Så går der 90'er i den - rack?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg tror faktisk jeg bruger under 5 minutter på at sætte op - mest af alt kunne jeg nok bare godt tænke mig at have mindre på gulvet. Men på den anden side, så er et midiboard, med det jeg gerne vil have, jo ikke meget mindre end mit board pt.[/quote]

Altså du er tilfreds med din lyd nu og bruger 5 minutter på at sætte op.. Som jeg sagde tidligere, så synes jeg sgu du skal beholde dit setup som det er, isf at bruge en masse tid og penge på en rack-løsning.. Jeg vil også vædde med du vil blive træt af en rack løsning hurtigt :)

Og dit board har da også en fornuftig størrelse.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Sasha »

[quote="JesperB"][quote="Franklin"][quote="Sasha"]

Det håber jeg ikke - mest for din egen skyld - at du selv tror på..?[/quote]

Har heldigvis "7-9-13 banke under bordet" været udefor der var noget galt med mit rack :)
Små pedalboard har drillet mig mere, men det er da rigtigt jo flere ting jo større mulighed for fejl.[/quote]

På de 8 år jeg har haft mit nuværende setup (i forskellige former), har jeg kun oplevet problemer én gang og det var et dårligt loddet strømkabel til min ene switcher.

Ellers har det kun været sprungne sikringer og dårlige rør.

Og Søren, lad nu vær med at være så sur altid ;) [/quote]

Jeg er såmænd ikke det mindste sur - blot realistisk. Husk på, jeg sidder dér, hvor folk kommer jamrende og fortæller alle de gode historier om, hvor helt af helvede til det er, når deres grej - dyrt såvel som billigt - har ladt dem i stikken på et job. Så den dér temmeligt naive og lalleglade tro på, at "ordentligt grej kan ikke gå i stykker" er jeg for længst kureret for. Og det har såmænd intet med mit humør at gøre.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Jeg er jo helt enig med dig, Søren, det var bare en unfair quote du lavede på mig..

Du quotede:
"Hvis det ellers er lavet ordenligt, sker sådan noget aldrig :) "

Rigtig quote:
"Hvis det ellers er lavet ordenligt, sker sådan noget aldrig :) Men man ved selvfølgelig aldrig og ja, der er mange komponenter involveret der kan fejle.."

Så ja, det har sine fordele bare at bruge noget simpelt uden for meget pis.. Man har også en tendens til at spille/øve mindre, jo flere knapper der er at skrue på..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Sasha »

Jamen, tak for instrukserne i, hvordan man laver citater.

Jeg synes sådan set, at jeg blot understregede en pointe, som du selv allerede havde nævnt. Men sådan er der så meget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Mikkelmusiker »

Jeg vil gerne holde fast i at et G system er lige præcis det rigtige for dig. Det at du kan indprogrammere dine kanalskift på ampen er vel lige det du mangler.

Min din simple tegning af dit setup kunne jo også opnås med et Novasystem.. Jeg har et som "Minisetup" som jeg har med i en lille rack kasse.. Kært som en dværgkanin, og igen- alle de rene effekter er lie i skabet.

/Mikkel

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg var ude og rode i øvelokalet med den anden guitarist her til aften, og jeg tror sgu det ender med at jeg laver en patch bay og en pisk - det er noget nemmere end nu, men jeg kan jo godt lide lyden af mit nuværende setup, så er det jo også lidt fjoget at begynde på noget rack halløj.

Mikkel: Jeg skifter faktisk også kanal nu, i samme manøvre som effektswitchingen, via min octaswitch. :)

Edit: Jeg HAR overvejet og haft et nova system, men det kan ikke skifte kanal på min forstærker - eller jo, men så skal jeg også til at købe en midi-switcher.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]...men jeg kan jo godt lide lyden af mit nuværende setup, så er det jo også lidt fjoget at begynde på noget rack halløj.
[/quote]

Du er sgu´ ved at fange pointen i det..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Så går der 90'er i den - rack?

Indlæg af JesperB »

Ja, god beslutning :)
- Jesper Barrit

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen