billeder af en "fender jpn tele"

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Fez »

Hey Freaks,

Jeg har en veninde, som godtroende har købt en guitar for værende noget ganske andet, end hvad den er.

Sagen er nu, at hun gerne vil aflevere den tilbage til fyren den er købt af, men fremgangsmåden er hun lidt i tvivl om. Herren der solgte den, en ældre mand der virkede uvis omkring guitarens ægtehed, men fastholdte, at en kammerat havde bestemt den som en jpn telecaster, virkede ikke selv kyndig på guitarer og om det spil for galleriet, eller om han har rent mel i posen er uvist.

Jeg har uploadet nogle skrækbilleder til jeres "fornøjelse".

Hvordan ville i gribe det an?

[attachment=2]

[attachment=1]

[attachment=0]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af CobraPizza »

Så sagens kerne er at hun har købt en kopi fender og ikke en rigtig fender? er det sådan jeg forstår det?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af Fez »

[quote="CobraPizza"]Så sagens kerne er at hun har købt en kopi fender og ikke en rigtig fender? er det sådan jeg forstår det?[/quote]

Præcis - fyren har endda skrevet en slutseddel, hvorpå der står hans navn og at han har solgt hende en fender telecaster fra japan. Det kan vi nok hurtigt blive enige om ikke er tilfældet. Det eneste rigtig brugbare jeg kan se, er en wilkinson bridge og solide sadler.
[attachment=2]
[attachment=1]
[attachment=0]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af CobraPizza »

Så ville jeg gå tage en mail korrespondance med manden, og sige det som det er.. Den er falsk, og du ønsker at lade handlen gå tilbage
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af Morten M »

Er billederne spejlvendte?
Kan vi få et billede af bagsiden af halsen der hvor den mødes med kroppen? Det er der serienummeret normalt sidder på en Fender Japan.
Er farven på kroppen grøn? Eller det lyset.
Et billede af bagsiden af hovedet, så vi kan se mekanikkerne?
Ud fra hvad jeg foreløbigt kan se, ligner det en '70'er tele, der har fået bedre stol og renoveret elektronikken. Sådan en er sgu da meget mere værd end en Fender Japan.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af Morten_Lyse »

Hvis jeg nu var en rigtig skiderik ville jeg sige at vi, belært af tidligere tråde på nærværende forum skal huske, at det ikke er så slemt at sælge ulovlige kopivarer, når bare der er tilpas med ærlighed (eller godtroenhed og/eller uvidenhed) med i handlen..?

Nu ER jeg ikke en skiderik, så du skal kontakte sælger og orientere ham om hvordan I mener tingene ser ud. Det ville dog nok være rigtig godt om man kunne fastslå hvad det reelt er man står med, før man flyver i flæsket på ham.

[Skiderik on/]
Hvad gør det i øvrigt at det er for en guitar, når bare den er relic..??
[Skiderik off/]

Med venlig hilsen
Morten Lyse

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af Fez »

[quote="Morten M"]Er billederne spejlvendte?
Kan vi få et billede af bagsiden af halsen der hvor den mødes med kroppen? Det er der serienummeret normalt sidder på en Fender Japan.
Er farven på kroppen grøn? Eller det lyset.
Et billede af bagsiden af hovedet, så vi kan se mekanikkerne?
Ud fra hvad jeg foreløbigt kan se, ligner det en '70'er tele, der har fået bedre stol og renoveret elektronikken. Sådan en er sgu da meget mere værd end en Fender Japan.[/quote]

Nu er jeg taget hjem fra pågældende veninde og har ikke guitaren i nærheden længere, og sælger er blevet kontaktet, samt handlen synes at gå tilbage uden problemer; vi får se, hvorledes det ser ud når parterne har mødtes igen.

Det er bestemt lyset der snyder. Billederne blev taget på hendes mac-something, og den rigtige "farve" var gul - klumpet, grimt gul maling(!), ingen lakering eller andet bagefter. Halsen er et boldbat og har intet med Fender at gøre. Det ligner lidt, at den også er blevet malet til at ligne en 50'er ahornhals.

Måske kan i hjælpe mig med noget andet, nu sagen synes at gå smertefrit i sig selv. Guitaren var påmonteret et grønt castrol-klistermærke; jeg ved jeg har set den før her, men ikke på dba, så jeg tænker den har været flashet her på GF eller Aage?

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af SeniorFisker »

Hej

Jeg ville nok bare have kontaktet sælger med det samme, i stedet for at hype en stemning på forum.
men sådan er vi jo heldigvis forskellige

SeniorFisker

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Snydt grumt, hvad nu?

Indlæg af Fez »

[quote="SeniorFisker"]Hej

Jeg ville nok bare have kontaktet sælger med det samme, i stedet for at hype en stemning på forum.
men sådan er vi jo heldigvis forskellige

SeniorFisker[/quote]

Det er vi gudskelov ja. Hvis du betegner det at vise lidt billeder af en falsk (og ret interessant sammenskruet guitar) som hype, så er vi endda rigtig forskellige!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Sasha »

Ja, så hellere tage "en omgang for nu at være på den sikre side" i den offentlige gabestok først...

Når dét så er sagt, og katten allerede er lukket ud, må jeg sige, at det dér på billederne dælme ikke ser for kønt ud.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Rasmus »

Hvis sælger har handlet svigagtigt, frivilligt eller ufrivilligt, så har hun ret til at ophæve handlen og lade købet gå tilbage.

jeg prøvede det med en fyr, som solgte mig en 76' tele uden at oplyse om det. det var lidt bisset! Det var sku' ellers en dejlig guitar, den kan jeg godt savne!

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Fez »

[quote="Sasha"]Ja, så hellere tage "en omgang for nu at være på den sikre side" i den offentlige gabestok først...

Når dét så er sagt, og katten allerede er lukket ud, må jeg sige, at det dér på billederne dælme ikke ser for kønt ud.[/quote]

Hype og offentlig gabestok? Har i dårlige nerver eller hvad? Gabestok havde været, at udstille sælger ved navn, adresse og hvad jeg ellers har af info.


Nej kønt er det ikke. Om ikke andet garanterer jeg da, at eventuelle uvidende, der følger dette forum, ikke bliver næste ejer af denne scrap-o-caster.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Rasmus"]Hvis sælger har handlet svigagtigt, frivilligt eller ufrivilligt, så har hun ret til at ophæve handlen og lade købet gå tilbage.

jeg prøvede det med en fyr, som solgte mig en 76' tele uden at oplyse om det. det var lidt bisset! Det var sku' ellers en dejlig guitar, den kan jeg godt savne![/quote]

Kender jeg godt. I det øjeblik nogen forsøger at sælge én en tele, bør man oplyse om at det er svigagtigt.

Mvh;
Morten Lyse :lol:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af GuitaRasmus »

Er den tilfældigvis købt i Taastrup, og havde en slagplade med en masse klistermærker på?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Fez »

[quote="GuitaRasmus"]Er den tilfældigvis købt i Taastrup, og havde en slagplade med en masse klistermærker på?[/quote]

Bingo! Hvad ved du?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af GuitaRasmus »

At det er min kammerats gamle tele - det ER en Fender, dog ikke en japan, men en Mex 50's reissue. Den er frygteligt grim, men spiller vist udemærket så vidt jeg husker. Netop halsen husker jeg som et af de største boldbat jeg nogensinde har haft i hænderne. Dog forstår jeg ikke hvordan den er havnet i hænderne på en ældre herre - har den ikke lige været til salg i den blå?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Sasha »

[quote="Fez"][quote="Sasha"]Ja, så hellere tage "en omgang for nu at være på den sikre side" i den offentlige gabestok først...

Når dét så er sagt, og katten allerede er lukket ud, må jeg sige, at det dér på billederne dælme ikke ser for kønt ud.[/quote]

Hype og offentlig gabestok? Har i dårlige nerver eller hvad? Gabestok havde været, at udstille sælger ved navn, adresse og hvad jeg ellers har af info.


Nej kønt er det ikke. Om ikke andet garanterer jeg da, at eventuelle uvidende, der følger dette forum, ikke bliver næste ejer af denne scrap-o-caster.[/quote]

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv. Men jeg skulle ikke mene, at mine nerver fejler noget. En anelse kultiverede ville jeg personligt mene, var en bedre beskrivelse...

Man må så håbe, at du aldrig kommer til at lave en fejl i forbindelse med et salg - måske endda af en ting, som du ikke har voldsomt meget forstand på, hvorpå nogen hænger dig ud til offentlig spot og spe. Så er det da helt sikkert, at du aldrig får solgt dét, du gerne ville, selv om du måske fik skrevet npget halv-vrøvl i din salgsannonce, omend dine intentioner var fine nok.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Fez »

[quote="GuitaRasmus"]At det er min kammerats gamle tele - det ER en Fender, dog ikke en japan, men en Mex 50's reissue. Den er frygteligt grim, men spiller vist udemærket så vidt jeg husker. Netop halsen husker jeg som et af de største boldbat jeg nogensinde har haft i hænderne. Dog forstår jeg ikke hvordan den er havnet i hænderne på en ældre herre - har den ikke lige været til salg i den blå?[/quote]

Det tør jeg ikke sige. Kroppen er som sagt sjusket malet med gul maling - halsen er ikke original, det lover jeg. Den er nærmest presset ned i kroppen for overhovedet at passe. Intet serienummer i hverken halslomme eller på halsen, og det er ikke lakeret ahornhals, som en fender. Der er virkelig sket ting ved den siden den forlod din kammerat. Kroppen har jeg også meget svært ved at se noget originalt ved. Der hørte en afskåret slagplade med; det var nødvendigt for der overhovedet var plads til pickup skifter - - se de øverste billeder. Pu switch, knapperne til tone og volumen, forkerte proportioner. Sidst men ikke mindst sad der en wilkinson bridge på guitaren.

De interessante klistermærker var der dog stadig.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af GuitaRasmus »

Der er da langt fra altid serienummer i hals eller halslomme på Fender? Altså, jeg skal sgu ikke kunne udtale mig om det er præcis den, men det ligner godt nok - og den ER da lakeret, den ahorn hals? Det er bare vintage-tinted lak? Jeg husker den som værende en reerlig brækorange farve, ala denne:

<a href="http://www.cranesmusicstore.com/images/106112.jpg" rel="nofollow">http://www.cranesmusicstore.com/images/106112.jpg</a>
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Fez
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: billeder af en "fender jpn tele"

Indlæg af Fez »

[quote="GuitaRasmus"]Der er da langt fra altid serienummer i hals eller halslomme på Fender? Altså, jeg skal sgu ikke kunne udtale mig om det er præcis den, men det ligner godt nok - og den ER da lakeret, den ahorn hals? Det er bare vintage-tinted lak? Jeg husker den som værende en reerlig brækorange farve, ala denne:

<a href="http://www.cranesmusicstore.com/images/106112.jpg" rel="nofollow">http://www.cranesmusicstore.com/images/106112.jpg</a>

[/quote]

Ja jeg ved naturligvis ikke, hvornår den skulle være fra, men de nyere har da typisk MZ-serienummer for Mexico. Klistermærket på hovedet er til gengæld åbenlyst fejlplaceret. Det sammen med resten af de små detaljer, gør mig det svært at tro den har haft noget ærinde på en fenderfabrik. Har din kammerat selv malet kroppen gul? I så fald fatter jeg ikke udskiftning af bridge, samt pick'up'er - og især ikke hvorfor det er forsøgt loddet sammen med noget der minder mere om fiskesnøre end ledninger.

Guitaren kommer i hvert fald tilbage til ejermand; jeg undres dog over, hvad der dog er hændt den, eller hvor resten af den er, hvis halsen skulle være original.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen