Kanalskifte

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kanalskifte

Indlæg af ESSimon »

Hejsa gearfreaks.

Det er sådan at jeg har mig en Matchless Phoenix, som jeg er super glad for. Men... På denne amp er der to separate kanaler, som lyder meget forskelligt, men begge rigtig fedt. Jeg kom derfor til at tænke på om jeg kan få mig en anordning som kan skifte kanal for mig, og eventuelt blende, eksempelvis ligesom Switchazel - men fungerer denne kun på /13 amps?
Som det er nu kører jeg nemlig kun på den ene kanal, og kunne godt tænke mig at have muligheden ved at bruge min amp mere. Kan jeg bare bruge en A/B/Y boks?

Venlig hilsen

Simon

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kanalskifte

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan du sagtens. Hvis du bare vil blande de to kanaler og ikke skifte imellem dem, kan du også bare nøjes med et Y-kabel.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kanalskifte

Indlæg af GodSpeedDK »

Den anden guitaist i mit band skifter kanal på sin Vox AC30 med sådan én her: <a href="http://www.aage.dk/shop/pedaler/electro ... blade.html" rel="nofollow">http://www.aage.dk/shop/pedaler/electro ... de.html</a>

Det virker aldeles upåklageligt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kanalskifte

Indlæg af ESSimon »

[quote="Sasha"]Ja, det kan du sagtens. Hvis du bare vil blande de to kanaler og ikke skifte imellem dem, kan du også bare nøjes med et Y-kabel.[/quote]

[quote="Sasha"]Ja, det kan du sagtens. Hvis du bare vil blande de to kanaler og ikke skifte imellem dem, kan du også bare nøjes med et Y-kabel.[/quote]

Glimrende. Ideen var at jeg skulle have muligheden for at køre tre forskelige setings, så jeg kunne skære lidt ned i pedalhelvedet, så ch. 1 eksempelvis er mere eller mindre ren, og ch. 2 så med lidt mere hår på, og så derudover at have muligeheden for at blende de to. Men super, jeg vil lede efter en god shifter! ;)

Cool, det er jo samme princip på AC30'eren :) Det vil jeg tjekke ud!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen