MXR Dist+

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MXR Dist+

Indlæg af shm »

Da jeg er ret begejstret for den gamle MXR Dist+, men desværre ikke kun har en af de nye, vil jeg hører om der er nogen, der er ved om den kan moddes og komme til at lyde ala den gamle. Hvis i kender nogen, der gør sig ud i den slags, vil jeg også meget gerne hører om det.

På forhånd tak.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Dist+

Indlæg af Sasha »

[quote="shm"]Da jeg er ret begejstret for den gamle MXR Dist+, men desværre ikke kun har en af de nye[/quote]

Hvis du bedst kan lide den gamle, hvorfor er det så ærgerligt, at det ikke kun er den nye, du har?

:-)

Jeg rodede lidt med sagen (at få én til at "lyde bedre" ) for nogle år siden, uden at skulle påstå at have sagt det absolut sidste ord, der kan siges i dén sag. Men hvad mener DU, at de gamle kan, som de nye tilsyneladende ikke kan?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Dist+

Indlæg af shm »

Ja, der skulle selvfølgelig, at det er ærgeligt jeg kun har en af de nyere. Jeg synte, den jeg har er meget skarp i diskanten. Desuden syntes jeg, at det der er fedt ved karakteren i pedalen "forsvinder", hvis dist kommer over 2/3, der bliver den alt for nasal til mig.

Nu har jeg kun prøvet en gammel én gang, men husker den meget mere anvendelig, ligegyldigt hvor meget dist den fik. Jeg kan selvfølgelig huske forkert. Jeg er ikke vild med Randy R. i hvert fald og jeg ved, at han forbindes meget med MXR'en.

Her er et liveklip med Bengt Blomgren, der er en af mine farvoriter. Han spiller strat, ind i en BF Twin med en gammel MXR Dist + på det her klip.

<a href="" rel="nofollow">

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Dist+

Indlæg af nerøs »

hvad med sådan en som Whirlwind laver de er jo lavet af ham der i sin tid udviklede MXR pedal er jeg blevet fortalt

og de skulle være lave sp de skulle lyde så de gamle MXR

hvis det var noget er det nok den af dem der hedder Whirlwind GOLD BOX DISTORTION du skal havde fat i....

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Dist+

Indlæg af Ingstrup »

Jeg synes at huske at have læst, at man skal skrue guitarens tonekontrol ned for at få pedalen til at makke ret.
Det er ret uhensigtsmæssigt.


39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Dist+

Indlæg af 39 Special »

Hej shm
Jeg har en MXR, som jeg købte fra ny omkring 1980. Hvis du kan hente og aflevere i Viborg, kan du få den til låns et par uger.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen