Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af kasperploug »

Hey! Jeg har fået tilbudt både en Roland JC-120 og en Fender Bassman 59 RI i bytte for min Burny GoldTop Les Paul.. Hvilke ville I vælge og hvorfor? Jeg skulle egentlig helst have penge, men jeg har drømt om stereo i mange år.. Jeg har i forvejen en Vox AC30, samt to TC Nova pedaler i stereo, så hvordan ville I hooke det op?
Jeg kunne forestille mig evt. JC-120 som en cleanamp og så min AC30 som driveamp, men jeg bliver lige pludselig i tvivl om jeg overhovedet har brug for det :S
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville godt nok være ked af at skulle slæbe en AC30 OG en anden tung forstærker. Jeg synes JazzChorus er en OK forstærker, men jeg ville aldrig have den andre steder end som fast installation i et studie - den er simpelthen absurd tung at komme rundt med, så vidt jeg husker.

Jeg synes faktisk Bassman RI er en ret fed forstærker. Den ville jeg klart vælge af de to, men et stereosetup med en AC30 og en Bassman ville jeg til gengæld aldrig gide at slæbe rundt på.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Telemaster »

Af de to er der overhovedet ingen tvivl: Bassman! For det første er Roland Jazz Chorus jo en transistorforstærker, og dem er jeg helt færdig med :-) Dernæst er Bassman RI en rigtig fed amp, efter mit hoved. Det er altså ikke fordi, den tilfældigvis hedder næsten det samme, som min egen, foretrukne forstærker, for de har sgu egentlig ikke SÅ meget til fælles - men jeg har prøvet dem nogle gange, og de lyder altså rigtig, rigtig godt! TIl gengæld spiller de ret højt, men det kan en AC30 jo også. Jeg kunne godt forestille mig, at en AC30 og en Bassman RI ville supplere hinanden godt. Ikke sådan, at den ene nødvendigvis spiller helt clean, men mere på den måde, at deres ret forskellige lyd antageligt vil klæde hinanden.

Noget helt andet er, at du nok ikke "har brug for" at spille i stereo, som du selv udtrykker det :-) Ikke desto mindre kan det jo være ret fedt, trods det vanvittige slæbearbejde, som Smittefar er inde på.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af fortytwo »

JC120 er lidt en one-trick-pony, men det trick gør den så til gengæld rigtig godt, og hvis det er det man leder efter, så skal man tage det..

Bassman'en kan lidt mere forskelligt, ikke helt vildt meget forskelligt, men den kan dog nogle flere tricks end JC120'eren..

Som et "stereo" setup, ville Bassman'en passe rigtig godt med din AC30'er..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kasperploug"]Hey! Jeg har fået tilbudt både en Roland JC-120 og en Fender Bassman 59 RI i bytte for min Burny GoldTop Les Paul.. Hvilke ville I vælge og hvorfor? Jeg skulle egentlig helst have penge, men jeg har drømt om stereo i mange år.. Jeg har i forvejen en Vox AC30, samt to TC Nova pedaler i stereo, så hvordan ville I hooke det op?
Jeg kunne forestille mig evt. JC-120 som en cleanamp og så min AC30 som driveamp, men jeg bliver lige pludselig i tvivl om jeg overhovedet har brug for det :S[/quote]

Du snakker om stereo-setup, og om at have clean på den ene og drive på den anden - hvad vælger du så?

Hvis du vil have stereo (samme signal i to forstærkere samtidig), så har jeg haft gode erfaringer med en rør og en transister (Fender Blues Deville og Lab Series L7), indstillet meget forskelligt, så man fik "det bedste fra begge verdener". Det fungerede super, og bredte virkelig lyden ud - og modulationseffekter bliver meget sjovere, med stereo :)

Til gengæld er det et slæb uden lige, så jeg er tilbage på kun én forstærker ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]Af de to er der overhovedet ingen tvivl: Bassman! [/quote]

Jeg kan kun erklære mig helt enig!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]For det første er Roland Jazz Chorus jo en transistorforstærker, og dem er jeg helt færdig med :-)[/quote]
Men det er en fed transistor forstærker.. Men den kan kun en ting rigtig, men det gør den til gengæld rigtig godt..
Jeg kan nogle gange godt lidt fortryde, at jeg solgte den jeg havde, meeeen på den anden side set, så fyldte den ret meget, når jeg ikke brugte den..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]For det første er Roland Jazz Chorus jo en transistorforstærker, og dem er jeg helt færdig med :-)[/quote]
Men det er en fed transistor forstærker.. Men den kan kun en ting rigtig, men det gør den til gengæld rigtig godt..
Jeg kan nogle gange godt lidt fortryde, at jeg solgte den jeg havde, meeeen på den anden side set, så fyldte den ret meget, når jeg ikke brugte den..[/quote]

Vi er helt enige - men en transistorforstærker gør det bare ikke for mig :-)
So many assholes, so few bullets

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Franklin »

Fed lyd ude på vejen = Bassman
En amp som skal stå i en øver som måske er lidt fugtig, og bare skal virke altid = Jc120
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af kasperploug »

Det blev så til Bassman'en :) Fuck en fed forstærker! Lækker uden pedaler - Perfekt med en OCD foran :D Så lækker at jeg har glemt alt om stereosetup, og overvejer at sælge Kina-AC30'eren og bruge nogle af pengene på en ordentlig omgang kærlighed til Bassman'en..
Men stereo er sgu fedt alligevel! Dog synes jeg kun der sker noget når Nova Modulatoren er tændt og ved nogle få effekter på min Nova Modulator, bl.a. phaser, der er sidste led i kæden :S Kunne godt tænke mig hul igennem til begge forstærkere hele tiden, selvom stereopedalerne (Nova Delay og Nova Modulator) er slukket.. Hvad gør jeg?

Mvh. Kasper.
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af Sasha »

Skal det forstås sådan, at din(e) stereopedal(er) "slukker" for lyden til den ene forstærker, når pedalen er passiv?

Edit: Nu kan jeg se, at begge de relevante pedaler er TC. Er du sikker på, at sagerne er sat rigtigt til? Ellers prøv at kontakte TC og hør dem, om ikke de har et bud på sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af kasperploug »

Jep, helt korrekt. Og det er kun f.eks. phaser der fungerer. Jeg prøver at rode med det i morgen når jeg har tid til det. Det burde jo kunne lade sig gøre :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jazz Chorus eller Bassman RI i bytte?

Indlæg af upyoursmate »

Som allerede nævnt, så lyder JC'en (selvsagt) meget transistor agtig og ikke andet end det. Der mangler noget rør-varme i lyden IMO.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen