Så går der 90'er i den - rack?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Nu vil jeg da håbe, at selve chassiset til din forstærker er lavet af metal - gerne stål. Ellers er det da virkeligt gået ned ad bakke for de gode tyskere... :-)[/quote]

Argh! Jeg vidste næsten det var det forkerte ord - men det hedder jo heller ikke "head-shell", så hvad pokker kalder man det?

[quote="munch_30"]Den der Brunetti-ide ser slet ikke tosset ud i mine øjne - set i relation til det kompakte setup du efterspørger. Med dine færdigheder (Hvid fræsertele :) ) skulle det være en smal sag at fabrikere sådan en topcase from hell :)

[/quote]

Nej, jeg sidder også så småt og bliver hooked på ideen - så kunne jeg have al loop og switching-kabling indvendigt, og nøjes med at trække et kabel fra guitar til forstærker, og et midikabel til midiboardet. Hvilket midiboard skal man så have? Som sagt, gerne mange presetknapper uden at skulle skifte bank, og en enkelt expressionpedal.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Ingstrup »

Jeg synes Brunetti-idéen er meget fed. Hvis det er holdbart.
Vil du så kun bruge forstærkerens forvrængning?
Og vil du køre effekten serielt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Nu vil jeg da håbe, at selve chassiset til din forstærker er lavet af metal - gerne stål. Ellers er det da virkeligt gået ned ad bakke for de gode tyskere... :-)[/quote]

Argh! Jeg vidste næsten det var det forkerte ord - men det hedder jo heller ikke "head-shell", så hvad pokker kalder man det?

[/quote]

Tjah, jeg ved snart ikke, hvad jeg tør skrive, eller om der eksisterer sådan en officiel betegnelse. Jeg kalder det blot på godt dansk en "forstærkerkasse" eller et "forstærkerkabinet"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af munch_30 »

Den billige løsning er et Behringer FCB 1010 - ellers er der RJM music og endnu mere hardcore Liquid foot, Fractal Audio, Rocktron All Acces med flere. Nogle af de sidstnævnte er måske lidt overkill til dit setup. Alternativt noget Roland/Boss FC100/200/300 sådan lige fra hoften her. Spørgsmålet er, om du kun vil have presets, eller der også skal være mulighed for instant acces buttons- såkaldte IA`s hvor du kan tænde og slukke effekter (som pedaler) på effektmaskinen uden at skifte preset :) .


[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Nu vil jeg da håbe, at selve chassiset til din forstærker er lavet af metal - gerne stål. Ellers er det da virkeligt gået ned ad bakke for de gode tyskere... :-)[/quote]

Argh! Jeg vidste næsten det var det forkerte ord - men det hedder jo heller ikke "head-shell", så hvad pokker kalder man det?

[quote="munch_30"]Den der Brunetti-ide ser slet ikke tosset ud i mine øjne - set i relation til det kompakte setup du efterspørger. Med dine færdigheder (Hvid fræsertele :) ) skulle det være en smal sag at fabrikere sådan en topcase from hell :)

[/quote]

Nej, jeg sidder også så småt og bliver hooked på ideen - så kunne jeg have al loop og switching-kabling indvendigt, og nøjes med at trække et kabel fra guitar til forstærker, og et midikabel til midiboardet. Hvilket midiboard skal man så have? Som sagt, gerne mange presetknapper uden at skulle skifte bank, og en enkelt expressionpedal.[/quote]
Kim

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="munch_30"]Den billige løsning er et Behringer FCB 1010 - ellers er der RJM music og endnu mere hardcore Liquid foot, Fractal Audio, Rocktron All Acces med flere. Nogle af de sidstnævnte er måske lidt overkill til dit setup. Alternativt noget Roland/Boss FC100/200/300 sådan lige fra hoften her. Spørgsmålet er, om du kun vil have presets, eller der også skal være mulighed for instant acces buttons- såkaldte IA`s hvor du kan tænde og slukke effekter (som pedaler) på effektmaskinen uden at skifte preset :) .

[/quote]

Den skal ikke have instant access - det har jeg ingen brug for. Det er dog vigtigt at jeg har adgang til tap-tempo, gerne som en fast defineret knap på boardet, der bare kører, uanset hvilket preset jeg er i.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af munch_30 »

<a href="http://www.rjmmusic.com/mastermind.php" rel="nofollow">http://www.rjmmusic.com/mastermind.php</a> måske ikke presets nok ?

Også fedt synes jeg at at midiboarded kan køre på phantompower og ikke skal have strøm fra en forsyning på gulvet - men kan forsynes via en adapter i racket :) en ledning mere sparet. Det er der heldigvis mange boards der kan.

[quote="GuitaRasmus"][quote="munch_30"]Den billige løsning er et Behringer FCB 1010 - ellers er der RJM music og endnu mere hardcore Liquid foot, Fractal Audio, Rocktron All Acces med flere. Nogle af de sidstnævnte er måske lidt overkill til dit setup. Alternativt noget Roland/Boss FC100/200/300 sådan lige fra hoften her. Spørgsmålet er, om du kun vil have presets, eller der også skal være mulighed for instant acces buttons- såkaldte IA`s hvor du kan tænde og slukke effekter (som pedaler) på effektmaskinen uden at skifte preset :) .

[/quote]

Den skal ikke have instant access - det har jeg ingen brug for. Det er dog vigtigt at jeg har adgang til tap-tempo, gerne som en fast defineret knap på boardet, der bare kører, uanset hvilket preset jeg er i.[/quote]
Kim

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

Umiddelbart er jeg mere tændt på en FC-200 - en expression og 10 presets, meget let tilgængeligt.

Mht. processor kigger jeg på G-major II og G-force - andre jeg skal overveje? Og tanker ifht. de to? Æder de nævneværdigt signal?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af munch_30 »

Lyder ikke som et tosset valg. I et parallet loop ædes der ikke nævneværdigt signal. Det bliver mere udtalt i et serielt loop. Ellers må du indsætte en mini line mixer :) og dermed gøre dit loop "parallelt".

Går til køjs - god jagt - lyder spædende det du har gang i Rasmus :)


[quote="GuitaRasmus"]Umiddelbart er jeg mere tændt på en FC-200 - en expression og 10 presets, meget let tilgængeligt.

Mht. processor kigger jeg på G-major II og G-force - andre jeg skal overveje? Og tanker ifht. de to? Æder de nævneværdigt signal?[/quote]
Kim

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Det er en fin idé, men inden du har set dig om har du brugt ALT for mange penge og er endt op med et kompliceret, stort og tungt setup.

Så pas på med det :)

Men jeg vil gerne hjælpe med at finde ud af hvilke dele du skal have fat i.

Start med at finde den fede preamp/poweramp/cab(s) kombination. Engl E530 er fin og jeg ville også kigge efter en 6L6 poweramp.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JesperB"]Det er en fin idé, men inden du har set dig om har du brugt ALT for mange penge og er endt op med et kompliceret, stort og tungt setup.

Så pas på med det :)

Men jeg vil gerne hjælpe med at finde ud af hvilke dele du skal have fat i.

Start med at finde den fede preamp/poweramp/cab(s) kombination. Engl E530 er fin og jeg ville også kigge efter en 6L6 poweramp.[/quote]

Fedt! Jeg er stadig ret hooked på E530'eren, hvis jeg skulle finde på at gå rack-vejen, da det med lo-mid og hi-mid eq'en tiltaler mig meget. Jeg kunne dog godt tænke mig at der også var et switchbart a/b volumenniveau, ala min blackmore. Det kan Engls poweramp vist, men er der andre muligheder der er til at betale?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Som du selv skriver, har Engl's poweramps volume A/B funktion. Det er dog ALDRIG noget jeg har brugt, da jeg styrer volumen med en master-volume-pedal, som er det eneste alternativ (og dyrt, hvis det skal laves ordenligt).
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Lysgaard »

Prøv en Fryette Two/Fifty/Two eller Two/Ninety/Two poweramp - Jeg havde engang en sådan 2/50/2 - den hed bare VHT dengang (det var før Steven Fryette solgte VHT navnet).
Mener at Two/Ninety/Two kører med KT88 rør...
Tror ikke du finder bedre poweramp :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Smittefar »

Jeg må indrømme, at jeg ikke var glad for 530'eren, da jeg havde denne. Som jeg husker det, er du glad for Blackmorens ret grovkornede forvrængning - 530'eren er meget finkornet i mine ører.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Jeg læste lige hele tråden.

Hvis du vil have et setup der er nemmere at pakke, så du hurtigere kan komme hjem, hvad så med at beholde dit pedalboard og skifte til en combo? Så har du guitar(er), combo og pedalboard.. Så er det ligefør du kun skal gå én gang ud til bilen efter jobbet, hehe.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Og hvis du har kabelhelvede, er det jo bare at lave en pisk med de kabler du skal bruge i den rette længde.
- Jesper Barrit

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af kasperploug »

Jeg lægger gerne billet ind på din Octaswitch :D Så lyt ikke til Jesper!! :D
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Mikkelmusiker »

Hvorfor køber du ikke et g-system. Det har alle de fede våde effekter, tap tempo og det kan samtidigt relæstyre din amp..et bræt en amp.. Resten er talent ;-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Mikkelmusiker"]Hvorfor køber du ikke et g-system. Det har alle de fede våde effekter, tap tempo og det kan samtidigt relæstyre din amp..et bræt en amp.. Resten er talent ;-)[/quote]

Fordi så sparer jeg ingen kabler - der skal jo stadig alle de kabler frem og tilbage til systemet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Stevi »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Mikkelmusiker"]Hvorfor køber du ikke et g-system. Det har alle de fede våde effekter, tap tempo og det kan samtidigt relæstyre din amp..et bræt en amp.. Resten er talent ;-)[/quote]

Fordi så sparer jeg ingen kabler - der skal jo stadig alle de kabler frem og tilbage til systemet.[/quote]
Jeg ved ikke om du ved det, men man kan pille 'effektprocessoren' ud af G-systemet, den sidder som et unit under boardet. Så kan den monteres i en flightcase sammen med eventuelle pedaler, og så skal der bare trækkes et RJ45 fra rack til board. Vupti.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Stevi"][quote="GuitaRasmus"][quote="Mikkelmusiker"]Hvorfor køber du ikke et g-system. Det har alle de fede våde effekter, tap tempo og det kan samtidigt relæstyre din amp..et bræt en amp.. Resten er talent ;-)[/quote]

Fordi så sparer jeg ingen kabler - der skal jo stadig alle de kabler frem og tilbage til systemet.[/quote]
Jeg ved ikke om du ved det, men man kan pille 'effektprocessoren' ud af G-systemet, den sidder som et unit under boardet. Så kan den monteres i en flightcase sammen med eventuelle pedaler, og så skal der bare trækkes et RJ45 fra rack til board. Vupti.[/quote]

Jo, den idé har jeg faktisk også kigget på, men igen - G-systemet kan en masse ting jeg faktisk ikke har brug for - bla. instant acces, loops til pedaler, osv, og jeg ville kunne få en brugt G-major med midiboard for under 3000,-

Jeg overvejer stadig hvad pokker jeg skal gøre. Et eller andet sted er det jo også lidt tosset at begynde at omtænke hele mit setup, pga. nogle kabler - det kunne bare være fedt at det fyldte noget mindre, og at man slap for alle de kabler.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen