Latterlige og fuskede annoncer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Funkis »

allright har ikke set annoncen. Men prisen passer noget bedre på en lefty end en "rigtigt"udgave.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Cedde
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Cedde »

Koster en lefty faded sg virkelig næsten tre gange så meget som en højrehånds??
Fender Jazz Bass
Squier Jazz Bass Båndløs
Ampeg SVT Classic
Ampeg B-410HLF

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Johannes »

[quote="Cedde"]Koster en lefty faded sg virkelig næsten tre gange så meget som en højrehånds??[/quote]

Ved ikke med 3 gange så meget. Men i hvert fald mere, 25% men det er også forskelligt fra firma til firma IME. Det gjorde at jeg (som venstrehåndet) startede på højrehånds bas, og det har jo udviklet sig rigtig rigtig fint.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

[quote="Runem"][quote="Hapsall"]He he se bare der min gamle "Red monster", har talt med ejeren og fortalt ham at Henning ikke har relic'ed den, men derimod en anden endnu ukendt luthier de extravaganca de la sabotage de la electrique guitarre de extra ordinére..

Han havde købt den i Bigtone, som sagde til ham, at Hansen havde lavet relic jobbet.. Sjovt nok solgte jeg den til Woodstock så den har da været lidt på tur..
Sælger fra DBA sagde desuden at han havde sat annoncen i for "sjov" hmm kan man det?[/quote]


Måske skulle du bare være ærlig overfor ham, og fortælle at relic'en er lavet af dig selv. Der er jo tydeligvis nogen i kæden, som ikke har deres facts på plads - og så sker den slags.

At woodstock er dumme nok til at tro, at Hansen ville lave en relic som denne på en poly-lakeret guitar, virker lidt tåbeligt, eftersom det er dem, der sælger Hansens guitarer... Og med al respekt for din ihærdighed for at planke Hennings relics, er vi vist enige om, at det IKKE ligner noget han har lavet?


Men det er jo også aldeles uheldigt at sælger nu smider den på dba, på baggrund af, at have fået forkerte oplysninger. At han så smører temmelig tykt på, er jo så noget andet :) [/quote]

Bare lige for go og ordens skyld, idet du anfægter min "manglende" ærlighed og Woodstocks personale som måske værende dumme, Rune, så har jeg altså fortalt til Woodstock inden jeg solgte den der og til sælger da jeg ringede til ham, netop for at påpege at det altså er mig der har relic'ed den og ikke Henning.. jeg brugte såmænd bare lidt humor da jeg skrev om denne "ukendte Luthier" i mit indlæg, det var jo mig jeg mente Rune! ;)

Brugeravatar
Ken
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Ken »

Gisp!

http://www.dba.dk/guitaramplifier-stars ... -67628861/

Ja, den sidste klovn er vel ikke født endnu...


Mvh
Ken

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Izzy »

[quote="Ken"]Gisp!

http://www.dba.dk/guitaramplifier-stars ... -67628861/

Ja, den sidste klovn er vel ikke født endnu...


Mvh
Ken[/quote]

.. den er da ikke fusket?..
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Smittefar »

Det er lidt dyrt for den forstærker - jeg mener i øvrigt ikke, man kan konkludere noget som helst om den sidste klovn, før man kender den evt. salgspris.
Modded guitars were crap right out of the factory

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Funkis »

[quote="Cedde"]Koster en lefty faded sg virkelig næsten tre gange så meget som en højrehånds??[/quote]
Hvis vi tager en Faded Sg som eksempel.

Lad os antage at den koster ca 10k i vejledende udsalg.
Og ud fra den vejledende pris får forhandleren en given indkøbs pris.
Forhandleren køber 40stk guitarer for hermed at opnå en bedre indkøbs pris pga mængden.
Og vi ender med en UDSALGS pris på 5495.
Men det er altså pga mængden + konkurrancen på markedet generalt.
Når man så skal købe den samme guitar i L/H
Så opstår følgende problem.
Importøren køber sjældent mange af disse.
Ergo han får en ringere pris fra Leverandøren.
Forhandleren køber meget meget meget meget sjældent bare 1 stk.
Og det er stadig den vejledende pris tingene bliver regnet ud fra.
og da denne typisk er mellem 10-12% højere end for en tilsvarende guitar i højrehånds.
Så bliver pris forskellen voldsomt stor.

Derfor kan en SG faded koste 5495 og 8995 i L/H.
Det er altså ikke fordi Den ene er 40% dyrer end den anden.

Tallene jeg bruger er bare for eksempels skyld men bestemt ikke unormalt.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

[quote="Hapsall"][quote="Runem"][quote="Hapsall"]He he se bare der min gamle "Red monster", har talt med ejeren og fortalt ham at Henning ikke har relic'ed den, men derimod en anden endnu ukendt luthier de extravaganca de la sabotage de la electrique guitarre de extra ordinére..

Han havde købt den i Bigtone, som sagde til ham, at Hansen havde lavet relic jobbet.. Sjovt nok solgte jeg den til Woodstock så den har da været lidt på tur..
Sælger fra DBA sagde desuden at han havde sat annoncen i for "sjov" hmm kan man det?[/quote]


Måske skulle du bare være ærlig overfor ham, og fortælle at relic'en er lavet af dig selv. Der er jo tydeligvis nogen i kæden, som ikke har deres facts på plads - og så sker den slags.

At woodstock er dumme nok til at tro, at Hansen ville lave en relic som denne på en poly-lakeret guitar, virker lidt tåbeligt, eftersom det er dem, der sælger Hansens guitarer... Og med al respekt for din ihærdighed for at planke Hennings relics, er vi vist enige om, at det IKKE ligner noget han har lavet?


Men det er jo også aldeles uheldigt at sælger nu smider den på dba, på baggrund af, at have fået forkerte oplysninger. At han så smører temmelig tykt på, er jo så noget andet :) [/quote]

Bare lige for go og ordens skyld, idet du anfægter min "manglende" ærlighed og Woodstocks personale som måske værende dumme, Rune, så har jeg altså fortalt til Woodstock inden jeg solgte den der og til sælger da jeg ringede til ham, netop for at påpege at det altså er mig der har relic'ed den og ikke Henning.. jeg brugte såmænd bare lidt humor da jeg skrev om denne "ukendte Luthier" i mit indlæg, det var jo mig jeg mente Rune! ;) [/quote]

Jamen, hvis du har været ærlig omkring det overfor Woodstock, så er det jo i den grad dem, som har et forklaringsproblem. Vedkommende i Woodstock har da i den grad været dum, når han ikke kan se, at det ikke er en Hansen relic. Han har solgt katten i sækken, og det er da på ingen måder cool. Man kan vel godt forvente at Woodstock, at de ved lidt mere om Hansens produkter, når de nu sælger dem for ham.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

Tag nu lige og læs hvad jeg skriver Rune!! manden som sælger her, har efter hans eget udsagn købt den i BIGTONE, hvor de så har den fra og hvad der er blevet fortalt om den undervejs, kan kun blive til gisninger..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af efrandsen »

[quote="Hapsall"]Tag nu lige og læs hvad jeg skriver Rune!! manden som sælger her, har efter hans eget udsagn købt den i BIGTONE, hvor de så har den fra og hvad der er blevet fortalt om den undervejs, kan kun blive til gisninger..[/quote]

Bigtone i Aalborg burde egentligt også hedde Woodstock, da den ligesom Woodstock i Kbh er en søsterbutik til Woodstock i Århus med samme ejer, så det Rune skriver mht. at det er Woodstock, som har lavet en bøf, er nu rigtig nok :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"][quote="Hapsall"]Tag nu lige og læs hvad jeg skriver Rune!! manden som sælger her, har efter hans eget udsagn købt den i BIGTONE, hvor de så har den fra og hvad der er blevet fortalt om den undervejs, kan kun blive til gisninger..[/quote]

Bigtone i Aalborg burde egentligt også hedde Woodstock, da den ligesom Woodstock i Kbh er en søsterbutik til Woodstock i Århus med samme ejer, så det Rune skriver mht. at det er Woodstock, som har lavet en bøf, er nu rigtig nok :) [/quote]

Tjah hvis det er tilfældet, så er jeg mest tilbøjelig til at tro at manden som havde den til salg, selv må have pyntet lidt på historien.. Men det kan jo ikke vides med sikkerhed..

Jeg er ret sikker på at de ekspedienter i Woodstock ved hvordan en Hansen guitar ser ud..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten M »

[quote="Hapsall"][quote="efrandsen"][quote="Hapsall"]Tag nu lige og læs hvad jeg skriver Rune!! manden som sælger her, har efter hans eget udsagn købt den i BIGTONE, hvor de så har den fra og hvad der er blevet fortalt om den undervejs, kan kun blive til gisninger..[/quote]

Bigtone i Aalborg burde egentligt også hedde Woodstock, da den ligesom Woodstock i Kbh er en søsterbutik til Woodstock i Århus med samme ejer, så det Rune skriver mht. at det er Woodstock, som har lavet en bøf, er nu rigtig nok :) [/quote]

Tjah hvis det er tilfældet, så er jeg mest tilbøjelig til at tro at manden som havde den til salg, selv må have pyntet lidt på historien.. Men det kan jo ikke vides med sikkerhed..

Jeg er ret sikker på at de ekspedienter i Woodstock ved hvordan en Hansen guitar ser ud..[/quote]

Der skal vel heller ikke ret meget til at reliced by ham der Hansen-samleren bliver til reliced by Hansen, hvis salgstalen ikke bliver husket ordret af køberen.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

Oh great. Det er så det, verden er kommet til. En diskussion om, hvem der har skrællet lakken af en gammel guitar. Fordi det er vigtigt, hvem der gjorde det.

Man kan jo ikke bare kigge på den og så vurdere, at det ser slemt ud.

Næ nej - der er forskel på ægte kunstige ridser ... og så falske kunstige ridser.

Christ ....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"]Oh great. Det er så det, verden er kommet til. En diskussion om, hvem der har skrællet lakken af en gammel guitar. Fordi det er vigtigt, hvem der gjorde det.

Man kan jo ikke bare kigge på den og så vurdere, at det ser slemt ud.

Næ nej - der er forskel på ægte kunstige ridser ... og så falske kunstige ridser.

Christ ....[/quote]

Ja, det er ikke så tit, jeg er enig med dig, Hans. Men så meget mere grund til at markere, når det sker. Og dette er i sandhed ét af de tilfælde!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

Og det kan tilsyneladende ske uden det samlede univers imploderer. :)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="SustainerPlayer"]Og det kan tilsyneladende ske uden det samlede univers imploderer. :) [/quote]

Til gengæld skal Tør-det-selv relic'erne (incl. Hr. Hansen) vise sig mere en almindeligt stærke i troen, hvis ikke de sænker flaget oven på dét, jeg vil kalde en gedigen fuldtræffer af lige præcis det relic er. Smukt, smukt udtrykt SustainerPlayer..

Mvh;
Morten Lyse

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Plexi »

<a href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-es-35 ... -67771734/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/elguitar-gibson-es-35 ... 771734/</a>

7000 for en 2 år gammel guitar som koster 27000 ny.....? Nogen der mangler en Gibson :evil:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Plexi"]http://www.dba.dk/elguitar-gibson-es-35 ... -67771734/

7000 for en 2 år gammel guitar som koster 27000 ny.....? Nogen der mangler en Gibson :evil: [/quote]

Lidt mærkeligt, at han bliver budt 10K i går, og nu er den sat ned til 7K ... :problem: Det lyder som om han bare gerne af med den MEGET hurtigt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Torben »

Har haft kontakt til sælger, da jeg bød på den inden prisen blev sænket drastisk. Han fortæller forskellige historier om, hvor den kommer fra (sælger for ven der ikke har internet - har selv arvet den fra onkel). Der er ikke papirer og ej heller kasse. Den er rapporteret til dba, da der er forskellige mistænkelige ting ifht guitaren og mailadresse/telefonnummer og profilnavn på gul og gratis.
Måske er det mig, der ser spøgelser og det blot er underlige sammenttræf, men jeg vil ikke røre den med en ildtang!!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen