Sommerferieflash

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

I anledning af, at jeg har sommerferie og dermed lidt ekstra tid, synes jeg lige at jeg ville vise jer det grej, jeg som regel har med ud at spille.

Først min main spade:
Billede
Det er en Fender '62 VRI, der efterhånden er ved at være et par år gammel. Den spiller og lyder efter min mening forrygende.

Så er der min nr. 2:
Billede
Det er en '97 Gibson ES 335, jeg købte brugt for ca. 1½ år siden. Den har en super fed og tyk lyd, men kan godt have tendens til at mudre lidt, hvis den får for meget gain.

Min akustiske guitar:
Billede
En Gibson Hummingbird fra 2005. Jeg købte den fra ny i 2005, da jeg fik rigtig mange penge tilbage i skat det år.

Mit board ser således ud for tiden:
Billede
Signalvejen er:
Guitar - Cool Cat vibe - Alwan germanium "fuzzface" - H&K tubefactor - Effectrode tube drive - TC electronic vintage tremolo - Xotic RC Boost - TC electronic nova repeater - Korg pitchblack tuner - Forstærker.

Til sidst min forstærker og kabinet:
Billede
Det er en Vox Night Train og et Tube Town 2x12 kabinet med en Eminence Wizard og en Eminence Red Fang.

Ikke noget vanvittigt usædvanligt, men i mine ører meget vellydende.
Fortsat god dag.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Pluto »

Det er et lækkert set up du har dig.Især straten er garanteret fed.Har selv haft en magen til jeg solgte for 3-4 år siden.Surt for jeg savner den lidt
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Smittefar »

Ser godt nok fedt ud det setup - men hvorfor har du dog ikke pitch blacken allertættest på guitaren?
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

[quote="Smittefar"]Ser godt nok fedt ud det setup - men hvorfor har du dog ikke pitch blacken allertættest på guitaren?[/quote]

Det er af hensyn til plads og kabeltræk. Jeg kunne ikke få det til at gå ordentligt op med placeringen af pedaler på andre måder uden at skulle lave nogle meget længere patchkabler, og det gad jeg ikke. Desuden synes jeg ikke det er noget problem, at den sidder hvor den gør. Jeg har aldrig andre pedaler aktiveret på samme tid som tuneren.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Smittefar »

OK - det er jo fair nok - jeg ville bare synes, det var småtræls at skulle huske at slukke andre pedaler, før jeg startede tuneren, men jeg kender godt det der med, at det bare KUN vil gå op på een måde.

I øvrigt synes jeg, det er vildt provokerende, at du allerede har sommerferie!
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

Ja, mit næste board bliver nok også en tand større, så der er bedre plads til det hele. Ellers synes jeg sgu' det fungerer meget godt.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Barf »

Det ser rigtig fint ud, lækkert grej hele vejen igennem. Nu har jeg også lige fået bestilt et TubeTown kabinet med Eminence Wizard og Eminence Private jack, glæder mig rigtig meget til at høre det.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

Jeg er i hvert fald rigtig glad for mit. Det lyder rigtig fint og er bygget i ganske fornuftig kvalitet. Mht. Eminence højttalerne, er jeg næsten sikker på at du bliver glad for dem. Der er virkelig bang for the buck.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Barf »

Satser jeg stærkt på. Men det var guld værd at høre dine erfaringer i min tråd på Aage, det skal du have tak for. Det hjalp mig en del og gjorde mig mere sikker på at jeg er ude i det rigtige. Jeg tror helt bestemt på at højtalere har meget at skulle have sagt i forhold til lyden, men at smide flere hundrede kroner efter Celestion istedet for Eminence kunne jeg alligevel ikke få mig selv til. Desuden synes jeg Eminence har et bredere udvalg som gjorde det nemmere for mig at vælge.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Swampthing »

Herligt flash. Jeg sad og blev nysgerrig på det kabinet under din Vox. Hvad koster sådna et ?
Jeg bruger også en Night Train, men synes dog godt jeg vil prøve en 2x12'er.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

Jeg kan ikke rigtig huske hvad jeg gav for kabinettet. Det er trods alt ved at være et par år siden jeg købte det. Men det var ikke specielt dyrt. Det kanvære af Barf kan byde ind her, da han har et 2x12 i posten fra tubetown.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Barf »

Sådan et "normalt" 2x12" koster omkring 200 euro. Så er der forskellige muligheder som koster ekstra, som fx Flexback, særlig farve tolex, grollcloth osv. Mit kabinet (american series 2x12 open back) m. 2 Eminence enheder koster inkl. fragt til Dk lige omkring 3200 kr.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

Det er sgu' også billigt for et godt 2x12 kabinet inklusiv fede enhedder.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af thomasrytter »

Cool grej!

Enkelt og klassisk setup. Thumbs up herfra!

Hvordan er din oplevelse af nighttrain i bandsammenhæng? Kan den godt følge med, uden at smadre helt vildt?

Det eneste der i mine øjne stikker en smule ud, er dano pedalen? Spiller den godt nok?

EDIT: og hvad er det for en lille tweedforstærker der står sammen med din hummingbird? :)

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sommerferieflash

Indlæg af Rasser »

Jeg synes fint Nighttrainen kan følge med i bandsammenhæng. Den kan godt finde på at knække en lille smule når vi spiller højt, men det gør mig ikke så meget.

Danelectropedalen er jeg ikke specielt vild med. Jeg købte den fordi jeg ville se om vibe effekten var noget for mig, og så er den jo ret billig. Den lyder egentlig ok - ikke vildt godt, men fint nok. Det der irriterer mig mest ved den, er at den booster volumen en hel del, når man aktiverer den og så går der lige nogle sekunder før vibe effekten tager ved. Det er helt sikkert også den pedal der står først til udskiftning af dem jeg har på boardet i øjeblikket.

Tweeden er en Reinau Tweed Deluxe "Classic". Det er egentlig en fed forstærker, men den lyder bare aldrig helt som jeg gerne vil have den til, når jeg bruger den. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er, men den fungerer ikke for mig lige i tiden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen