Gibson pressekonference?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af K-P »

Føj for pokker. Burde Gibson ikke snart stoppe med at lave nye guitarmodeller?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Odgaard »

Den guitar er jo umanerlig og helt igennem fuldstændig møghamrende grim. Av for den lede. Men jeg kan jo heldigvis lade være med at købe den.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Loomer »

Så har du da også sparet de 5600 dollars.

For helvede Gibson, stram op. Det er lige før jeg synes firmaet burde gå bankerot over den her, som straf.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af nerøs »

det var da en ny hed man godt kunne undvære,.....

og så kan vi ikke en gang være med i konkurrencen... om at vinde en af dem og prøve askidet

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af JGreen »

Det er sku sørgeligt.

Jeg havde på fornemmelsen af robot guitaren og den der grimme tiger satan de lavede bagefter ikke var hits? Hvorfor bliver de ved i den retning - og endda vælger at lave en endnu grimmere guitar ved at få en blind mand med en motorsav til at forsøge at kopiere Firebird'en?

Jeg ved ikke hvad alle andre vil have, men jeg personligt så hellere at de tog deres gamle ting og forbedrede dem i nye udgaver.
Jeg vil ikke have robot guitarer, og SLET ikke onboard effekts og gøgl.

Jeg ville hellere se en fornutigt prissat 2011 LP standard, med en ordentlig bro (måske noget i retning af den der robot bro der), 57 classic pickupper eller lignende istedet for altid de der skingre burstbuckers, godt og let træ, 60'er profil hals, locking tuners, ordentligt jack stik, og måske endda noget straplock system på fra fødslen istedet for man altid skal ud og købe det ekstra.

Måske med sådan en finish: <a href="http://www.jwrestoration.com/featured/cflp1.htm" rel="nofollow">http://www.jwrestoration.com/featured/cflp1.htm</a>

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Starcaster »

Ja det er sku utroligt hvor deres fokus ligger! Nu har jeg lige købt en CP Jazzmaster og er stadig imponeret over kvaliteten ift. pris. Hvis Gibson undrer sig over, hvorfor de er så langt bagud (salgsmæssigt), ift. Fender, så kunne de jo se på deres utrolig flotte designs, og så optimerer kvalitet/pris forholdet. Guitarister er utroligt konservative og køber ikke for 40.000 kr guitar, de ikke ved holder om to år. Måske ser Gibson guitardesign lidt som bilfabrikanter ser prototyper. Forskellen er bare at Gibson så sælger prototyperne som en slags luksusvarer, der ikke er rettet mod den alm. musiker. Udvikling og nytænkning er selvfølgelig velkomment, men hvis man ser på Variaxe, som jeg syntes lød rigitg godt, da jeg prøvede dem, kan man se hvor mange der er interesserede i den slags instrumenter. Gibson's fortsatte satsning på eksklusiv markedet virker iøvrigt lidt klamt i den tid vi befinder os i.
Rant over...

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]Sig mig engang, er det 1. april? Fantastisk, at der er et ur, som tæller ned. Uha - man kan næsten ikke vente![/quote]

ja, det er ligesom når vores allesammens caroline skal spille tenniskamp

/søren

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Hybrid_Child »

:wtf: :o :lol:

Haha har først set den nu. Hold da kæft hvor er det sejt at Gibson er så blottet for sund fornuft, at de rent faktisk regner med at kunne sælge den der rædderlige tingest. Og så til den pris.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"]Sig mig engang, er det 1. april? Fantastisk, at der er et ur, som tæller ned. Uha - man kan næsten ikke vente![/quote]

ja, det er ligesom når vores allesammens caroline skal spille tenniskamp

/søren[/quote]

Er der to ting der fylder for meget i denne verden er det Gibson's vanvid og hende.. Nu har jeg gået i 1.g med hende og ja puha.. :s ick:

Men jeg glæder mig til at hører folk forsvarer den.. Jeg tror den eneste måde at forsvarer den guitar på, er at have noglePå sockpuppets hist og her, for den er grim som arvesynden, og det kunne jeg godt se bort fra, hvis den så havde nogle fornuftige muligheder, men det Gibson har gjort virker ret tåbeligt og lugter lidt "fordi vi kan"-mentalitet. Oven i det prissætter de den så, som om det var Leslie Paul Himself der var genopstået og havde skidt det pureste guld ud over guitaren..

For at se tingene fra en positiv side, så tror jeg ikke at jeg kan lave et DIY guitar projekt der bliver ligeså grimt og ubrugeligt ifht funktioner/funktionalitet.

MEN MEN MEN.. nu glæder jeg mig bare til de laver en pink LP der kan brygge kaffe.. den ville være nyttig!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af rustie »

hej.
det undrer mig at ægte gearfreaks er så konservative,hvis i havde været udslagsgivende for udviklingen
var vi ikke kommet videre fra lut´en. jeg gad nu godt have sådan en fin gibson
mvh. og god dag
ole

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="rustie"]hej.
det undrer mig at ægte gearfreaks er så konservative,hvis i havde været udslagsgivende for udviklingen
var vi ikke kommet videre fra lut´en. jeg gad nu godt have sådan en fin gibson
mvh. og god dag
ole[/quote]

Det er vel ikke konservativt stadig at have øjne i hovedet, er det??

Som skrevet tidligere, så må de (meget) gerne tænke nyt og innovativt ... men vi er mange der rent faktisk har tænkt os at stille op til offentligt skue med vores instrumenter, så hvorfor har de overladt hele design-fasen til en børnehaveklasse?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Anonym »

Jeg synes nu jeg generelt er en af dem, der omfavner ny teknologi og anderledes tiltag på en positiv måde. Men jeg har ærligt talt svært ved at se det innovative i uheldet der. At man benytter blue-tooth til kommunikationsprotokol, lægger ikke rigtigt noget til i forhold til, at det virker som gammel vin i en ny grim flaske. At indbygge effekter mm. i guitaren er altså ikke en cutting-edge opfindelse ...

Og muligvis kan de jo lyde godt ... måske endda rigtigt godt ... who knows ... men det ændrer ikke på, at udseendet er ramt så markant ved siden af. Det er faktisk sjældent, at en model får så mange hug, som den her. Selv Dusk Tiger og andre minoritetsguitarer har deres tilhængere. Jeg tror faktisk ikke, jeg er stødt på en seriøs positiv kommentar på den her endnu. Anden end Oles. ;)


Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Abemand"]http://www.youtube.com/watch?v=NkFGgVNXDWM&feature

http://www.youtube.com/watch?v=rhyWlF6tWig&feature[/quote]

Sweet jesus ... den lyder jo ikke engang godt :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af andkrup »

prøver de ikke bare at skabe samme fanboihysteri som der er når steve jobs skider en ny gadget ud på markedet?
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Anonym »

[quote="andkrup"]prøver de ikke bare at skabe samme fanboihysteri som der er når steve jobs skider en ny gadget ud på markedet?[/quote]

I så fald failer de ret hårdt på "lækkert indbydende design"-fronten :lol:

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af JGreen »

... Indbygget looper.... *facepalm*

Reelt set lyder det som om de har bygget en billig Zoom multieffekt ind i den. Hvis de havde været lidt smarte og innovative havde de lavet display på toppen af den med touch skærm og smartphone agtigt interface.

Savnede et spørgsmål til den der konference: "Are you people out of your fucking mind??" ;)

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af Max Power »

[quote="SustainerPlayer"][quote="SustainerPlayer"]

Gibson fyrer de mennesker, der er ansvarlige for ideer såsom: "Gibson-Jimi-Hendrix-stratocasteren".

[/quote]

NOT! :D [/quote]

Næ, der ser ud til at de faktisk har forfremmet dem!! :cry:

Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg nok dybest set foretrækker de gamle designs, men jeg har da bestemt ikke noget i mod nytænkning eller nye desings. Gibson har da tit fået hug for kun at svælge i noget der blev udviklet for 50+ år siden.
Nå de så kommer med et twist på det gamle, kombinere det med ny teknologi som e.g. Robot så er det bare ikke den store sælger, og de fleste kommentarer er negative.
Jeg synes at de skal have kredit for e.g. at lave GOW modellerne (selv om det selvfølgelig er gammel vin på nye flasker) og egenligt også de nye modeller som Tiger og den her rædsel, men det virker bare som om at kæden springer af et eller andet sted mellem R&D-afdelingen og Marketing-afdelingen.
Er der nogen der vil købe det her nye produkt til den pris?
Det er der måske. Eller måske regner man ikke med at lige netop denne model skal generere et overskud til virksomheden, men bare bidrage til Gibson's image som både producent af nogen af de mest klassiske modeller men også som nyskabende og åbne for ny teknologi.
Jeg var ikke født dengang, men jeg kunne forestille mig at modtagelsen af den her model er nogenlunde ligesom da Flying V, Explorer, Thunderbird og de andre kom på markedet dengang. Hvad F***** er det her for noget!!!!
Det er der sikkert stadig nogen der siger, men det er dog trods alt udbredte modeller og kopierede af mange andre fabrikanter.
Måske de også bare er laaaangt foran deres samtid med den her???

Når det så er sagt kunne jeg ikke forestille mig at jeg nogensinde ville købe den her nye model. Jeg har ikke prøvet den (hvem har det?) men den er mildt sagt meget langt fra min smag.

Jeg må så også være enig med dem der mener, at de da hellere i første omgang skulle bruge deres energi på at lave top-kvalitet inden for de modeller de mestrer allerede.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af MacG »

[quote="andkrup"]prøver de ikke bare at skabe samme fanboihysteri som der er når steve jobs skider en ny gadget ud på markedet?[/quote]

Muligvis.. Men når Jobs sender en y gadget på markedet, så er der to forskelle til den rygende øjebæ Gibson har lagt: De virker, og de ser godt ud... (Og kan sælges..)

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson pressekonference?

Indlæg af stl »

[quote="Abemand"]http://www.youtube.com/watch?v=NkFGgVNXDWM&feature

http://www.youtube.com/watch?v=rhyWlF6tWig&feature[/quote]

Nørj hvor er det en slap produktpræsentation. Det er sgi'sme ikke bare guitaren de skal stramme op på :o

EDIT: Og så så jeg lige video 2 færdig. Hvad sker der lige ? Og kunne de ikke have fundet en guitarist der faktisk så ud som om han troede på produktet?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen