj disse boards alle led af, at jeg besluttede mig for at opbygge et "gammeldaws" pedalboard med analoge og digitale enkeltpedaler.
For at opnå de samme effektkombinationer og muligheder som i mit Boss GT8 board, kom mit nye board i løbet af 4 - 6 måneder til at bestå af: Boss Blues Driver (Keeley mod), Keeley Kompressor, Peterson StroboStomp tuner, Fulltone Fat Boost, Fulltone OCD, T-Rex Tremster, T-Rex Replica, BOSS RE20 Digital Delay og T-Rex RoomMate reverb. Monteret på et Pedal Train med tilhørende flightcase, var dette setup næsten dobbelt så stort som min forstærker, men "so be it" - bare det lød godt.
Det gjorde det også, idét den irriterende spacede digitale baggrundsstøj næsten var væk - men - der var alligevel 2 ting der nagede:
1: Det var - rent ud sagt - møjhamrende besværligt f.eks. lynhurtigt at skulle finde de præcise delaytider på 2 delayenheder, som jeg bekvemt havde preinstalleret i GT8'eren og
2: når jeg bypassede hele boardet, og gik direkte fra guitar i amp, så var der, uanset pedalernes rækkefølge og uanset hvilke patchkabler jeg prøvede, et dynamik- og klangtab gennem pedalerne, som jeg ikke havde forventet.
Næste skridt burde så have været at gennemteste diverse buffere eller equalizere for at hente det tabte, men på dette tidspunkt faldt jeg tilfældigvis over et par anmelselser af den nye BOSS GT10 - afløseren for GT8, hvor anmelderne påstod, at dette nye digitale board, udover at lyde klasser bedre end de tidligere modeller, samtidig var helt fri for de digitale støjfænomener, jeg tidligere havde været plaget af.
Dette måtte testes!!
Og her er det så, at jeg må erkende (og anerkende) at dette Roland/BOSS' nyeste generation digitale board overhovedet ikke lider af de samme børnesygdomme (støj) som forgængerne + effekterne lyder fedt + der er stort set intet dynamik- eller klangtab gennem GT10 i forhold til at gå direkte i forstærkeren.
Resultatet er, at den eneste effekt jeg har beholdt analogt er min OCD, som til kick-ass sololyd er mere 3-Dimensionel og dermed bedre end GT10'erens indbyggede overdrives. Alle andre effekter og effektkombinationer klarer GT10'eren i mine ører bedre end de ovennævnte pedaler.
Så Morten - jeg kender ikke Nova'en - men hvis den er lige så god som GT10'eren, så kunne jeg godt forestille mig, at du kom fra næste øveaften med et stort smil på læben.

Vh
Lars Reinau
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Rasmus »

Jeg ved ikke rigtig med Nova systemet, jeg er nok stadig lidt hulemand ligesom Telemaster, jeg synes idéen er skide god, men har svært ved at affinde mig med at det er en "stor" grå kasse med blinkende lamper og lys og lanterner, der laver min drive-lyd, og ikke en lille gul pedal med en dinosaurer på.

Hvis jeg skulle den slags, så gik jeg all-inn på et G-system tror jeg.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Ih, hvor er du dum, Lars - jeg har bevidst styret uden om GT10'eren, fordi jeg har læst at den har grimme digitale artifacts, og dårlig dynamik - den kan ellers alt hvad jeg gerne vil have - inkl. kanalskift. Nu er jeg jo nødt til at prøve en. :D

Både Lyse og Reinau på digitalvognen - nu mangler vi bare at Alwan sælger sine Marshalls, og køber en Line 6 Spider. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Sasha »

Ja, det kunne sikkert være sjovt. Men jeg er bange for, at et evigt liv uden skatteindbetalinger kommer til at indtræffe først... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af reindane »

[quote="GuitaRasmus"]Ih, hvor er du dum, Lars - jeg har bevidst styret uden om GT10'eren, fordi jeg har læst at den har grimme digitale artifacts, og dårlig dynamik - den kan ellers alt hvad jeg gerne vil have - inkl. kanalskift. Nu er jeg jo nødt til at prøve en. :D

Både Lyse og Reinau på digitalvognen - nu mangler vi bare at Alwan sælger sine Marshalls, og køber en Line 6 Spider. :D [/quote]

Ja - Jeg skammer mig også (næsten) over at komme med den slags bekendelser, men i mine ører var der altså ingen tvivl. Og jeg har selvfølgelig testet GT10'eren i både øveren og diverse live situationer med forskellige bands.
Det er nok altid vil få mange til at holde sig væk fra disse boards, er at de umiddelbart virker så uoverskuelige. Det er afgjort en tilvænningssag at få overblik over de muligheder, der gemmer sig bag den glatte overflade.
Desuden er de demo presets, Roland har lagret i boardet, i de fleste tilfælde alt for ekstreme og i mine ører derfor helt ubrugelige i praksis. De kan kun bruges til at demonstrere boardets mange muligheder.
Min indgangsvinkel har været at skabe nogle presets helt fra grunden, og så gruppere dem i (for mig) logiske kombinationer. Og det tager tid! Rigtig lang tid!
Med mine egne presets og med min OCD spændt foran, fungerer boardet aldeles glimrende og altså - med skam at melde - langt bedre end mit hundedyre PedalTrain med analoge og digitale pedaler.

Vh
Lars
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nova system, jamen for hulen da..!

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="GuitaRasmus"]

Både Lyse og Reinau på digitalvognen - nu mangler vi bare at Alwan sælger sine Marshalls, og køber en Line 6 Spider. :D [/quote]


Må jeg så be' om min himmelblå..? Jeg er ikke på nogen digital vogn; slet ikke med alt det TC gør ud af at fortælle os, at Nova systems drives er 100% analoge..! ;)

Ok, men allerede nu begynder der at samle sig en ganske væsentlig grund til ikke at bruge Nova. G-system har jo den (imo) altoverskyggende ulempe, at der er et lille :s hh: når man skifter preset. - Altså et splitsekund uden lyd. Det kan man i nogen grad undgå i nova system, da man kan lave mange ting i samme preset. (Hmm, det kan man nok også i G-system.. :eh: ) Men vil man, som jeg, spille rytme med overdrive, og solo med distortion (oveni,) ja så slipper man ikke for at skulle skifte preset, da TC desværre har valgt at ligge de forskellige effekter ud på faste fodknapper, og man kan med od/dist kun vælge én af gangen. Her er min nyvundne erfaring, at de har jokket noget ved siden af. Hvorfor ikke bare lave 8-10 fodknapper, og så lade brugeren bestemme hvilken knap der gør hvad..? Jeg har f.eks en "pitch" knap der aldrig vil blive brugt, da jeg aldrig bruger den slags, ligesom min "comp" vil blive brugt en gang eller to på en hel aften.. TIl gengæld kan jeg ikke spille med overdrive, og så booste en halv-gnaven distortion ovenpå, som jeg gør på mit normale board. De tre år jeg har spillet på mit nuværende board har gjort mig selv ganske dygtig til at bruge min delays "spill-over" til at skifte meget flydende fra en rytme til lead og tilbage igen. Og dét kan nova system ikke. Og det dæmper altså begejsringen en del.

Det er næsten lidt synd at man laver et meget vellydene og kompakt digitalt system hvor man kan programmere alverdens ligegyldigheder ud i vanvittige petitesser og så "går ned" på at man mangler 2% programmeringsmuligheder lige dér, hvor det gælder... Måske fordi at man så skal bruge en effektprocessor for hver effekt, fremfor nu hvor man kan nøjes med en for hver "gruppe" af effekter..? Jeg ved det ikke.

Det skal naturligvis stadig have en tur i øveren, men det skader jo ikke, at man får gjort lidt "pros og cons" op, inden man farer til svinelæderet..?

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen