Gibson gothic?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Gibson gothic?

Indlæg af CobraPizza »

Er lige stødt på en lidt sjov fætter på DBA

http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-paul/id-69839981/

Kender ikke umiddelbart denne LP, nogen der kender noget til denne serie?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Abemand »

[quote="CobraPizza"]Er lige stødt på en lidt sjov fætter på DBA

http://www.dba.dk/elguitar-gibson-les-paul/id-69839981/

Kender ikke umiddelbart denne LP, nogen der kender noget til denne serie?[/quote]

Bare en serie ligesom Voodoo, Menace og hvad de alle sammen hedder. De var vidst ret populære i sin tid, hvilket sikkert også er grunden til at Epiphone stadig laver modellerne.

Uden at skulle gøre mig klog på det, så tror jeg bare at det er en glorificeret Studio model.

Edit: Fra Wiki: "During 2000-2002, Gibson released a series of six guitars dubbed "Gothic" models. Guitars other than the Les Paul Studio in this series were the Gibson SG, Flying V, X-plorer and Nikki Sixx Blackbird Bass."

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Down »

Så vidt jeg ved var alle guitarerne i Gothic serien, studio modeller. Jeg gassede en del efter dem da de kom frem, netop fordi de var i et prisleje hvor man kunne følge med som teenager. Så jeg bliver lidt betænkelig ved at sælger skriver "Nypris 16-17000,-" :eh:

Det kan selvfølgelig være at den er fra et ekstremt limited run og diverse kendis-guitarister har lavet perverse ritualer med den. Men jeg tvivler.
Den ligner ihvertfald en studio.
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Down"]Så vidt jeg ved var alle guitarerne i Gothic serien, studio modeller. Jeg gassede en del efter dem da de kom frem, netop fordi de var i et prisleje hvor man kunne følge med som teenager. Så jeg bliver lidt betænkelig ved at sælger skriver "Nypris 16-17000,-" :eh:

Det kan selvfølgelig være at den er fra et ekstremt limited run og diverse kendis-guitarister har lavet perverse ritualer med den. Men jeg tvivler.
Den ligner ihvertfald en studio.[/quote]

Det var nemlig nyprisen der undrede mig lidt.. det kunne jo være en af Gibsons "fuck ups" såsom Dusk tiger og Firebird X, bare i tidlig udgave
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af nerøs »

er det enlig ikke rimligt meget biligt for en LP med ibenholt gribebræt ???

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Down »

Kan sagtens følge dig. Men, hvis man kigger på hardware og finish osv. så skal der i min verden en god portion fantasi til at det bliver andet end en studio :)

Hvis jeg husker korrekt kostede de omkring de 5-6000,- da de kom frem i sin tid.

Nu bliver de vist kun lavet i Epiphone udgaver og kroppen er tyndere end en "normal" Les Paul.

Jeg er IKKE sikker :)

EDIT: Fik skrevet noget vrøvl :s hh:
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Sasha »

[quote="nerøs"]er det enlig ikke rimligt meget biligt for en LP med ibenholt gribebræt ???[/quote]

Nu er det vel næppe gribebrættets materiale, som spiller den helt store rolle for prisen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Stevi »

[quote="Sasha"][quote="nerøs"]er det enlig ikke rimligt meget biligt for en LP med ibenholt gribebræt ???[/quote]

Nu er det vel næppe gribebrættets materiale, som spiller den helt store rolle for prisen...[/quote]
Jo mand, så'n noget ibenholt er sygt dyrt, hva'!
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Abemand »

[quote="nerøs"]er det enlig ikke rimligt meget biligt for en LP med ibenholt gribebræt ???[/quote]

Den almindelige hvide Studio har også ibenholt gribebræt:
http://www.aage.dk/shop/elektriske-guit ... te-gh.html

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af nerøs »

jeg syntes bare ikke ret tit man ser en en guitar med ibenholt uden de koster en del mere.... men der er nok bare mig der har kigget forkert så

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af CobraPizza »

Hmm, er du sikker på at det er Ibenholt? det kunne nemlig godt lige palisander (rosewood), det varierer også meget i farven (fra lyse brun til meget mørk)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Abemand »

[quote="CobraPizza"]Hmm, er du sikker på at det er Ibenholt? det kunne nemlig godt lige palisander (rosewood), det varierer også meget i farven (fra lyse brun til meget mørk)[/quote]

Det påstår de reviews og specifikations oversigter der dukker op ved en google søgning.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson gothic?

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg tror at Gotic, Menace, Voodoo og de andre "low-end" special-modeller er mest samlerobjekter (læs: dyrt og sjældent gudeinstrument) for dem, der sidder og forfatter en salgsannonce over dem.

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen