Latterlige og fuskede annoncer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar


Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Hapsall"]Ibearnaise Jem

<a href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-jem7v ... -68566687/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-jem7v ... 566687/</a>
[/quote]

han skriver da tydeligt det er en kopi?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Martin60 »

Det er en ulovlig kopi

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

Man må ikke sælge counterfeits uanset om man skriver det...

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

[quote="Hapsall"]Man må ikke sælge counterfeits uanset om man skriver det...[/quote]

Så må du jo melde ham til politiet, så retfærdigheden kan ske fyldest!

Eller man kan respektere ham for hans ærlighed og for ikke at prøve at snyde nogen og lade ham sælge sin guitar.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

[quote="Runem"][quote="Hapsall"]Man må ikke sælge counterfeits uanset om man skriver det...[/quote]

Så må du jo melde ham til politiet, så retfærdigheden kan ske fyldest!

Eller man kan respektere ham for hans ærlighed og for ikke at prøve at snyde nogen og lade ham sælge sin guitar.[/quote]

Jeg nærer skam ingen disrespekt for sælgers ærlighed, tværtom da. Men uanset hvordan man vender og drejer den, så gør han jo faktisk det selv samme som forrige ejer rent faktisk gjorde. Nemlig at sælge en ulovlig kopi guitar og om det står skrevet eller ej i annoncen, så må man ikke..

Og der kunne jo osse være den mulighed, at en potentionel køber ikke ville være så ærlig som sælger her, hvis han engang solgte den videre som "ægte"

Jeg har gjort sælger opmærksom og anmeldt annoncen til dba og det må være nok syntes jeg..

Det er skide ærgeligt for sælger her, men det er risikoen som desværre lurer derude i guitarjunglen..

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

[quote="Hapsall"][quote="Runem"][quote="Hapsall"]Man må ikke sælge counterfeits uanset om man skriver det...[/quote]

Så må du jo melde ham til politiet, så retfærdigheden kan ske fyldest!

Eller man kan respektere ham for hans ærlighed og for ikke at prøve at snyde nogen og lade ham sælge sin guitar.[/quote]

Jeg nærer skam ingen disrespekt for sælgers ærlighed, tværtom da. Men uanset hvordan man vender og drejer den, så gør han jo faktisk det selv samme som forrige ejer rent faktisk gjorde. Nemlig at sælge en ulovlig kopi guitar og om det står skrevet eller ej i annoncen, så må man ikke..

Og der kunne jo osse være den mulighed, at en potentionel køber ikke ville være så ærlig som sælger her, hvis han engang solgte den videre som "ægte"

Jeg har gjort sælger opmærksom og anmeldt annoncen til dba og det må være nok syntes jeg..

Det er skide ærgeligt for sælger her, men det er risikoen som desværre lurer derude i guitarjunglen..[/quote]

Han gør da ikke det samme som den seneste ejer, når han er ærlig og sætter en realistisk pris. Vedkommende, som har solgt ham guitaren, har solgt den med udgangspunkt i en løgn. Det er jo åbenlyst ikke tilfældet her.

Du har ret i, at det er en fake, og det er han komplet åben omkring.

Jeg forstår nok bare ikke dit incitament for overhovedet at blande dig i det, når han tydeligvis ikke er ude på at snyde nogen.

Han er mere ærlig end de fleste, som sælger guitarer, der ikke er fake. Der pynter man bare på salgstalen og prissætter for højt....

Men hvis du opnår noget ved at ødelægge det for ham, må det jo være sådan.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Hapsall"][quote="Runem"][quote="Hapsall"]Man må ikke sælge counterfeits uanset om man skriver det...[/quote]

Så må du jo melde ham til politiet, så retfærdigheden kan ske fyldest!

Eller man kan respektere ham for hans ærlighed og for ikke at prøve at snyde nogen og lade ham sælge sin guitar.[/quote]

Jeg nærer skam ingen disrespekt for sælgers ærlighed, tværtom da. Men uanset hvordan man vender og drejer den, så gør han jo faktisk det selv samme som forrige ejer rent faktisk gjorde. Nemlig at sælge en ulovlig kopi guitar og om det står skrevet eller ej i annoncen, så må man ikke..

Og der kunne jo osse være den mulighed, at en potentionel køber ikke ville være så ærlig som sælger her, hvis han engang solgte den videre som "ægte"

Jeg har gjort sælger opmærksom og anmeldt annoncen til dba og det må være nok syntes jeg..

Det er skide ærgeligt for sælger her, men det er risikoen som desværre lurer derude i guitarjunglen..[/quote]

Godt gået Hapsall..! Og RuneM, du forstår det vist bare ikke..?

Seriøst, Hapsall gør det helt rigtige IMO, da han netop ikke dømmer ham til en tur i gabestokken, men derimod gør ham opmærksom på, at det han gør er ulovligt. For det er da brand-ærgerligt at blive tørret på den måde, men det er jo reelt ikke sælgeren her der er ulovlig. Det er guitaren. Da den er en ulovlig kopi må den købes/hjemtages til eget brug, men under ingen omstændigheder sælges videre.

Så jeg er helt enig i (jeg antager at det har være din logik bag Hapsall?) at gøre sælger opmærksom på ulovligheden af det han er ved, og så vente med politianmeldelserne til dem der prøver at "tørre videre." Jeg melder mig gerne hos dem, der vil bekæmpe kopivarer hvorend de viser sig. Omvendt må der også være en vis rimelighed over for dem, der ikke forsøger at snyde nogen. - Det ændrer bare ikke på ulovligheden af at sælge mærkevarekopier og hele problemstillingen med vores/køberes tillid til brugtmarkedet.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af AnotherDan »

Jeg håber I er ligeså aggressive til at melde håndværkere der laver sort arbejde til told og skat.
Og ikke mindst at opgive jeres spille indtægter.
Bah

fenr1swolf
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af fenr1swolf »

Men hvis nu han fjerner Ibanez-logoet fra den, er det vel bare en guitar af ukendt fabrikat?
I så fald er der vel ikke noget ulovligt ved at sælge den?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sasha »

Jeg synes nu da også nok, at jeg har set langt mere udspekulerede og nederdrægtige forsøg på at tage røven på folk, end hvad der gør sig gældende i denne annonce...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Jeg synes nu da også nok, at jeg har set langt mere udspekulerede og nederdrægtige forsøg på at tage røven på folk, end hvad der gør sig gældende i denne annonce...[/quote]

Agreed..

Jeg troede den her tråd var for at oplyse om folk, der netop ikke skrev det var kopier, decideret prøvede at snyde andre m.m.
Ikke lege Captain Obvious..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Jeg synes nu da også nok, at jeg har set langt mere udspekulerede og nederdrægtige forsøg på at tage røven på folk, end hvad der gør sig gældende i denne annonce...[/quote]

Agreed..

Jeg troede den her tråd var for at oplyse om folk, der netop ikke skrev det var kopier, decideret prøvede at snyde andre m.m.
Ikke lege Captain Obvious..[/quote]

Nu er det måske ikke alle der lige ved at salg af kopi/counterfeit guitarrer faktisk er ulovligt. Så jeg syntes faktisk det reelt nok at smide denne annonce her i tråden, da det jo er en "fusker" guitar der her sælges..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Hapsall"][quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Jeg synes nu da også nok, at jeg har set langt mere udspekulerede og nederdrægtige forsøg på at tage røven på folk, end hvad der gør sig gældende i denne annonce...[/quote]

Agreed..

Jeg troede den her tråd var for at oplyse om folk, der netop ikke skrev det var kopier, decideret prøvede at snyde andre m.m.
Ikke lege Captain Obvious..[/quote]

Nu er det måske ikke alle der lige ved at salg af kopi/counterfeit guitarrer faktisk er ulovligt. Så jeg syntes faktisk det reelt nok at smide denne annonce her i tråden, da det jo er en "fusker" guitar der her sælges..[/quote]

Ja ja.. men hvor meget politimand skal vi som læmand være?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Jamen jeg er helt enig i, at den ærlige mand skal roses for at være ærlig. Det ændrer i min optik bare ikke noget på, at han sælger en ifølge gældende dansk lovgivning ulovlig vare til en trods alt ikke uanseelig pris..?

Og hvis denne debat skal dreje sig om alt fra sort arbejde til fartoverskridelser, så argumenterer vi vel i grunden bare for at "anything goes," så længe det ikke er så slemt. Eller skal jeg forstå det sådan, AnotherDan, at jeg hellere bare må se at acceptere ét lovbrud, fordi du uden ansvar kan beskylde mig for muligvis at have begået et andet..?

For hvor mange af jer, kan se at den JEM er en kopi..? Jeg er nogenlunde klar over hvad man skal kigge efter ved Les Pauls, men her må jeg melde pas. - Og ikke for at lyde alt for gammelklog, men det bliver sku trist om nogen år at vi her på forummet skal kommentere alle tråde med "PS: husk at købe nyt hos en anerkendt forhandler, så ved du hvad du får." - Til dels fordi vi tillod annoncering og handel med kopivarer, mens vi kunne have reageret..? Hvor længe tror I der går, inden ingen "almindeligt dødelige" kan se forskel på ægte og falsk..?

Nej, jeg må fortsat sige, at jeg ikke vil acceptere at man blandt ærlige mennesker med lovlige varer annoncerer og udbyder ulovlige kopier. Manden er ærlig, og skal ikke revses mere end dét, Hapsall har gjort. - Nemlig at lade ham vide, at det han er ved er ulovligt. Anderledes ser jeg f.eks på Guitarsengros.dk. Ham anmeldte jeg, omend politiet ikke virkede voldsomt opsatte på at smide citronmånerne for med blå blink at fare ud og lægge ham i lænker. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sasha »

Nej, benlås og godt med knippelsuppe er, hvad dén slags hårdkogte gangstere skulle ha´, er det! Det er det eneste, de har respekt for!

Har man én gang spist af bliktallerken...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Morten_Lyse"]Jamen jeg er helt enig i, at den ærlige mand skal roses for at være ærlig. Det ændrer i min optik bare ikke noget på, at han sælger en ifølge gældende dansk lovgivning ulovlig vare til en trods alt ikke uanseelig pris..?

Og hvis denne debat skal dreje sig om alt fra sort arbejde til fartoverskridelser, så argumenterer vi vel i grunden bare for at "anything goes," så længe det ikke er så slemt. Eller skal jeg forstå det sådan, AnotherDan, at jeg hellere bare må se at acceptere ét lovbrud, fordi du uden ansvar kan beskylde mig for muligvis at have begået et andet..?

For hvor mange af jer, kan se at den JEM er en kopi..? Jeg er nogenlunde klar over hvad man skal kigge efter ved Les Pauls, men her må jeg melde pas. - Og ikke for at lyde alt for gammelklog, men det bliver sku trist om nogen år at vi her på forummet skal kommentere alle tråde med "PS: husk at købe nyt hos en anerkendt forhandler, så ved du hvad du får." - Til dels fordi vi tillod annoncering og handel med kopivarer, mens vi kunne have reageret..? Hvor længe tror I der går, inden ingen "almindeligt dødelige" kan se forskel på ægte og falsk..?

Nej, jeg må fortsat sige, at jeg ikke vil acceptere at man blandt ærlige mennesker med lovlige varer annoncerer og udbyder ulovlige kopier. Manden er ærlig, og skal ikke revses mere end dét, Hapsall har gjort. - Nemlig at lade ham vide, at det han er ved er ulovligt. Anderledes ser jeg f.eks på Guitarsengros.dk. Ham anmeldte jeg, omend politiet ikke virkede voldsomt opsatte på at smide citronmånerne for med blå blink at fare ud og lægge ham i lænker. :-)

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Hvis kopi JEM'erne når op til kvaliteten på de ægte.. så har de sku et meget godt forretningsgrundlag for at starte deres eget mærke ;)

Jeg synes at svindlere som guitarengros.dk er helt i orden at anmelde, og samtidig gøre opmærksom på problemet, af at han ikke har rent mel i posen.. men når man så begynder at gå efter alm. mennesker, der har lagt kortene på bordet, så synes jeg at regel-rytteriet tager overhånd på en ret usmagelig måde.. Hvordan ville du have det hvis din nabo anmeldte dig for at smide miljø-farligt affald ud (fx et AAA batteri)? Sorry kan ikke komme på en bedre petitesse pulning end det..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Sasha"]Nej, benlås og godt med knippelsuppe er, hvad dén slags hårdkogte gangstere skulle ha´, er det! Det er det eneste, de har respekt for!

Har man én gang spist af bliktallerken...[/quote]

Jeg er ikke lige helt sikker på hvad du mener med det, Søren, men du plejer da ellers ikke at sidde roligt ret længe, hvis det drejer sig om nogen, der for egen vindings skyld overvejer at importere en guitar, slippe uden om tolden og dermed udenom "det af flertallet besluttede bidrag til samfundet."
[quote="CobraPizza"]
...men når man så begynder at gå efter alm. mennesker, der har lagt kortene på bordet, så synes jeg at regel-rytteriet tager overhånd på en ret usmagelig måde.. Hvordan ville du have det hvis din nabo anmeldte dig for at smide miljø-farligt affald ud (fx et AAA batteri)? Sorry kan ikke komme på en bedre petitesse pulning end det..[/quote]

Jamen det har du da lov at synes. Men jeg mener mærkevaresvindel er tyveri, og handel med produkterne er hæleri. Og hvordan ville jeg have det hvis? Jamen dårligt, naturligvis. Men at jeg måske har begået én synd, betyder vel ikke at jeg skal se igennem fingre med noget andet, gør det..? Jeg har jo ikke meldt ham med JEM'en og har heller ikke tænkt mig at gøre det. - Jeg har blot skrevet, at jeg var helt enig i at gøre manden opmærksom på at man ikke må videresælge den slags i Danmark.

Mvh;
Morten

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"][quote="Sasha"]Nej, benlås og godt med knippelsuppe er, hvad dén slags hårdkogte gangstere skulle ha´, er det! Det er det eneste, de har respekt for!

Har man én gang spist af bliktallerken...[/quote]

Jeg er ikke lige helt sikker på hvad du mener med det, Søren, men du plejer da ellers ikke at sidde roligt ret længe, hvis det drejer sig om nogen, der for egen vindings skyld overvejer at importere en guitar, slippe uden om tolden og dermed udenom "det af flertallet besluttede bidrag til samfundet."
[/quote]

Nej, rolig nu...

Jeg mener såmænd ikke det helt vilde. Jeg er på ingen måde større tilhænger af bevidst snyd, end jeg tror, du er - især ikke når der er tale om, at tingene foregår kalkuleret, systematisk og sat i system for at "tage røven på folk". Men jeg må nok tilstå, at min ophidselse over, at én eller anden privatmand i Den Blå Avisforsøger at sælge en guitar, som han helt åbent og ærligt erkender, at han selv er blevet tørret et vist sted over, da han selv købte den, er ret hurtigt overskuet.

Han kunne jo da lige give hovedet en tur med noget sandpapir - så var den vel OK? (og moderigtigt reliced!!!). Det værste, der kan ske, er vel, at én eller anden spirrende heavyrocker kan få sig en hæderlig guitar - som han ville vide, var en kopi - til hæderlige penge. Det ville være lidt noget andet, hvis én eller anden oprettede en tråd på f.eks. dette forum for at drøfte "Hvordan bærer jeg mig nu ad med at sælge min kopi-guitar, sådan at bonderøvene ikke opdager, at de bliver snydt". Så skulle du se mig komme ud af starthullerne!

Så nej, jeg er på ingen måde fan af kopiprodukter på nogen måde. Men jeg mener nok, at det i første omgang er dem, der gør det mere eller mindre organiseret - "de store fisk" om man vil - man primært bør gå efter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen