Latterlige og fuskede annoncer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Lasse H »

Er hans anden guitar så også en kopi med samme argument?

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Måske, men det nåede vi ikke at se..

Den første var dog helt sikkert fake. Jeg tror ikke Dba's support sidder og lukke annoncer en søndag aften. - Det kunne jo tyde på at sælger læser med her. I så fald, shame on you! Man må ikke sælge kopivarer. Og man må slet ikke forsøge at bondefange nogen til at tro den er ægte.

Mvh;
Morten Lyse

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Loomer »

Ikke så meget fusk, som optimistisk:


<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-squier-strat ... uier-strat ... -84505996/</a><!-- m -->

4000 kr. for en Squier Strat?! Jojo, god handel da!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg tror det her er det mest optimistiske jeg nogensinde har set. 24K, og annoncen gør bare ikke noget godt for guitaren..

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-p ... 777430/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten_Lyse"]Jeg tror det her er det mest optimistiske jeg nogensinde har set. 24K, og annoncen gør bare ikke noget godt for guitaren..

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-p ... 777430/</a><!-- m -->[/quote]


Prisen ligner meget dem der er på ebay så den er vel ikke helt skæv.Om selve annonce teksten kunne sminkes lidt kan vi hurtig blive enige om.
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Pluto"][quote="Morten_Lyse"]Jeg tror det her er det mest optimistiske jeg nogensinde har set. 24K, og annoncen gør bare ikke noget godt for guitaren..

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-p ... 777430/</a><!-- m -->[/quote]


Prisen ligner meget dem der er på ebay så den er vel ikke helt skæv.Om selve annonce teksten kunne sminkes lidt kan vi hurtig blive enige om.[/quote]

Jeg tror nu mere at det er det faktum at der er noget lusket over guitaren. Se bare på serienummeret, som lader til at være et klistermærke. Og når man taster nummeret ind i denne: http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx , så siger den at den er lavet i januar 2003.

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert, så hvis jeg er helt ude i hampen, må I endelig rette mig.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej..

Ja, jeg nævnte ikke serienummeret, da det KUNNE være noget PhotoShop-halløj, fra en sælger som ikke vil vise serienummeret.

Men ER det det "klistermærke" det ligner, så er der jo alting galt..? Der SKAL IKKE stå "LES PAUL CUSTOM", og ikke "made in U.S.A." på den måde, og et serienummer på 0123444, halli-hallo...? Se lige ned på dit keyboard, det burde ikke være nødvendigt med en hjemmeside, for at regne ud, at den er gal.. :lol: :roll:

En smadret pickup-ring, uoriginale stemmeskruer (og saddel..) Refinish med 99% sikkerhed og så har man måske fået ødelagt det originale serienummer. Enten fordi den en gang har været stjålet eller også fordi man gik for hårdt til stålet, da man fjernede den originale finish..

Mvh;
Morten Lyse..

Ud over det, er der satme langt mellem fede Gibson i slutningen af halvfjerdserne..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Pluto"][quote="Morten_Lyse"]Jeg tror det her er det mest optimistiske jeg nogensinde har set. 24K, og annoncen gør bare ikke noget godt for guitaren..

Mvh;
Morten Lyse

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-p ... 777430/</a><!-- m -->[/quote]


Prisen ligner meget dem der er på ebay så den er vel ikke helt skæv.Om selve annonce teksten kunne sminkes lidt kan vi hurtig blive enige om.[/quote]

Muligvis. Min bror har to Les Paul customs. Én fra November '69, refinish, pløjet ud til en 3. pickup, uoriginale tuners og trænger til nye bånd. Til gengæld er det en rigtig, rigtig lækker Les Paul at spille på..! Den anden er fra ´78, sort 100% original med chrom hardware og i fremragende stand. Den er bare, i mine hænder, lidt tung og død i det.. Men som samlerobjekt er den A+

Begge har af flere omgange været udbudt mellem 15k og 20k uden nogen henvendelser som kunne lede til et salg.. Masser af fjolser der spørger om de har 60's eller 50's halsprofil, burstbuckerpickups og om man kan få et sæt nye strenge og penge til benzin med i handlen. Men som sagt. Intet seriøst. Så jeg tillader mig at mene, at både sælger her, og folkene på Ebay er waaaaayy off, når det kommer til rent faktisk at få solgt noget..

Ville du, hvis du nu har/havde pengene, give 24K for det ådsel der..? :wtf:
Mvh;
Morten Lyse

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Morten_Lyse"]...og et serienummer på 0123444, halli-hallo...? Se lige ned på dit keyboard, det burde ikke være nødvendigt med en hjemmeside, for at regne ud, at den er gal.. :lol: :roll:
[/quote]

Jeg vidste godt at den sandsynligvis var gal med serienummeret med det samme. Men som hjemmesiden skriver findes der jo et serienummer med lige nøjagtig tallene 0123444, så det kunne jo godt ha' været sandsynligt.

Jeg linkede nu bare til hjemmesiden for at bevise min pointe.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Som jeg læser det nu, kunne det godt opfattes sådan, men det var ikke for at skulle korrekse dig.. :) - Bare det uopfindsomme, hvis det ER et hoax..

Jeg beklager utydeligheden..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Max Power »

Serienummer på klistermærke er nu almindeligt i den periode

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www2.gibson.com/Support/Serial-N ... t/Serial-N ... earch.aspx</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lespaulguide.com/gibson-seri ... ibson-seri ... mation.php</a><!-- m -->

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af udepost »

Serienummeret er fuldstændig korrekt, og indikerer at guitaren er fra 1976.

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Pluto »

Serie nummeret ser rigtig ud og nej idag ville jeg ikke give 24 k for sådan en lp custom.jeg har en 78 custom i sort som spiller helt fantastisk.Og den gav jeg i nærheden af det
samme for som denne på dba.men det var da priserne var helt oppe at ringe.Lidt ærgeligt men igen da den er rigtig fed, og jeg ikke vil sælge går det jo nok
Sorte strater lyder bare bedst..

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Grandad »

Ja, serienummeret er korrekt - og prikken over i'et i Gibson-logoet mangler - begge dele er som på min 76'er.
De andre 76'ere, jeg har set, har dog haft 'tulip' stemmeskruer - men de kan jo være skiftet på denne.
Lys-/natur-finish plejer at være med mørke kanter og bagside, men der findes sikkert mange varianter ..?
Og sælger hævder jo sådan set ikke, at guitaren er 100% original. Kun, at den har et 'autentisk look' ...

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af k_50 »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/trommestikker-travis- ... er-travis- ... -84288262/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg må ligge mig fladt ned og erkende, at klistermærket med serienummeret efter al sandsynlighed er ok.

Så for nu at holde kæft med tilbagevirkende kraft, ville jeg ønske, at jeg havde holdt mig til den stil jeg lagde ud med i første indlæg om annoncen. Nemlig IKKE at nævne serienummeret, da jeg ikke var helt sikker på, hvad jeg skulle sige om det.. Guitarens ægthed har jeg dog ikke været i tvivl om, men alligevel: A' beklager..

Nå, men anyways. 24K..? Som én, der har været med på sidelinjen i forhold til at sætte førnævnte Les Paul Customs til salg af flere omgange de seneste ca. 3 år må jeg sige at der skal et naivt fjols ud over det sædvanlige til, før sælger får solgt dén der som verden er ligenu.. Men han ønskes held og lykke.

Mvh;
Morten Lyse

(Der efter al sandsynlighed selv bliver hædret med en få en annonce high-lighted i denne tråd senere, når vi igen beslutter os for at udbyde de to Les Pauls. Jeg tænker umiddelbart 28-32k for dem da de hhv. er en fremragende spille og den anden en fremragende look'er.) :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Grandad"]
De andre 76'ere, jeg har set, har dog haft 'tulip' stemmeskruer [/quote]

Dén Deluxe fra '76, jeg havde på et tidspunkt, og som Telemaster nu har overtaget, har samme stemmeskruer. Det er så selvfølgelig en Deluxe, og ikke en Custom, og de kan såmænd også være skiftet på den, men noget kunne da tyde på, at den dér slags stemmeskruer måske godt kunne have siddet på fra fabrikken, lige i den periode?

Og med dét sagt, stemmer jeg i: 24K er helt i skoven. Det halve +/- havde været et bedre sted at starte.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af udepost »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Grandad"]
De andre 76'ere, jeg har set, har dog haft 'tulip' stemmeskruer [/quote]

Dén Deluxe fra '76, jeg havde på et tidspunkt, og som Telemaster nu har overtaget, har samme stemmeskruer. Det er så selvfølgelig en Deluxe, og ikke en Custom, og de kan såmænd også være skiftet på den, men noget kunne da tyde på, at den dér slags stemmeskruer måske godt kunne have siddet på fra fabrikken, lige i den periode?

Og med dét sagt, stemmer jeg i: 24K er helt i skoven. Det halve +/- havde været et bedre sted at starte.[/quote]

Lige præcis den type tuner har aldrig været standard på en 70'er Les Paul. Customs havde nogle der ligner, men med 'Gibson' indgraveret og tulipan knap. Deluxe og Std. modellerne havde almindelige kluson typer med plastic tulip.

/Søren

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af udepost »

Og jeg er også enig i at 24k er alt for dyrt, men det er altid svært at sige hvad folk vil betale. Måske nogle er helt vilde med det hvide look, og bare vil ha den... Jeg har eksv. set en stripped 76'er gå for et eller andet latterligt beløb på et tidspunkt. I min verden skal en original sort midt/slut 70'er koste 15k. De hvide er nok lidt dyrere, og sunburst lidt billigere

/Søren

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af thomasrytter »

Det var alligevel en dyr choruspedal:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/choruspedal-boss-ce-2 ... 983427/</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen