Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af fortytwo »

Ja, eller en anden der kan svare på det..

Jeg kigger lidt på et 1936 kabinet, som er fra 900 lead serien fra '90'erne, men hvordan er det nu lige med konstruktionen af sådan et?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"]Ja, eller en anden der kan svare på det..

Jeg kigger lidt på et 1936 kabinet, som er fra 900 lead serien fra '90'erne, men hvordan er det nu lige med konstruktionen af sådan et?[/quote]

De er lavet af MDF, og lyder ikke godt i forhold til dem fra JCM800-serien, der er krydsfinér. Jeg har haft begge, og der er forskel, jeg har prøvet med de samme højttalere i de to kabinetter.

Jeg har nu 2 JCM800 1936.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af Sasha »

Og jeg kan jo så kun spæde til, at et birkefinér-1936 (JCM800) med halvkedelige G12T75-enheder i lyder bedre end et MDF-1936 (JCM900) med gamle G12H30´ere i. Så det HAR absolut noget at sige, om kassen er banket sammen af tynde birke-plader eller af hårdt sammenpresset bølgepap. MacG er ingenlunde galt afmarcheret her... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af fortytwo »

Jeg mente nok det var sådan det hang sammen..

Og der er ikke noget med et overlap, sådan "vi skal lige bruge de sidste gamle rester inden vi ændre produktion"..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af Sasha »

Hæ-hæ...!

Det er anden gang inden for ganske få dage, at jeg får sådan en - lettere optimistisk - forespørgsel i forbindelse med Marshall-handler. Sidst var det dog angående nogle detaljer på en forstærker.

Jeg kan nu egentlig godt forstå, at du spørger. For der findes masser af eksempler på, at Marshall har "listet gamle stumper ud ad bagdøren" længe efter sidste salgsdato. F.eks. har jeg set 2203-forstærkere i "76-80 mundering" som ifølge inspektionssedlen er lavet (eller ihvertfald har forladt fabrikken) så sent som i 1984..! Og for et par år siden var MacG og jeg ved at blive lidt gråhårede over, hvad en "lay down" nettransformator lavede i en Marshall, som hævdedes at være fra 1976, hvilket stemte med andre detaljer i den.

Så man skal aldrig sige aldrig med Marshalls! Det er bl.a. dét, der gør dem lidt interessante... Men lige i dit tilfælde har jeg nu ikke hørt om disse "bagdørs-produkter".

Edit: Men jeg skal nu også skynde mig at indrømme, at det er begrænset, hvor mange JCM900-1936´ere, jeg har haft åbnet. Så hvis du vil være HELT sikker på, om det kabinet, du har kig på, skulle tilhøre denne hypotetiske overgangs-serie, er der vel næppe andet at gøre end at åbne det konkrete kabinet og kigge efter..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af fortytwo »

Ja, det er rigtig nok..

Jeg tænkte jo bare, at der er så mange eksempler, på firmaer som lige har brugt noget gammelt varelager i den nye serie, før de ligger produktionen til noget mere kostbesparende..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af Vinta »

Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG
[quote="fortytwo"]Ja, eller en anden der kan svare på det..[/quote]

;) Skal vi vælge om Marshall kab skal være til Alwan eller MacG :lol: og hvorfor må de få et marshall kab, jeg vil også have et :P

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af megl »

[quote="Sasha"]Og jeg kan jo så kun spæde til, at et birkefinér-1936 (JCM800) med halvkedelige G12T75-enheder i lyder bedre end et MDF-1936 (JCM900) med gamle G12H30´ere i. Så det HAR absolut noget at sige, om kassen er banket sammen af tynde birke-plader eller af hårdt sammenpresset bølgepap. MacG er ingenlunde galt afmarcheret her... :-)[/quote]

Helt enig - jeg har en af 1936'erne af birkefiner med g12t75'ere. Enhederne er bestemt ikke mine yndlings-enheder, men samlet set er kabinettet faktisk ganske godt

/megl

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af fortytwo »

Jamen i må jo bare sige til, hvis der er en af jer, der gerne vil af med sådan et kabinet.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall kabinet ? til Alwan eller MacG

Indlæg af Sasha »

Hvis det var mig, ville jeg måske kigge lidt i denne retning:

<a href="http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... eaker.html" rel="nofollow">http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... er.html</a>

Og så selv proppe de ønskede enheder i...

Det kan også fås med "Flex Back", så du har muligheden for at vælge mellem åbent og lukket kabinet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen