Marshall mkII Super Lead '78 (for Kuli's skyld)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall mkII Super Lead '78 (for Kuli's skyld)

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg har fået købt det jeg ledte efter og da en anden bruger i denne tråd har ytret ønske om at diskutere indhold relateret til sidens guitar forum, kunne denne tråd så ikke flyttes af en moderator til det forum i stedet ?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"]Nogen der vil af med sådan en ?[/quote]

Ja den spiller hjerne højt sådan en Super Lead... Men din lyder rigtigt fedt når den gør det... 8-)

Held og lykke med jagten på en Hotplate.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det gør den i hvert fald, fik den fyret op i går og selv på et småtrist kabinet jeg har stående derhjemme lyder den fedt :-)
Tak !
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Sasha »

Der nok også lige en ting omkring impedans på dit nuværende og evenuelt fremtidige kabinet, som man er nødt til at forholde sig til i forbindelse med anskaffelsen af sådan en fætter, der jo desværre kun kan fungere ved én impedans.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Der nok også lige en ting omkring impedans på dit nuværende og evenuelt fremtidige kabinet, som man er nødt til at forholde sig til i forbindelse med anskaffelsen af sådan en fætter, der jo desværre kun kan fungere ved én impedans.[/quote]
Hmm ikke hvis THD selv skal sige det, skulle være fra deres hjemmeside:
Billede

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Kuli »

Må vi høre lidt mere om den forstærker? Årgang og evt. billeder?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Jackie van Hippie »

Ja, jeg laver en tråd i løbet af weekenden hvis der er interesse, for ikke at fylde denne tråd ud med "off-topic" :wink:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"][quote="Sasha"]Der nok også lige en ting omkring impedans på dit nuværende og evenuelt fremtidige kabinet, som man er nødt til at forholde sig til i forbindelse med anskaffelsen af sådan en fætter, der jo desværre kun kan fungere ved én impedans.[/quote]
Hmm ikke hvis THD selv skal sige det, skulle være fra deres hjemmeside:
Billede[/quote]

Jo-jo. Men jeg tror nu nok, at jeg personligt ville gå efter en Hotplate, som passer til kabinettet (er det ikke 8 ohm?), og så måske satse på at et eventuelt fremtidigt kabinet også skulle være 8 ohm...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K: THD Hotplate

Indlæg af Jackie van Hippie »

Okay, var lige for doven til at lave en ny tråd, men! Nu da jeg har fået mig en Hotplate, må du da gerne høre lidt om den:
Det drejer sig om en Marshall Super Lead MkII fra 1978, hvad der er originalt på den og hvad der er forbedret har jeg ikke megen forstand på, Sasha kan måske fortælle lidt her. Jeg ved så meget som at den er udstyret med Harma/JJ EL34 rør i udgangstrinnet, Harman/JJ ECC83 rør i V2 og V3, samt et originalt Phillips/Mullard ECC83 i V1. Den er justeret ned til 50 watt, har fået fjernet "bright cap'en", fået opgraderet enkelte komponenter og rettet op på tidligere ulykker som tidligere var blevet begået mod den. Dertil ved jeg at den lyder super fedt, selv dens rene lyd er jeg helt pjattet med, selvom det ellers ikke er kendt for at være sådan ens stærke side.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K:Kan dette indlæg flyttes?

Indlæg af Sasha »

Well, jeg kan jo da starte med at sige, at Harma-EL34´erne ihvertfald ikke har noget med JJ at gøre, men derimod er af typen "Harma Retro", som vist nok igen er af russisk oprindelse - i mine ydmyge ører faktisk slet ikke noget dårligt bud på et ret godt nyproduceret EL34. Dette hænger utvivlsomt sammen med, at de rent faktisk - på baggrund af Watford´s (som gemmer sig bag varemærket "Harma" ) udvælgelse - lever op til de afstukne specifikationer for, hvad et EL34 er og skal kunne.

Og så har den ellers "bare" fået "The standard Alwan-Treatment" - You know how it goes: Udbedring af Marshall´s børnesygdomme, "opfedning" af frekvensgang, udskiftning af et par udvalgte "sliddele", visse detaljer "forældet" en anelse mm. Og så var der, så vidt jeg husker, en enkelt anodemodstand, som havde overskredet sidste salgsdato for længst...

Så Kuli: Med undtagelse af typen på signal-kondensatorerne, svarer den faktisk ret nøje til min 75´er, som du jo har set indmaden af.

Lidt sjovt er det jo så, at udgangstransformatoren i denne forstærker er skiftet. Men det lader heldigvis til at være gjort for så tilpas længe siden, at når man blot bestilte en ny Dagnall-transformator, så fik man rent faktisk en god udgangstransformator. For samtidig med at jeg rodede med denne Marshall, havde jeg besøg af en anden tilsvarende Marshall, hvori det samme var gjort - blot med en væsentligt nyere Dagnall-transformator (kan du sige "reissue"..?). Og den kom aldrig til at lyde godt, før der blev tilvejebragt en bedre udgangstransformator. Men hr. Van Hippe´s Marshall var faktisk temmeligt meget "a good´un", selv om den ikke havde den originale udgangstransformator...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K:Kan dette indlæg flyttes?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Argh.. Så forvirrede du mig ved først at anbefale "et par stinkende normale JJ EL34" og så senere disse Harma ditto. Men håber Kuli har fået svar på sine spørgsmål, hvis du vil have billeder også skal du plager en del mere :wink:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K:Kan dette indlæg flyttes?

Indlæg af Sasha »

Jeg kan nu ikke mindes at have snakket om JJ EL34´ere i denne omgang? Men lad det nu ligge...

Hvis I skal udveksle billeder af "indmad", er I så ikke lige søde at gøre det "i privaten"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K:Kan dette indlæg flyttes?

Indlæg af IkkeMig »

OK, jeg har flyttet jer over, hvor det hører hjemme, men en anden gang, så opret lige et nyt emne, så mange sekunder tager det da ikke...

Kan trådstarter så ikke give tråden en passende titel igen?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K:Kan dette indlæg flyttes?

Indlæg af Jackie van Hippie »

@Sasha: Jo, kan vi godt.
@Turtle: Tak, jo skal ske !
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck


Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall mkII Super Lead '78 (for Kuli's skyld)

Indlæg af Kuli »

Lyder som en fed forstærker, tillykke med den! Der er nu ik noget som en gammel Marshall som spiller for fuld tryk!

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall mkII Super Lead '78 (for Kuli's skyld)

Indlæg af Jackie van Hippie »

Øh, jo der er... ???
To..! :wink:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall mkII Super Lead '78 (for Kuli's skyld)

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"]Øh, jo der er... ???
To..! :wink:[/quote]

Så må du jo kigge ned i min kælder.. Der plejer at være nogen stykker.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen