Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

Kære alle - som nogle af jer ved, har jeg igennem det sidste lange stykke tid arbejdet på et projekt sammen med nogle gutter. Ideen er at det skal være et alt-i-et værktøj for musikeren, ifht. at styre sin tid og aftaler. Projektet hedder Livebooking.

Billede

Der er en indbygget kalender, der håndteres af dig, brugeren. Denne kalender arbejder så sammen med de andre bandmedlemmers kalendere, så man hver især kan booke jobs, øvere og blokere sig selv, så man f.eks. ikke kan spille et job. På denne måde slipper man for at behøve at ringe rundt til alle medlemmer, når et job skal bookes - man kontrollerer blot om datoen er ledig. Datoer kan også blokeres eller bookes via sms, og alle tilknyttede bandmedlemmer får en sms, når der sker ændringer i kalenderen. Livebooking er også yderst brugbar for musikere der spiller i flere bands, da alle kalendere kan "snakke sammen", og man på den måde alle bliver dobbeltbooket. Ligeledes kan man tilknytte afløsere, så systemet udregner om der kan stilles et hold til et job, selvom f.eks. trommeslageren er forhindret.

Udover selve kalenderfunktionen, vil der også være en wall tilknyttet, hvor man kan kommunikere med bandet internt (hvilket også kan synkroniseres med facebook), ruteplanlægger (der kan udregne rejsetid, ruteplan, mm. til jobs), og en "kontrakt-generator", der automatisk genererer en kontrakt til spillestedet, udfra indtastede data, samt meget mere. På sigt vil det også blive implementeret i apps til diverse smartphones.

Alt i alt, et stykke værktøj der gør livet som udøvende musiker meget nemmere. Og tilmed en gratis service!

Vi er ved at have motoren klar, og satser på at gå igang med at betateste fra d. 1 december, og til det formål søger vi bands der vil være med til at teste. Vi har brug for at man deltager som helt band - det er essentielt for at teste det igennem, at det ikke bare er enkeltpersoner. Derfor vil jeg bede alle interesserede om at sende en mail til:

<a href="mailto:dm@livebooking.dk">dm@livebooking.dk</a>

med en kort besked om at I gerne vil deltage. I mailen skal der stå alle bandmedlemmers:

Fulde navn
Instrument
Rolle i bandet (fast medlem, afløser, lydmand, etc.)
Emailadresse

Samt bandets navn og gennemsnitlige årlige jobs.

Herefter vil I snarest få tilsendt login, samt velkomstmail.

Jeg håber på at en masse vil være interesseret i at prøve. :)

NB: Det er ikke altafgørende om man spiller mange eller få jobs.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

PS: Hvis I har spørgsmål, så stil dem gerne i denne tråd, så jeg slipper for at svare en masse mails. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af Michael Vajhøj »

Uden at det på nogen måde skal lyde næsvist - for det er det ikke... Bare en undren:

Hvad kan din kalender som en google konto ikke kan? For vi har nøjagtigt samme funktioner i google... :)

Altså vi har alle sammen en privatkalender - her kan vi også se vores bandkalender og folk kan booke sig optaget osv.
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Michael Vajhøj"]Uden at det på nogen måde skal lyde næsvist - for det er det ikke... Bare en undren:

Hvad kan din kalender som en google konto ikke kan? For vi har nøjagtigt samme funktioner i google... :)

Altså vi har alle sammen en privatkalender - her kan vi også se vores bandkalender og folk kan booke sig optaget osv.[/quote]

Udover at være dedikeret til musikerens behov ifht. tidsstyring, kan den som nævnt også lave ruteplanlægning. Eks.

I skal spille et job i Nedre Smørelse, Bygaden 34, og jeres øvelokale ligger i skagen. Kalenderen giver jeg kørselstid til og fra job, så I kan se hvornår I skal køre fra øvelokalet for at nå jobbet til tiden, og hvornår I er hjemme igen, samt selve ruten bliver beskrevet, ala. krak.dk

Livebooking kan også tilknytte afløsere - såvidt jeg er orienteret, kan google calendar ikke prioritere medlemmer. Livebooking vil altid undersøge de faste bandmedlemmer først, og derefter afløsere, hvis alle faste ikke kan.

Herudover kan det hele styres via en telefon - via sms og senere smartphone apps. Det er da rimeligt praktisk, hvis man kunne svare på om man kan tage et afbudsjob i en fart.

Slutteligt kommer der meget mere guf på - netop ting som er unikt for musikerens behov, og som Google Calendar absolut ikke kan - men det vil jeg ikke afsløre endnu.

Afslutningsvis vil jeg lige sige at dette system er MEGET MEGET nemmere og kønnere end Google Calendar - der, med al mulig respekt, efter min mening ligner pis, og ikke er særligt intuitivt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af FunkyValle »

Kan den synkronisere med eksterne kalendere, som f.eks. Google Calender, Hotmail Calender osv?
Jeg tænker mest om den kan "læse" ledighed i en ekstern kalender, men sekundært om den kan booke i en ekstern kalender.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="FunkyValle"]Kan den synkronisere med eksterne kalendere, som f.eks. Google Calender, Hotmail Calender osv?
Jeg tænker mest om den kan "læse" ledighed i en ekstern kalender, men sekundært om den kan booke i en ekstern kalender.[/quote]

Ikke endnu, men det kommer. Den vil også være kompatibel med outlook.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GuitaRasmus"][quote="FunkyValle"]Kan den synkronisere med eksterne kalendere, som f.eks. Google Calender, Hotmail Calender osv?
Jeg tænker mest om den kan "læse" ledighed i en ekstern kalender, men sekundært om den kan booke i en ekstern kalender.[/quote]

Ikke endnu, men det kommer. Den vil også være kompatibel med outlook.[/quote]

Super. For mig er det essentielt, at jeg ikke skal opdatere min personlige kalender flere steder.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af Smittefar »

[quote="FunkyValle"]
Super. For mig er det essentielt, at jeg ikke skal opdatere min personlige kalender flere steder.[/quote]

Enig - Det er også det eneste, der betyder noget for mig
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af efrandsen »

[quote="Smittefar"][quote="FunkyValle"]
Super. For mig er det essentielt, at jeg ikke skal opdatere min personlige kalender flere steder.[/quote]

Enig - Det er også det eneste, der betyder noget for mig[/quote]

Det gør det til en ekstra fed ting, så det bare plotter sig ind af sig selv i iCal.. Jeg undersøger lige sagen med mit band, men jeg kunne sagtens forestille mig, at vi vil være brugere, for ideén er super smart især ifht. det med afløsere, så bliver det heller ikke noget problem med, at een mand skal holde styr på, hvornår alle de andre kan og ikke kan spille jobs.. :thumbup: herfra :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af JesperB »

Det lyder som et rigtig fint projekt.

I de bands jeg spiller i, har vi brugt Google Calendar i lang tid med stor succes.

Så kan man kombinere personlig kalender, kæresten's kalender, arbejdskalender, spillekalender, øvekalender i én kalender og altid have det med på sin telefon.

Google Calendar har også integreret rute-planlægning via Google Maps.

Men hvis i får lavet en smartphone app og integration til/fra Google Calendar (det er nemt at lave pga god API dokumentation), ville jeg helt sikkert prøve jeres løsning.

Og en god stor widget til Android, hvor man kan få et overblik over sine spillejobs.
- Jesper Barrit

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"]Det gør det til en ekstra fed ting, så det bare plotter sig ind af sig selv i iCal.. [/quote]

iCal kan synce med Google-kalender, så i så fald er det bare at synce den vej rundt.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har meldt mit band til. Vi spiller ikke vanvittig mange koncerter, og benytter os ikke af afløsere, egen lydmand, osv., men mon ikke vi kan bruge det til noget fornuftigt alligevel. Det kan sikkert spare mange mails frem og tilbage, om ikke andet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af Rasmus »

Så blev der også lige meldt 3 bands til herfra!

Jeg glemte dog at skrive hvor mange jobs vi spiller, men det er ikke helt til at sige endnu. :(

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af KrænDyt »

Jeg har lige snakket med gutterne, og det lader til at de er med på idéen. Særligt vores forsanger/bassist der lever af musikken og spiller i mange sammenhænge. Han booker også jobs, så en overskuelig hjemmeside til at samle det hele ville være smart for ham.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har sendt mail ud til alle tilmeldte, og andre interesserede er velkomne til at maile mig på <!-- e --><a href="mailto:rr@livebooking.dk">rr@livebooking.dk</a><!-- e --> :)

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.livebooking.dk">www.livebooking.dk</a><!-- w -->
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg vil lige nævne at man nu kan synkronisere med Google Calendar, Outlook calendar og iCalendar, blandt andre. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af efrandsen »

Hvordan står det til med det her? Kan man bare tilmelde sig nu, eller hvordan?
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af Smittefar »

Er der nogen, der stadig bruger det her?? Det virker ikke som om, der bliver udviklet på det længere. Der mangler stadig apps til android og i-produkter.

Vores band er gået tilbage til en .txt fil i dropbox suppleret med en lukket facebook gruppe - Det gav bedre overblik og nemmere adgang.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Deltagelse i betatest af kalendersite for musikere

Indlæg af efrandsen »

Vi blev aldrig tilmeldte - bruger også bare en fælles Google kalender samt facebook til gruppebeskeder..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen